adexo3
۳۸۳۱۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آگاتا کریستی محبوب فیلمسازان شد

آگاتا کریستی خالق داستان‌های جنایتکارانه و پلیسی، دوباره به چهره مورد علاقه فیلمسازان و صنعت سینما تبدیل شده است.

جام جم: آگاتا کریستی خالق داستان‌های جنایتکارانه و پلیسی، دوباره به چهره مورد علاقه فیلمسازان و صنعت سینما تبدیل شده است. دو بازیگر/ کارگردان مطرح هالیوودی، به‌دنبال ساخت نسخه‌های تازه‌ای از دو فیلم کلاسیک تاریخ سینما هستند، که براساس داستان‌های این نویسنده انگلیسی ساخته شده‌اند.

آگاتا کریستی محبوب فیلمسازان شد

این دو فیلم «قطار سریع‌السیر شرق» (۱۹۷۴) و «شاهدی برای تعقیب» (۱۹۵۷) است. هر دو کارگردان این روزها مشغول انتخاب بازیگران اصلی فیلم‌های خود هستند. جالب این‌که، هم افلک و هم برانا به عنوان بازیگر نیز در این فیلم‌ها بازی می‌کنند. هر دوی آنها، نقش‌های مهم فیلم‌هایشان را به خودشان داده‌اند!

تا به امروز مشخص شده که شارلیز ترون بازیگر اسکار گرفته و آفریقایی تبار سینما، یکی ازمسافران «قطار سریع‌السیر شرق» کنت برانا می‌شود. ترون جای آنجلینا جولی را در این درام دلهره‌آور و پررمزوراز تازه سینما می‌گیرد.

کنت برانا کارگردان نسخه تازه «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ماه قبل گفت، آنجلینا جولی در این فیلم حضور خواهد داشت. اما اختلاف آنجلینا جولی و کنت برانا باعث شد تا ترون جایگزین او شود. قطار سریع‌السیر شرق فیلمی پرکاراکتر است و به همین دلیل به بازیگر زیادی نیاز دارد. اهمیت نقش این بازیگران هم در فیلم، به یک اندازه است. با این حال، تقریبا تمام آنها در طول فیلم جلوی دوربین حضور دارند.

نسخه تازه این فیلم پرتنش و ماجراجویانه، براساس داستان نوول جنایی و پررمزوراز آگاتا کریستی به همین نام ساخته می‌شود. فیلمنامه اقتباسی این درام پرتنش جاده‌ای را، مایکل گرین می‌نویسد و الهام بخش او، نوول معروف سال ۱۹۳۴ کریستی است. خود کنت برانا در داستان این نسخه، در نقش بازرس پواروی معروف بازی خواهد کرد.

نوول کریستی ماجرای قتلی در یک قطار در حال حرکت را بررسی می‌کند. هویت مقتول مشخص نیست و پوارو می‌کوشد قاتل را پیدا و دستگیر کند. اما در طول ماجرا، پوارو متوجه می‌شود این قتل پس زمینه‌ای سیاسی دارد و موارد پیچیده‌تری پشت آن وجود دارد. مقتول یکی از عوامل اصلی حزب نازی است و قاتلان آن، جمعی از مسافران قطار هستند که با قربانیان جنایات مقتول، نسبت خانوادگی داشته‌اند.

سیدنی لومت فیلمساز کلاسیک سینما، در سال ۱۹۷۴ یک نسخه سینمایی باشکوه و موفق از این داستان آگاتا کریستی را کارگردانی کرد.

بن افلک ۴۴ ساله نسخه تازه شاهدی برای تعقیب را کارگردانی و نقش اصلی آن را نیز بازی می‌کند. او نسخه تازه فیلم را با نگاهی به فیلم تحسین شده بیلی وایلدر و داستان دلهره‌آور آگاتا کریستی می‌سازد.

کریستی این داستان را اولین‌بار به صورت داستانی کوتاه در سال ۱۹۲۵ منتشر کرد. او بعدها در سال ۱۹۵۳، آن را به صورت نمایشنامه‌ای تئاتری درآورد. بیلی وایلدر سال ۱۹۵۷ فیلم درخشان خود را براساس داستان این نمایشنامه ساخت. این فیلم نامزد دریافت شش جایزه اسکار شد.

بجز چارلز لافتون که بازی اش با تحسین فراوان منتقدان سینمایی روبه رو شد، تیرون پاور و مارلین دیتریش هم در این فیلم حضور داشتند. این درام دلهره‌آور اجتماعی درباره وکیل زبردستی است که در جریان یک محاکمه مهم، با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود.

مارلین دیتریش در این فیلم در قالب کاراکتر خبیثی ظاهر شد، که کمتر ستاره‌ای حاضر به بازی در آن نقش می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج