adexo3
۴۰۳۵۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ديه زن و مرد برابر نشده است!

مديركل تدوين لوايح و مقررات قوه‌قضائيه در خصوص مصاحبه اخير خود كه با عنوان «ديه زن با مرد برابر مي‌شود» منتشر شد، توضيحاتي ارائه كرد.

روزنامه دنیای اقتصاد: مديركل تدوين لوايح و مقررات قوه‌قضائيه در خصوص مصاحبه اخير خود كه با عنوان «ديه زن با مرد برابر مي‌شود» منتشر شد، توضيحاتي ارائه كرد.

جواد طهماسبي مديركل تدوين لوايح و مقررات قوه‌قضائيه در اين خصوص گفت: يكي از نوآوري‌ها در لايحه قانون مجازات اسلامي ضمن تاكيد بر مسووليت مرتكب جرم يا تقصير بر اساس ميزان مقرر در شرع مقدس كه ديه كامل براي مردان و نصف ديه كامل براي زنان است، صندوق تامين خسارت‌هاي بدني كه صندوقي مستقل بوده و به موجب قانون « بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه در برابر شخص ثالت» اداره مي‌گردد، را موظف به پرداخت ما به التفاوت ديه زن و مرد كرده است.

طهماسبي تاكيد كرد: تصويب اين مقررات سبب تساوي ديه زن و مرد نمي‌شود و مبناي مسووليت مرتكب جرم يا تقصير همان است كه در شرع مقدس و قانون مجازات اسلامي مقرر شده است، يعني پرداخت نصف ديه كامل، زيرا ما به التفاوت ديه از محل صندوق مزبور پرداخت مي‌شود و اين مقررات تا زمان تصويب نهايي هيچ اثر عملي ندارد و پس از آن نيز تنها حوادث واقع شده در زمان حاكميت قانون جديد را شامل مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج