adexo3
۳۷۹۷۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وزیر خارجه ترکیه: به غرب پشت نمی‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه روابط آنکارا و مسکو جایگزینی برای همکاری‌ها با غرب نیست، اعلام کرد آنکارا به عملیات خود در سوریه تا از بین بردن آخرین تهدی‌ها ادامه می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه روابط آنکارا و مسکو جایگزینی برای همکاری‌ها با غرب نیست، اعلام کرد آنکارا به عملیات خود در سوریه تا از بین بردن آخرین تهدی‌ها ادامه می‌دهد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با روزنامه یونانی "کاتیمرینی" اعلام کرد: ما اخیرا شاهد ادعاهای بی اساسی هستیم مبنی بر این که ترکیه می‌خواهد روابط‌ خود با مسکو را جانشین روابط و همکاری های خود با آمریکا و غرب کند، این ادعاها نادرست است و ترکیه هرگز به غرب پشت نمی‌کند.

وی در این مصاحبه که پس از دیدارش با وزیر خارجه یونان صورت گرفت گفت: روسیه شریک مهمی برای ترکیه پس از فروپاشی شوروی است و دو کشور همکاری‌های کاملی را با یکدیگر داشته‌اند به ویژه در زمینه های بازرگانی و انرژی و با وجود اختلاف نظرها پیرامون برخی مسائل منطقه ای و بین المللی ترکیه و روسیه خواهان باقی ماندن کانال‌های ارتباطی موجود هستند.

چاووش اوغلو عادی سازی روابط با روسیه را در برقراری ثبات در منطقه و جهان سهیم دانست.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی جنگنده سوخوی روسیه توسط ارتش ترکیه دچار تنش شد اما این روابط پس از عذرخواهی رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ۲۷ ژوئن بار دیگر بهبود یافت.

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از مصاحبه خود به عملیات "سپر فرات" که ترکیه از روز چهارشنبه هفته گذشته در شمال سوریه آغاز کرده اشاره کرد و گفت: عملیات نظامی را در سوریه تا از بین بردن آخرین تهدیدها برای کشورمان ادامه می‌دهیم و امیدواریم آمریکا هم به تعهداتش درباره عقب نشینی کردها به شرق فرات پایبند باشد.

وی خاطر نشان کرد: اظهارات آمریکا درباره اهداف عملیات سپر فرات در سوریه غیر قابل قبول است.

درباره توافق مهاجرتی امضا شده میان آنکارا و اتحادیه اروپا نیز چاووش اوغلو گفت: اگر با آغاز اکتبر اروپا با لغو ویزا برای شهروندان ترکیه موافقت نکند ترکیه دیگر به تعهداتش در قبال مهاجران پایبند نخواهد بود. ترکیه به وظایفش در این توافقنامه عمل کرده است و منتظر است اروپایی‌ها نیز به تعهداتشان عمل کرده و خواسته‌هایش را محقق کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج