adexo3
۳۶۴۸۹۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ایرج راد: «راپورت‌ها..» خارج از واقعیت‌ها نیست

ایرج راد در نیمه دوم امسال یک نمایش را به کارگردانی خود روی صحنه می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: ایرج راد در نیمه دوم امسال یک نمایش را به کارگردانی خود روی صحنه می‌برد.

این بازیگر که این روزها نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» را در تالار وحدت روی صحنه دارد، به ما گفت:‌ با پایان مشغله‌های زیادی که در خانه تئاتر داشتم، قصد دارم یک نمایش را امسال روی صحنه ببرم که امیدوارم امکانات و شرایط آن فراهم شد.

ایرج راد: «راپورت‌ها..» خارج از واقعیت‌ها نیست

او با اشاره به اینکه این نمایش در نیمه دوم سال به صحنه خواهد رفت، گفت: قصد دارم یک اثر خارجی ترجمه شده را برای اجرا آماده کنم.

راد در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در نمایش «بازار عاشقان» بازی داشت و اکنون «راپورت‌های شبانه...» را با نقش «روزولت» روی صحنه دارد، مطرح کرد:‌ همان‌طور که از اسم این نمایش برمی‌آید راپورت‌هایی از یک مقطع تاریخی معاصر روایت می‌شود که به کودتای ۲۸ مرداد و محاکمه دکتر مصدق ارتباط دارد.

وی افزود: در این نمایش پرداخت‌های خیلی جزئی به شخصیت دکتر مصدق و اینکه چه کسی بوده، از کجا آمده و چه کرده وجود ندارد و در واقع بر شخصیت‌پردازی خیلی تأکید نشده است، چرا که احتمالا نویسنده بر این باور بوده، از آنجا که تاریخ معاصر را روایت می‌کند و درباره دکتر مصدق است خیلی احتیاج به پرداختن به جزئیات نیست؛ به همین دلیل تمام اتفاقات به شکل گزارش و بدون پرداختن به جزئیات روایت می‌شود.

او ادامه داد: بخشی از این نمایش مربوط به ورود «روزولت» به ایران برای انجام کودتای ۲۸ مرداد است و هماهنگی‌هایی که بین آمریکا و انگلستان وجود دارد تا جایی که او همراه خود دلار آمریکایی هم برای خرج و مخارج کودتا می‌آورد.

راد با اشاره به اتفاقاتی که توسط این شخصیت رقم می‌خورد، گفت: به هر حال آنچه در این نمایش نشان داده می‌شود، خارج از واقعیت نبوده و این طور نیست که اتفاقاتی از ذهن نویسنده روی صحنه بیاید. بلکه هر کدام از آن‌ها کوششی برای روایت بخشی از واقعیت‌های زمان خود است که در این بین از برخی شخصیت‌ها به طور مستقیم اسم آورده نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایش به مسائل حاشیه‌ای آن زمان پرداخته نشده و جانب گروه، دسته یا حزبی هم گرفته نشده است.

نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» تازه‌ترین تولید گروه تئاتر «تجربه نو» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی که برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد. در این نمایش فرهاد آئیش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، رویا میرعلمی، نرگس محمدی، علیرضا آرا، علی نیکزاد، پیمان شیخی، منوچهر علیپور، خسرو امیری، علیرضا زمانی‌نسب، حمیدرضا کاظمی‌پور، نگین ابدالی، یزدان منصوری و تعداد دیگری از هنرمندان تئاتر در این اثر به صحنه می‌روند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج