adexo3
۴۱۰۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پارک نیم ساعته در معابر پرتردد رایگان شد

براساس موافقت دولت، آیین‌نامه اجرایی تبصره(۱) ماده(۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پارک نیم ساعته اتومبیل ها در معابر پرتردد رایگان شد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: براساس موافقت دولت، آیین‌نامه اجرایی تبصره(۱) ماده(۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پارک نیم ساعته اتومبیل ها در معابر پرتردد رایگان شد.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای عالی استان‌ها و به استناد تبصره(۱) ماده(۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی- مصوب ۱۳۸۹- آیین‌نامه اجرایی تبصره یاد شده را تصویب کرد.

در این مصوبه دولت تاکید شده است: بر این اساس، معابر شهری پرترافیک باید فاقد ممنوعیت توقف و دارای تردد پرحجم و پایدار در فاصله زمانی هفت صبح تا نه شب باشند، در حاشیه آنها مراکز یا مجتمع‌های تجاری، خدماتی، خدمات عمومی، آموزشی، رفاهی، درمانی یا تفریحی باشد، حداقل از نوع جمع‌کننده و حداکثر شریانی درجه (۲) موضوع بند(۸۶) ماده(۱) آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی باشند، بن بست نباشند، سطح سرویس آنها حداقل در سطح شاخص استاندارد ملی معابر شهری باشد، حداکثر سرعت پیش‌بینی شده در طراحی مسیر بیش از شصت کیلومتر در ساعت نباشد، مسیر پیاده‌رو از سطح سواره‌رو مستقل باشد و حداکثر شیب طولی مسیر ۱۲ درصد باشد.

دراین مصوبه دولت تاکید شده است: توقف وسیله نقلیه در محل‌هایی که برای پارک‌های حاشیه‌ای در نظر گرفته شده است با رعایت سایر مقررات راهنمایی و رانندگی در نیم ساعت اول توقف رایگان خواهد بود. دریافت حق توقف در معابر یادشده برای مازاد بر نیم ساعت محاسبه و دریافت می‌شود. پارک وسیله نقلیه در معابر شهری پرترافیک بدون پرداخت حق توقف پس از نیم ساعت اول به منزله ارتکاب تخلف توقف ممنوع خواهد بود که توسط افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور تعیین شده و آموزش لازم را دیده‌اند با آن برخورد خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، متصدیان کنترل پارک حاشیه‌ای یک معبر، باید دارای حداقل مدرک سوم راهنمایی، نداشتن سوء‌پیشینه موثر کیفری، گذراندن دوره آموزشی مربوط، دارای یکی از گواهینامه‌های رانندگی معتبر و دارای سلامت جسمی و روانی لازم و نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، روان گردان و الکلی باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج