adexo3
۳۵۵۸۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آب تهران آلوده شده است؟

معاون رئیس‌جمهور گفت: با توجه به استعلام‌هایی که از وزارت بهداشت داشته‌ایم، آبی که در شبکه آب‌رسانی تهران توزیع می‌شود آلوده نیست و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور گفت: با توجه به استعلام‌هایی که از وزارت بهداشت داشته‌ایم، آبی که در شبکه آب‌رسانی تهران توزیع می‌شود آلوده نیست و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

محمدجوادمحمدی زاده اظهار داشت: مرجع رسمی برای اعلام سلامت آب در نظام جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی گفت: در حوزه آب چند دستگاه وظیفه تامین و توزیع آب را دارند که وزارت نیرو وظیفه توزیع و سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه حفاظت از منابع آبی در کشور را دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: وظیفه ما در سازمان محیط زیست این است که از آبی که در پشت سدها مانند سد لار و سد کرج و همچنین در چاه‌ها وجود دارد مراقبت کنیم تا آلوده نشود. اینکه آیا این آب قابل شرب است یا نیست تکلیفی است که وزارت بهداشت به عهده دارد.

در حالی که رئیس سازمان بازرسی کشور اعلام کرده بود که بخشی از آب تهران آلودگی دارد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان‌ بازرسی اگر اظهار نظری می‌کنند باید از مراجع مرتبط نظرخواهی کنند.

محمدی‌زاده ادامه داد: گزارش‌هایی که ما داریم این است که ممکن است بعضی از آلایندگی‌ها در یک مقاطعی به دلیل نفوذ نیترات به آب باشد که موجب آلایندگی منابع آبی شود.

وی گفت: در یک مقطعی از بعضی مناطق تهران گزارش‌هایی داشتیم که بعضی از چاه‌ها آلایندگی داشته‌اند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: حفاظت از منابع آب چه در زیر زمین و چه در سطح زمین مانند رودخانه‌ها و پشت سدها به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است. بنابراین هر گزارشی که از آلایندگی به دست ما برسد به سرعت بررسی می‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در بعضی از چاه‌هایی که آلودگی داشته ما هشدار داده‌ایم که توسط وزارت نیرو رفع آلودگی شده است و وارد فرآیند آب شرب نشده است.

محمدی‌زاده افزود: از وزارت بهداشت استعلام‌هایی داشته‌ایم و آبی که در شبکه آب رسانی تهران توزیع می‌شود آلوده نیست و جای نگرانی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      محيط زيست ايران يعي دكور

    • مریم سراوانی

      کی میگه الودس خیلی هم خوشمزس

    • نرگس

      چیمون تمیزه تو تهران که آبمون تمیز باشه؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج