اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۹۱۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چین: سنگاپور باید تحریم شود

یک مقام رایزنی نظامی چین اعلام کرد که سنگاپور به دلیل مواضع ضد چینی و مخالفت هایش با روند صلح در دریای جنوبی باید مجازات و تحریم شود.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام رایزنی نظامی چین اعلام کرد که سنگاپور به دلیل مواضع ضد چینی و مخالفت هایش با روند صلح در دریای جنوبی باید مجازات و تحریم شود.
برای اولین بار پس از تیرگی فزاینده روابط چین و سنگاپور است که یک مقام پکن خواستار برخورد با این کشور می شود.
«جین یی نن» مشاور نظامی چین از دانشگاه دفاع ملی این کشور گفته است که باید تحریم علیه سنگاپور اعلام شده و با این کشور به شدت برخورد شود تا در آینده برای چین چالش ایجاد نکند.

وی افزود که برخی گزارش ها نشان می دهد سنگاپور در تلاش است تا با ایجاد چالش در دریای جنوبی، پای کشورهای دیگر را نیز به این منطقه باز کند.

همزمان رادیو چین از قول این رایزن نظامی آورده است که بهترین اقدام برای اینکه سنگاپور مجازات شود در نظر گرفتن برخی تحریم ها علیه این کشور است.

این گزارش می افزاید: ظاهرا سنگاپور کشوری بوده که فیلیپین را ترغیب کرده است علیه چین به دیوان لاهه درباره منازعات دریای جنوبی شکایت کند.

این شکایت سال ۲۰۱۳ میلادی تسلیم این دیوان شد و نهایتا دادگاه لاهه دو ماه قبل اعلام کرد که در این منازعات فیلیپین برحق است و چین نمی تواند مدعی مالکیت بر کل دریای جنوبی باشد که ارزش تجارت سالانه کشتی هایی که در این مسیر حرکت می کنند پنج هزار میلیارد دلار است.

روزنامه گلوبال تایمز هم اخیرا نوشت که سنگاپور در اجلاس اخیر ونزوئلا در جمع کشورهای جنبش عدم تعهد بار دیگر خواستار تمرکز جدی بر دریای جنوبی شده و تلاش کرده است بندی در بیانیه این اجلاس درباره این دریا تصویب شود.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزای کیودو ژاپن «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور که هفته قبل به توکیو سفر کرد، بار دیگر از ژاپن خواست در امور منطقه ای ورود و نفوذ بیشتری داشته باشد.
این مطلب را وی در حالی اعلام کرد که پیشتر چین به سنگاپور هشدار داده است خود را از مسایل و منازعات منطقه ای بخصوص مسایل دریاهای شرقی و جنوبی کنار بکشد.

نخست وزیر سنگاپور گفت که کشورهای منطقه باید به آرای دیوان لاهه و حقوق بین المللی احترام گذاشته و به دنبال حل و فصل مسایل باشند.

این در شرایطی است که چین رای دیوان لاهه درباره منازعات دریای جنوبی که در آن از فیلیپین جانبداری شده رد کرده و گفته است: این دیوان صلاحیت ورود به این موضوع را نداشته و ندارد.

البته نخست وزیر سنگاپور تاکید کرد که به دلیل تحولات منطقه ای و تغییر شرایط ژئوپلتیک کشورهای هر چه بیشتر از یکدیگر رویگردان باشند مشکلاتشان بیشتر خواهد شد و باید بر تحکیم روابط متمرکز شوند.

اظهارات وی مبنی بر اینکه ژاپن باید از نفوذ بالاتری در مسایل منطقه ای برخوردار شود مسلما باعث ناخرسندی پکن شده که به توکیو هشدار داده است در منازعات دریای جنوبی مداخله نکند.

نخست وزیر سنگاپور در همایش «آینده آسیا در توکیو» همچنین از ژاپن، آمریکا و چین به عنوان سه اقتصاد بزرگ جهان یاد کرد که در این منطقه دچار منازعات جدی شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج