adexo3
۴۳۱۰۶۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

وقتی فیدل کاسترو، احمدی‌نژاد را سرزنش کرد

روزنامه شرق در بخشی از گزارش خود درباره رابطه فیدل کاسترو با روسای جمهور ایران نوشت:دومین رئیس‌جمهوری ایران که رابطه خوبی با کشورهای آمریکای لاتین داشت و دوبار هم به کوبا رفت، محمود احمدی‌نژاد بود.

روزنامه شرق در بخشی از گزارش خود درباره رابطه فیدل کاسترو با روسای جمهور ایران نوشت:دومین رئیس‌جمهوری ایران که رابطه خوبی با کشورهای آمریکای لاتین داشت و دوبار هم به کوبا رفت، محمود احمدی‌نژاد بود.

سفر نخست در چارچوب شركت در اجلاس سران عدم‌تعهد و سفر دوم يك ديدار دوجانبه بود. احمدي‌نژاد و كاسترو در اين ملاقات (سال ١٣٩٠) بيش از سه‌ساعت درباره مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاکم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌ای، تقویت روابط ملت‌های انقلابی، تلاش برای برپایی صلح و امنیت در جهان و مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و... گفت‌وگو كردند.

گفتني است در سال ٨٩ خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: «یک روزنامه‌نگار آمریکایی که به کوبا سفر کرده و ملاقات‌های طولانی با کاسترو داشته، در مطلبی در وب‌سایت آتلانتیک مدعی شده که رهبر انقلاب کوبا در ملاقات با وی، انتقاداتی را نسبت به احمدی‌نژاد بیان کرده و گفته که رئيس‌جمهوری ایران گرایش‌های یهودستیزانه دارد».

خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از «جفري گلدبرگ»، عضو شوراي سردبيري مجله معروف «آتلانتيك» كه به‌همراه خانم «جوليا سوييگ»، كارشناس روابط آمريكا و كوبا در شوراي روابط خارجي آمريكا، به كوبا سفر كرده بود، درباره نظرات کاسترو درباره اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره نفی هولوكاست نوشت: «کاسترو به طور مداوم احمدی‌نژاد را به دلیل نفی هولوکاست سرزنش می‌کرد.»

گلدبرگ به نقل از کاسترو نوشته بود: «من فکر نمی‌کنم در طول تاریخ هیچ قوم و مذهبی بیش از یهودی‌ها مورد تهمت و افترا قرار گرفته باشند، من می‌خواهم بگویم که حتی بیش از مسلمانان. ایران باید بداند که یهودی‌ها از سرزمین خود به بیرون رانده شدند و در تمام مناطق جهان به‌عنوان مردمی که پسر خدا را کشته‌اند، مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه میشه مقایسه کرده این دوکشورو نمیشه همه کارهای کاسترو رو تایید کرد اما همینکه گفت وقتی دیدم نزدیکترین دوستم در پست وزرات رشوه گرفته والوده به فساد شده دستور اعدامش را دادم وبعد گریستم. این بیانگر اینست که اب رو از سرچشمه باید مهار کرد.

    • بدون نام

      انقدر شور بود که کاسترو هم فهمید روحت شاد که ادم شناس بودی ایکاش در زمان زنده بودند قدم رنجه میکردید و بضی از این اقایان به اصلاح با کفایت سالم سیر وبا ایمان را شناسای میکرد بله بیخود نگفتن انقدر این احمدی نژاد شور وبی مسولیت بود که خان هم متوجه شد برای خودمان تاسف میخورم که چه موجودی را برای ریاست انتخاب کردیم وهشت سال تحمل به تاراج رفتن این کشور بعضی ها دیدند ولی سکوت بقول سهراب سپهری چشم ها را یاید شست تا روشن شود دوران تیره روزی این اقا ی

    • بدون نام

      اونا ديگه کدوم .........هستن دکتر احمدی نژاد واقعا برای این مملکت زحمت کشید شماها قدرش را نميدانيد

    • سرباز ولایت

      سلام.آدم خندش می گیره.ببینید راوی کیه و به نقل از کی در مورد کی و در چه زمانی صحبت میشه.بابا جمع کنید.بنظر بنده اگه این چهار سال و با دوران گذشته مقایسه کنیم و یه کم انصاف هم چاشنیش کنیم،میبینیم که ای آقا....

    • بی طرف

      ببخشید جناب
      آقای احمدی نژاد چه خدمتی برای مردم کرده.

    • فری

      همین به مردم خونه داد خوش کار بزرگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج