adexo3
۳۶۱۶۹۷
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

روایتی از کاهش تاریخی تورم در ۵۰ سال اخیر

وزیر اقتصاد با اشاره به قرار داشتن اقتصاد ایران در مقطع تاریخی گفت: اکنون ما دچار یک جنگ به مراتب سخت تر در عرصه اقتصاد هستیم.

خبرگزاری مهر: علی طیب نیا با بیان اینکه مدیریت کاهش نرخ تورم در ۵۰ سال اخیر کم سابقه است گفت: همواره از دانش اقتصادی وتجربه نخبگان و گنجینه ارزشمند متخصصان داخلی برای بهبود شرایط استفاده می کنیم.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: وجود اشکالات اساسی در سیاست های اقتصادی کشور در دهه های گذشته همواره موجب رکود اقتصادی کشور شده و نگرانی نسل جوان و جویای کار را در پی داشته است.

وی افزود: در سه سال اخیر برغم تداوم تحریم ها و کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی، سیاست های دولت نتیجه داده و در یک روند نزولی و مستمر، نرخ تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد به ۷ درصد کاهش یافته که از دهه ۵۰ تاکنون بی سابقه بوده است.

طیب نیا تصریح کرد: بازخوانی تجربیات سالهای گذشته این نتیجه را حاصل می کند که عموما با کاهش قیمت نفت، نرخ تورم و رکود افزایش پیدا می کند، لیکن در سه سال اخیر با وجود تمامی تحریم ها و کاهش قیمت نفت، شاهد کاهش تورم بوده ایم و بازار سکه، طلا و ارز نیز از آرامش نسبی برخوردار بوده است.

وزیر اقتصاد بیان داشت: رشد اقتصادی در سال ۹۳ مثبت شد و در سال جاری با برداشته شدن نسبی تحریم ها، گشایش امور در بعضی حوزه ها به چشم می خورد به طوری که در حوزه فروش نفت افزایش یک میلیون بشکه ای را شاهد هستیم و در بحث نقل و انتقالات پول هم در مقایسه با زمان تحریم ها مشکلات مان به حداقل رسیده است؛ همچنین گشایش های خوبی در حوزه مسائل بانکی ایجاد شده و ما را برای رسیدن به رشد ۸ درصدی در برنامه ششم توسعه امیدوار می کند.

وی اظهارداشت: در برنامه تهیه شده برای وزارت اقتصاد بر مسائلی همچون رشد اقتصادی، تأمین مالی پایدار دولت، انضباط مالی، اقتصاد مقاومتی و... تأکید کرده ایم و امیدواریم نصب العین تمامی سازمانهای وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته و به مرحله عمل درآید.

طیب نیا با بیان این که اکنون مقطع مهم تاریخ اقتصاد ایران است گفت: اگر در این مقطع مهم و کلیدی موفق نباشیم و پروژه هایی که قول داده ایم را عملی نکنیم، باید نگران آینده اقتصاد کشورمان باشیم.

وزیر اقتصاد فعالان اقتصادی را فرماندهان جنگ اقتصادی امروز دانست و گفت: زمانی دشمن با تحمیل جنگ هشت ساله، تمامیت ارضی ما را تهدید می کرد که ملت با تمام وجود ایستادند و از شرف و غیرت خود دفاع کردند، اکنون ما دچار یک جنگ به مراتب سخت تر در عرصه اقتصاد هستیم. دشمن وقتی از جنگ رودررو نتیجه نگرفت، از راه های اقتصادی و فرهنگی وارد شده و با تحلیل شرایط ما، نقاط آسیب مان را نشانه رفته اند.

طیب نیا ادامه داد: متأسفانه بعضی موضع گیری های داخلی هم به دشمنان کمک کرد و موجب ضعف اقتصاد و وارد شدن تحریم ها و ضربات بسیاری شد. وزیر اقتصاد افزود: دچار حاشیه نشویم و اجازه ندهیم دوباره تندروی ها و افراط گری ها کشور را به سمت بحران های اقتصادی ببرد. باور داشته باشیم یک برنامه عملیاتی و مدبرانه ما را از روزمرگی ها نجات می دهد.

وی با بیان این که سیستم های بانکی، نفت و بیمه عملکرد موفقی در دوران تحریم داشته اند خاطرنشان کرد: اینکه توانستیم در تحریم، قدرت تاب آوری مدیریت مان را افزایش دهیم و در شرایط سخت و تحریم مقاومت نماییم، دستاوردی ارزشمند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      چه رویی دارند این اقای طیب نیا
      یکی نیست بپرسه تورم رو با چی حساب کرده که شد ۷درصد

    • فرشاد

      مرغ کیلو ۹۰۰۰تومن وگوشت کیلو ۳۵۰۰۰هزارتومن.برنج کیلو ۱۳۰۰۰هزارتومن.خدایا اینا در مورد کدوم کشور صحبت میکنن

    • reza

      خسته نباشه دولت .به چه قیمتی تورم اومده پایین؟ معلومه به قیمته تعطیلی گسترده و صد البته تاریخی مراکز تولیدی و اقتصادی. به قیمت بیکاری تاریخی جوانان و .................................................................................................................................

    • امنه

      با خواندن کامنتهای هم میهنان جای تاسف داره که جوانان کشور ما نمیتونن خوب را از بد تشخیص بدن و مثل قشر بیسواد جامعه که یارانه ها را به نفع جامعه میدونن فکر میکنن و باز دوباره در دام تسلسل یک پوپولیست دیگر مثل پرزیدنت احمدی نژاد خواهیم افتاد و این چرخه ایست که در اکثر کشورهای جهان سوم به کررات رخ میده و باعث غرق شدن جامعه در گرداب خود ایجاد کننده میشه.و هر چه تکنوکراتها داد بزنن چیزی بجز افکار پوچ خود را نمیبینه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای باسواد مردم از دروغ خسته شدند. روشنفکر! ناسیونالیسم! پاناسونیک ! ساایران!!
        مگه ممکنه تورم بشه 7 درصد مردم وضعیت اقتصادیشون اینقد بد شه کارخانجات ورشکست بشند اصلا تورم رو اینا باچی میسنجند؟ حتما با فیش حقوقی خودشون!

    • سید

      دولت مردان یا سرشان را مثل کبک در برف فرو کرده اند و دور اط اف و حال روز مردم را نمبینند یا مردم را نادان تصور میکنند اگر خیلی علاقه دارند ببینند تورم مهار شده یا نه سریبه کوچه و بازار بزنند و کمی در بین مردم قدم بزنند و به حرف های مردم گوش بدهند تورم از دیدگاه مردم مایحتاج روزانه انهاست که هر روز نسبت به روز قبل افزایش دارد و چون دولت وامار ارایه دهندگان سبد محاسبه کالا را با نرخ تورم مسکن و یا تیر اهن پر میکنند لذا ظریب نسبی ان کاهش پیدا میکند وگرنه برنج کیلویی پنج هزار تومان که امروز کیلویی سیزده هزار تومان است چگونه کاهش نرخ تورم است ؟ و یا شکر و یا قند و گوشت و روغن و چای و لبنیات و همه اقلام تشکیل دهنده سبد غذایی مردم و در کنار ان لوازم یدکی اتوموبیل و هر کالایی که سراغش میروی اگر دولت راست میگوید قدرت خرید مردم را با افزایش نقدینگی و تزریق ان افزایش بدهد تا معلوم شود نرخ تورم چه میزان است و گرنه بلوکه کردن نقدینگی که قدرت خرید جامعه را کاهش میدهد و اعلام مهار نرخ تورم فقط موجه جلوه دادن عمل است و این مطلب از یک طرف داعیه بوجود اوردن نرخ تورم تک رقمی را بدنبال دارد از طرفی اگر دولت بعدی همین افراد فعلی نباشند و بخواهند به ترکیب این روند دستی بزنند تورم سرسام اوری را در پیش رو خواهند داشت بعد دوباره عوامل دولت فعلی میتوانند ادعا کنند که ما بودیم که توانستیم تورم را مهار کنیم و این کار فقط از ما بر می اید ....

    • رسول

      چه روایتی شده این دروغ گفتن های بزرگ !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج