adexo3
۴۱۷۹۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هاشمی: از اکران نشدن «برادرم خسرو» دلخورم

بعد از نمایش فیلم «برادرم خسرو» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بازی متفاوت ناصر هاشمی در این فیلم مورد توجه قرار گرفت. در حالی که این فیلم هنوز فرصت نمایش عمومی به دست نیاورده، هاشمی در گفت‌وگو با ما از اکران نشدن این فیلم انتقاد می‌کند و از دلایلش برای بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان و دوری‌اش از تلویزیون می‌گوید.

وب‌سایت آی سینما: بعد از نمایش فیلم «برادرم خسرو» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بازی متفاوت ناصر هاشمی در این فیلم مورد توجه قرار گرفت. در حالی که این فیلم هنوز فرصت نمایش عمومی به دست نیاورده، هاشمی در گفت‌وگو با ما از اکران نشدن این فیلم انتقاد می‌کند و از دلایلش برای بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان و دوری‌اش از تلویزیون می‌گوید.
هاشمی: از اکران نشدن «برادرم خسرو» دلخورم

هاشمی به تازگی بازی در فیلم «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق در ژانر کودک و نوجوان را تمام کرده است. هاشمی در رابطه با حضورش در فیلم «شکلاتی» به ما می‌گوید: «من خیلی پرتوقع نیستم، ولی فقط دوست دارم در فیلم‌هایی بازی کنم که حداقل استاندارهای لازم را داشته باشند. حضور من در فیلم «شکلاتی» هم به این دلیل بود که وقتی فیلمنامه آن را می‌خواندم، متوجه شدم داستان آن برای کودکان بسیار با نشاط است و به همین دلیل در این فیلم حضور پیدا کردم.»

او در رابطه با حضورش در فیلم‌ها و نقش‌های گوناگون می‌گوید: «به هر حال بنده به عنوان یک بازیگر دوست دارم در کارهای متنوعی به ایفای نقش بپردازم و به همین دلیل خودم را محدود به یک ژانر نخواهم کرد. اما برای من این حساسیت وجود دارد که در فیلم‌ها و نقش‌های بی خاصیت حضور پیدا نکنم.»

هاشمی مهم‌ترین دلیل دوری خود از حضور در فیلم‌های جدی را، فضای خشونت آمیز برخی فیلم‌های سینمایی عنوان می‌کند و می‌گوید: «شروع کارم در کانون پرورش فکری کودکان نوجوان بود و برای کودکان و نوجوانان کارهای زیادی انجام داده‌ام و همیشه این فضای لطیف را دوست داشتم و آمادگی این را دارم که در کارهای موفق این ژانر حاضر شوم. متاسفانه فضایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم، دارای خشونت‌هایی است که به شرایط اقتصادی و سیاست زدگی باز می‌گردد. به نظر من کار برای کودکان صداقت و پاکیزگی خاص خودش را دارد که روحیه من به این قبیل فیلم‌ها نزدیک تر است. راستش من بیشتر دوست دارم در فیلم‌هایی بازی کنم که نقش آن خیلی منفی و خشن نباشند.»

هاشمی در ادامه این موضوع اضافه کرد: «سینمای بزرگسال ما کمی از لطافت به دور است و در بیشتر فیلم‌ها خشونت‌ وجود دارد. به طور مثال فیلم ارزشمند «برادرم خسرو»، فضای حزن برانگیزی دارد و بعد از گذشت چندین دقیقه از فیلم که فضای شادی دارد، تماشاچی وادار می‌شود در سکوت این فیلم تماشا کند. اتفاقا چند روز پیش به همراه جمعی از روانشناسان و روانپزشکان بعد از حدود ۸ ماه مجددا «برادرم خسرو» را دیدم و از تماشای آن غمگین شدم.»

بازیگر «روزگار قریب» درباره عدم اکران فیلم «برادرم خسرو» که تاکنون کارگردان آن اعتراض‌هایی هم به این قضیه داشته است، می‌گوید: «طبیعی است که من از اکران نشدن این فیلم دلخور هستم. به هر حال احسان بیگلری که برای اولین تجربه سینمایی اش این فیلم را کارگردانی کرده، سختی‌های بسیاری را متحمل شده و برای تهیه مخارج این فیلم هم شهاب حسینی و سعید ملکان زحمت‌های بسیاری کشیدند، زیرا فیلم ساختن کلا کار آسانی نیست. پیش‌تر ما شنیده بودیم که «برادرم خسرو» قبل از «فروشنده» به نمایش درخواهد آمد، اما «فروشنده» اکران شد و این فیلم همچنان به نمایش درنیامده است. من امیدوارم مردم این فیلم را ببینند. این فیلم بعدهای روانشناسانه دارد و اتفاقا برخی از روانپزشکان و روانشناسان وقتی این فیلم را دیدند از دیدن آن ابراز رضایت کردند، چون معتقد بودند این فیلم به بیمار و جامعه پزشکی احترام گذاشته است.»

هاشمی که به تازگی در ۳ فیلم «برادرم خسرو»، «خانه‌ی دیگری» و «شکلاتی» با کارگردانان فیلم اولی کار کرده است، با بیان این‌که تفاوتی میان کارگردانان جوان و پرسابقه قائل نمی‌شود، درباره عدم ساخت سریال‌های موفق برای کودکان و نوجوانان در تلویزیون می‌گوید: «به نظر من متخصصان و جامعه شناسان باید در رابطه با این موضوع تحقیق و بررسی کنند. در سال‌های گذشته و در دهه شصت، از موبایل و این نوع وسایل خبری نبود. امروز دست بسیاری از کودکان و نوجوانان، موبایل‌ها و دستگاه‌های ارتباطی وجود دارد که دلیل استفاده نادرست از آن، وقت آنها به جای کتاب خواندن، صرف بازی با این دستگاه‌ها می‌شود و شرایط زندگی امروزی تغییر پیدا کرده است. من در این باره خیلی افسوس می‌خورم و بعضی مواقع با خود می‌گویم که ای کاش می‌توانستیم به گذشته باز گردیم، چون در قدیم و در نبود این فناوری‌ها، بهتر و راحت‌تر زندگی می‌کردیم.»

کارگردان مجموعه به یاد ماندنی «سمندون» درپایان و در پاسخ به این پرسش که اگر مسئولین صداوسیما همچون گذشته به او پیشنهاد دهند، آیا او سریال سازی در تلویزیون را قبول خواهد کرد یا خیر گفت: «در چند سال گذشته‏ چندین بار برای ساخت برنامه به صداوسیما رفتیم، اما بسیاری از مسئولان تغییر پیدا کرده بودند. از سوی دیگر برخی رفتارها باعث فرسایشی شدن می‌شود به طور مثال ما را دعوت به همکاری می‌کنند و اتفاقا مشکل اینجاست که فقط دعوت می‌شویم و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. بنده و بسیاری از دوستان طرح‌های مناسبی داریم که اگر مدیران تلویزیون جدیت از خود نشان دهند، می‌توان در رابطه با ساخت این برنامه‌ با آنها به توافق‌های لازم دست پیدا کنیم. اتفاقا ما طرح تخیلی را برای ژانر کودکان و نوجوان در نظر داریم که اگر با موافقت مدیران تلویزیون مواجه شود آن را برای رسانه ملی خواهیم ساخت، در غیر این‌صورت ما این طرح را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آماده خواهیم کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج