adexo3
۳۹۱۸۴۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پاسخ قاطع ایران به هر اقدام تحریک‌ کننده

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش و سپاه به ‌ویژه نیروی دریایی ارتش و سپاه چنانکه فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند، هیچ اقدام تحریک‌کننده‌ای را نداشته و انجام نخواهیم داد اما با هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که زمینه نادیده گرفتن قدرت و حقوق ملت شریف ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهیم کرد.

خبرآنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش و سپاه به ‌ویژه نیروی دریایی ارتش و سپاه چنانکه فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند، هیچ اقدام تحریک‌کننده‌ای را نداشته و انجام نخواهیم داد اما با هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که زمینه نادیده گرفتن قدرت و حقوق ملت شریف ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهیم کرد.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید در رژه بزرگ ملی نیروهای مسلح در بندرعباس و در کنار سواحل نیلگون خلیج‌فارس ، با تبریک هفته دفاع مقدس به ملت ایران، مردم استان هرمزگان و همه فرماندهان و مسئولان حاضر در میدان افزود : برگزاری هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور هرسال، سالگرد یک تجاوز نیست، بلکه بزرگداشت حماسه عظیم یک ملت است.

بزرگداشت مقاومت قهرمانانه نیروهای مسلح و بزرگداشت مقاومت مردمی یک ملت است؛ ملتی که در اوج سختی‌ها و کمبودها و امکانات و با مظلومیت، در یک جنگ کاملاً نابرابر در مقابل دشمنان ایستاد و دفاعی قاطع و سرسختانه کرد و شکست و ناکامی را به همه دشمنان تحمیل کرد.

وی گفت : ملت ایران توانست در این جنگ اراده خود را به صدام و ارتش متجاوز او که به نیابت از استکبار جهانی با ملت ایران می‌جنگید و نیز همه حامیان مرتجع منطقه و حامیان جهانی‌اش (در رأس آنها آمریکا) تحمیل کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود : در پایان این نبرد ۸ ساله، پیروز میدان نبرد، ملت ایران بود و دشمن شکست خورد و نابود گشت.

سردار سرلشکر رشید گفت : برای همین است که ملت ایران هرساله در چنین ایامی، این هفته را گرامی می‌دارد و بر پایداری و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تأکید می‌کند.

وی افزود : اکنون ۳۶ سال از تجاوز سراسری دشمن به سرزمین ایران اسلامی با هدف تجزیه و تسلیم ملت ایران می‌گذرد و باید خداوند متعال را شاکر باشیم که به ما عزتمندی را، با برخورداری از اراده و قدرت دفاع در برابر متجاوز عطا کرد.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، جزو ایام‌الله و روز ظهور قدرت الهی است گفت : در این ایام خداوند مکر همه دشمنان را به خود آن‌ها برگردانید و همه محاسباتشان را در هم شکست و ویران کرد.

سردار سرلشکر رشید با تأکید بر اینکه جنگ به دلیل روش و نتایج آن در کشتار و تخریب، مطلوب هیچ‌کس نیست افزود : ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ جنگی استقبال نمی‌کند اما در برابر هر اقدامی از سوی دشمن متوجه ارزش‌های دینی و انقلابی ، تمامیت ارضی و استقلال این کشور ، عزت و حقوق ملت ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه به دفاع و مقابله برمی‌خیزد و این سرزمین را قتلگاه متجاوزان می‌کند.

وی گفت : درسی که ملت ایران از ۸ سال دفاع مقدس آموخته این است که اگر کشور و ملت از قدرت دفاع، برخوردار نباشند، مورد طمع دشمنان قرار خواهند گرفت و عزت و زندگی سعادتمندانه‌ آن‌ها توسط دشمن نابود می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود : این ملت آموخته است که نباید یک ‌لحظه از تقویت قدرت دفاعی و تهاجمی خود غفلت کند و همواره باید بر تقویت قدرت دفاعی و تهاجمی بپردازد.

سردار سرلشکر رشید اقتدار و قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رنج و مجاهدت‌های مردمی، رشادت‌ها و شجاعت‌های دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت : این مردان در انقلاب و در دفاع قهرمانانه، بهترین عزیزان خود را ازدست‌داده و فدای اسلام عزیز کرده‌اند و بهترین ایام و لحظات زندگی خویش را درنبرد با دشمن و جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس سپری کرده‌اند.

وی افزود : ما امروز وامدار ایثار ملت ایران و پشتیبانی تمام و کمال این ملت از ارتش و سپاه و عنایت حضرت حق برای برخورداری از قدرت دفاعی و تهاجمی در تأمین عزت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب و حمایت از محرومان و مستضعفان هستیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت : موقعیت بی‌نظیر و بی‌همتای سرزمین ایران که به‌عنوان امتیاز و برجستگی ژئوپلیتیکی از آن نام‌برده می‌شود، با مرور کلی تاریخ چند صدسال اخیر ایران، ناظر بر این معنا است که ملت بزرگ ما با توجه به موقعیت بی‌نظیر ژئوپلیتیکی که خداوند عطا فرموده است، برای ادامه و بقای موجودیت خود، دو گزینه بیشتر پیشروی خود ندارد، یا باید در برابر نظام سلطه‌گر و متجاوز تسلیم شود و یا اینکه برای حیات عزتمندانه و مستقل، دشواری‌‌ها را تحمل‌کنیم و قدرت دفاعی و تهاجمی خود را افزایش دهیم.

سردار سرلشکر رشید افزود : ملت ایران ۴ دهه است که با رهبری امام راحل (رحمت‌الله علیه) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی راه دوم را انتخاب کرده است.

وی گفت : بحران‌های امنیتی و جنگ‌های نظامی در منطقه غرب آسیا در چند دهه گذشته نشان می‌دهد که این منطقه بااهمیت و استراتژیک ، بر اثر مداخله سلطه‌گران ، همواره دستخوش بحران و جنگ‌های دائمی شده است بنابراین باید حیات عزتمندانه را در رویارویی جسورانه و مدبرانه در برابر باج‌خواهی و زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های متجاوز و سلطه‌گر جست‌وجو کرد.

این فرمانده ارشد نظامی افزود : تاریخ منطقه و ایران (قبل از پیروزی انقلاب) آینه‌ تمام‌نما و روشنی است که می‌توان سرنوشت ملت‌هایی که راه سازش را برگزیده‌اند و از تجهیز قدرت دفاعی و تهاجمی خودداری کرده‌اند و یا به دشمن اعتماد کرده‌اند، را در آن مشاهده کرد.

سردار سرلشکر رشید گفت : در منطقه پیرامونی ایران اسلامی، بی‌ثباتی و جنگ‌های مداوم حاصل بی‌تدبیری حاکمان بی‌ریشه و فاسد و بی‌کفایت و وابسته و یا حاصل مداخله قدرت‌های متجاوز و بیگانه و دشمنی دشمنانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی متجاوز است که با زبانی جز زبان زور و قدرت آشنا نیستند.

وی افزود : در برابر چنین متجاوزانی هرگز تمکین نباید کرد و برخورداری از قدرت دفاعی و تهاجمی و اراده مستحکم برای رویارویی با دشمنان متجاوز، تنها شرط تضمین موجودیت و بقا و حیات ملت شریف ایران است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت : ما امروز نیازی نداریم که دشمنان و قدرت‌های سلطه‌گر در پای میز مذاکره و یا در رسانه‌ها، به‌صورت آشکار یا پنهان ثبات سیاسی و قدرت دفاعی ایران را به رسمیت بشناسند .

سردار سرلشکر رشید افزود : دشمن، امروز قدرت جمهوری اسلامی را در شرایطی پذیرفت که احساس شکست و ناتوانی را در مواجهه با نتایج و پیامدهای مداخلات و تجاوزات نظامی خود، با تمام وجود حس می‌کند.

وی گفت : فرماندهی معظم کل قوا در دیدار با معلمان و فرهنگیان در ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال فرمودند : وقتی قدرت داشته باشید و دشمن ببیند قدرت شمارا ،ناچار عقب‌نشینی می کند، وقتی هم در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانی و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، دشمن پر رو می‌شود. دشمنان حرف‌های بزر‌گ‌تر از دهان خودشان می‌زنند، می‌نشینند طراحی می‌کنند که ایران نباید در خلیج‌فارس رزمایش نظامی داشته باشد، چه غلط‌های عجیب‌ وغریبی . شما اینجا چه‌کار می‌کنید؟ او از آن‌طرف دنیا می‌آید اینجا رزمایش راه می‌اندازد خوب بروید در همان خلیج خوک‌ها! در خلیج‌فارس شما چه‌کار می‌کنید؟ خلیج‌فارس خانه ما است خلیج‌فارس جای حضور ملت بزرگ ایران است ساحل خلیج‌فارس و سواحل دریای عمان و مکران متعلق به این ملت است باید حضورداشته باشند، رزمایش کنند و باید اظهار قدرت بکنند، قرآن به ما یاد داده"ترهبون به عدو الله و عدوکم" خودتان را این‌جور آماده کنید که دشمن خدا و دشمن شما، واهمه داشته باشد ، هراس داشته باشد از شما ، دشمن هم مراد همسایه نیست مراد رقیب نیست، مراد آن کشوری که با ما دشمنی نمی‌کند، نیست، دشمن یعنی آنکه دشمنی می‌کند که او را هم، همه می‌شناسید.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزاری نخستین رژه بزرگ نظامی در سطح ملی و برگزاری هفته دفاع مقدس در بندرعباس و استان هرمزگان و در منطقه حساس و حیاتی تنگه هرمز و خلیج‌فارس را بیانگر هوشمندی و هوشیاری مدافعان شجاع و فهیم این سرزمین در شناخت پاشنه آشیل قدرت دشمنان دانست و گفت : این رژه نظامی و ان‌شاءالله تکرار آن در سال‌های آینده و رزمایش‌ها و حضور قوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و سواحل مکران، مهم‌ترین نشانه قدرت دفاعی و تهاجمی مدبرانه و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرلشکر رشید به اظهارنظرهای مقامات آمریکایی در خصوص برخورد شناورهای تندروی سپاه با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود : شنیدم یک فرمانده متجاوز آمریکایی این روزها حرف بی‌ربطی زده است و گفته که دو کشور باید برای اجتناب از خطاهای محاسباتی خطرناک بر سر برخی قواعد رفتاری به توافق برسند، باید به این فرمانده متجاوز آمریکایی گفت، شما گرفتار خطاهای مکرر محاسباتی خطرناک ، هم در عمل و هم در فهم از مسائل منطقه هستید؛ شما خطاکار هستید چون متجاوزید.

وی گفت : پرسنل شما آمریکایی‌ها نابلدند و دچار خطا می‌شوند، چون متجاوز به آب‌های منطقه هستید و آخرین نمونه آن تجاوز تفنگداران ترسو و نابلد شما به آب‌های جزیره فارسی بود که به‌سرعت اسیر شدند و آن‌قدر نابلدند که نمی‌دانند جزیره‌ای ایرانی سر راهشان است و فرماندهان آن‌ها هم یا نمی‌دانستند و یا به پرسنل خودشان دروغ گفته و خیانت کرده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود : پرسنل متخصص و فداکار ما کارشان را بلدند و اعتمادبه‌نفس دارند، چون فرزند همین آب‌وخاک و مرزوبوم هستند و در خانه خود دریانوردی می‌کنند و هرگز دچار خطا نمی‌شوند.

سرلشکر رشید گفت : صرف‌نظر از درخواست برخی حاکمان بی‌ریشه و بی‌کفایت منطقه که برخلاف میل و خواسته و منافع ملت‌ها از شما متجاوزان دعوت کرده‌اند که هیچ پشتوانه حقوقی هم ندارد، دور نیست آن روزی که با قیام ملت‌های همین منطقه، شما متجاوزین را با خفت و خواری بیرون کنند.

وی این موضوع را وعده الهی دانست و افزود : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منشأ امنیت منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز و متجاوزین آمریکایی منشأ ناامنی در منطقه هستند.

این مقام ارشد نظامی گفت : ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌ویژه نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه چنانکه فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند، هیچ اقدام تحریک‌کننده‌ای را نداشته و انجام نخواهیم داد اما با هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که زمینه نادیده گرفتن قدرت و حقوق ملت شریف ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهیم کرد و امیدواریم دشمن برای درک این موضوع نیاز نداشته باشد که اراده ملت و نیروهای مسلح ما را به آزمون بگیرد زیرا پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ما در بیرون از سرزمین خود چنان خواهد بود که از نتایج آن هیچ منفعتی برای دشمن و ملت‌های منطقه حاصل نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چراغي راکه ايزد برفروزد ..هرانکس پف کند ريشش بسوزد دست متجاوزي که به سرزمينم درازشود دراتش خواهدسوخت درود برسرداران وسربازان جان برکف وطنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج