adexo3
۳۹۶۶۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

افزايش رجوع به پليس برای جرايم جنسی

قربانیان تعرض جنسی نگران آبرویشان نباشند

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا گفت: قتل ۱۰ درصد کم شده است. البته نزاع مهمترين دليل انگيزه‌هاي قتل است.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس: معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا گفت: قتل ۱۰ درصد کم شده است. البته نزاع مهمترين دليل انگيزه‌هاي قتل است.

سرهنگ هادي مصطفائي صبح ديروز در يک نشست خبري با اشاره اينکه نرخ وقوع قتل در سال گذشته ۲.۹ در هر يکصدهزار نفر بود، گفت: با توجه به اينکه چند ماه به پايان سال مانده است نمي‌توان رقم دقيق نرخ وقوع اين جرم را در سال ۹۱ اعلام کرد اما در ۹ ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد کاهش ۱۰ درصدي وقوع قتل در کشور بوديم بنابراين پيش بيني ما کاهش رقم نرخ قتل در سال ۹۱ است.

وي با اشاره به اينکه ۸۵ درصد از پرونده‌هاي قتل در کشور توسط کارآگاهان پليس کشف مي‌شود، تصريح کرد: متوسط سهم استفاده از سلاح سرد در قتل، سال گذشته ۴۰ درصد بود که اين رقم امسال به ۳۶.۳ درصد رسيد. مصطفائي همچنين در خصوص انگيزه قتل‌هاي به وقوع پيوسته طي ۹ ماهه گذشته تاکنون گفت: ۳۰ درصد از انگيزه قتل‌ها، اختلافات است که از اين رقم، ۱۲.۸ درصد مربوط به نزاع خياباني و مابقي نيز اختلافاتي است که ريشه قديمي دارد و منجر به قتل مي‌شود.

معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي ناجا گفت: سرقت با ۶.۵ درصد، اختلافات خانوادگي با ۱۵ درصد، ساير انگيزه‌ها با ۸.۷ درصد، انگيزه‌هاي ديگر قتل‌هاي بوقوع پيوسته طي اين مدت است که ۲۲ درصد انگيزه‌ها نيز به دليل آنکه پرونده‌هاي آن تحت رسيدگي است؛ علت اصلي آن نامشخص است. به گفته سرهنگ مصطفائي، در ۳۱ درصد از وقايع قتل، بين متهم و قرباني نسبت فاميلي نسبي و سببي وجود دارد که در سال گذشته اين رقم ۳۴ درصد بوده است. ۲۴ درصد قربانيان قتل، زنان مي‌باشد که بيشتر قرباني خشونت اطرافيان و بستگان خود هستند.

افزايش رجوع به پليس براي جرايم جنسي

وي در خصوص جرائم جنسي در کشور نيز گفت: از زمانيکه پي جويي اين جرم به پليس آگاهي واگذار شد، دايره نگاه به اين جرم را وسيع تر کرده تا تخلفات در اين حوزه تنها محدود به تجاوز نشود بلکه سوء استفاده‌هاي اخلاقي نيز در دايره اين جرم وارد شود تا از اين طريق بتوانيم اشراف بيشتري برآن داشته باشيم.

معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي ناجا، گفت: ترغيب به طرح شکايت توسط قربانيان و بهره گيري از پليس زن براي انجام تحقيقات به منظور حفظ هويت قربانيان منجر شد تا تعداد پرونده‌هاي ارجاعي طي ۹ ماهه گذشته در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، ۱.۲ افزايش يابد هرچند هنوز نيز افرادي هستند که به منظور حفظ آبروي خود از طرح شکايت به پليس خودداري مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه ۹۳ درصد از پرونده‌هاي تعرض جنسي منجر به کشف شده است، گفت: قربانيان اين جرم بدانند که قطعا اطلاعات هويتي آنان در نزد پليس باقي خواهد ماند و اگر تمايل به حضور و طرح شکايت ندارند مي‌توانند به صورت تلفني شکايات خود را با پليس در ميان بگذارند چرا که عدم طرح شکايت منجر به ادامه اعمال مجرمانه متهمان مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیارعالی آفرین

    • بدون نام

      توکه منفی میدی یعنی اینکه تعرض جنسی کنی کسی هم نتونه جلوتو بگیره یاشکایتت کنه ؟کورخوندی

    • بدون نام

      نگران نباشید جدیدا دخترای بدبختو میکشن که گیر نیفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج