adexo3
۴۲۴۴۵۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تست موفق اینترنت بالنی برای زائران اربعین

اینترنت بالنی در سطح جهان پدیده ی تازه ای نیست و مدتهاست شرکت های بزرگ فناوری سودای اینترنت رسانی به مناطق دورافتاده ی جهان با استفاده از بالن را در سر می پرورانند، اما در ایران پدیده ای کاملاً جدید است و برای اولین بار در حال اجراست.

وب سایت تک شات: اینترنت بالنی در سطح جهان پدیده ی تازه ای نیست و مدتهاست شرکت های بزرگ فناوری سودای اینترنت رسانی به مناطق دورافتاده ی جهان با استفاده از بالن را در سر می پرورانند، اما در ایران پدیده ای کاملاً جدید است و برای اولین بار در حال اجراست.
تست موفق اینترنت بالنی برای زائران اربعین

در ادامه فراهم سازی امکانات برای برقراری ارتباط زائران اربعین ۹۵، وزارت ارتباطات دست به ابتکار جالبی زده و سعی کرده از فناوری اینترنت بالنی در مرز ایران و عراق برای ارائه ی خدمات اینترنت بدون سیم به زائران اربعین استفاده کند.

بر این اساس، پژوهشگاه فضایی ایران پروژه نصب و راه اندازی بالن اینترنت را در مرز مهران آغاز کرده؛ طرحی که در صورت موفقیت، می تواند به عنوان راهی جدید برای به کارگیری فناوری های نوین در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

حسن حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مورد اجرای این طرح اظهار داشته است: «تست اجرای این پروژه که فاز نخست بکارگیری اینترنت بالنی در کشور است با موفقیت به اتمام رسیده و تمامی تلاش این است که بتوانیم تجهیزات مربوط به این فناوری را در منطقه ی مرزی مهران نصب کنیم، اما ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت این مهم، عملیاتی نشود.»

وی اذعان داشته که بنا به ازدحام جمعیت، نصب تجهیزات با کندی پیش می رود و افزوده است پروژه مذکور در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند مقدمه ای برای به کارگیری فناوری اینترنت بالنی باشد. در این پروژه از بالن به عنوان دکل اینترنت وای فای استفاده می شود که قادر به ارائه ی اینترنت بی سیم در شعاع ۲۰ کیلومتری است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه افزوده است: «بالن در ارتفاع ۷۰ متری از سطح زمین باید نصب شود و اینترنت را در شعاع ۲۰ کیلومتری دریافت و برای کاربران پخش می کند. این فناوری در شرایط فعلی با تجهیزات مخابراتی انجام می شود اما در مراحل بعدی از طریق فناوری ماهواره ای نیز امکان اجرا خواهد داشت.»

حدادپور استفاده از این بالن مخابراتی برای ارتباط رسانی در مواقع بحران را کاربردی خوانده و برای مواقع تمرکز جمعیت مناسب توصیف کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      خوب این مواقع تو کشور غریبه امکانات فراهم می کنید که یک دهمش تو خود کشور نیست. همین الان بسیاری روستاهای سیستان و بلوچستان اینترنت که هیچی اب و برق هم ندارن

    • akbar

      خخخخخخخخخخ میخوان روی دست شرکت گوگل بزنن بااین اینترنت دوزار ودهشی شون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج