اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۴۰۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پنج قطبي اكران نوروزي

برخي خبرها حاكي از آن است كه ۵ فيلم مهم كه بخت‌هاي مهم فتح گيشه سينما شناخته مي‌شوند، همزمان در نوروز سال آينده روي پرده مي‌روند

پنج قطبي اكران نوروزي

هفت صبح: برخي خبرها حاكي از آن است كه 5 فيلم مهم كه بخت‌هاي مهم فتح گيشه سينما شناخته مي‌شوند، همزمان در نوروز سال آينده روي پرده مي‌روند

به نظر مي‌رسد مقدمات و حاشيه‌هاي اكران نوروز امسال به اندازه سال گذشته جنجالي از آب درمي‌آيد. شايعاتي كه درباره تركيب اكران عيد 92 به گوش مي‌رسد، در صورتي كه رنگ واقعيت بگيرد، يكي از نفس‌گيرترين ماراتن‌هاي سينمايي اين سال‌ها را رقم مي‌زند.

از مدتي قبل نام سه فيلم «برف روي كاج‌ها»، «پل چوبي» و «رسوايي» به عنوان گزينه‌هاي قطعي اكران نوروزي به گوش مي‌رسيد. در يكي دو روز اخير «حوض نقاشي» و «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» هم به عنوان گزينه‌هاي اصلي معرفي شده است.

اگر واقعا اين پنج فيلم در كنار هم اكران شوند، دو فيلم برگزيده تماشاگران جشنواره سي‌ام در كنار سه فيلم برگزيده تماشاگران جشنواره سي و يكم كنار هم قرار مي‌گيرند. از سوي ديگر بايد به اين نكته توجه كرد كه در پايان جشنواره امسال از «هيس...»، «رسوايي» و «حوض نقاشي» به عنوان اصلي‌ترين شانس‌هاي كسب عنوان فيلم پرفروش اكران 92 ياد شده است.

پنج قطبي اكران نوروزي

دو فيلم ديگر هم از آثار خبرساز توليد شده در سال ۹۰ هستند كه تا به حال مجوز نمايش نداشتند و به نظر مي‌رسد اكران عيد آخرين فرصت نمايش آنهاست. چون بعيد است در فضاي سياسي و اجتماعي اواخر بهار ۹۲ كه به انتخابات رياست جمهوري منتهي مي‌شود، فضايي براي اكران «پل چوبي» و «برف روي كاج‌ها» فراهم باشد.

نكته مهم اما اين است كه اگر اين فيلم‌ها همزمان اكران شوند، چه اتفاقي براي گيشه سينما رخ مي‌دهد. ظرفيت نمايش فيلم در كشور محدود است و اين فيلم‌ها به دلايل مختلف جزو پراميدترين آثار در نوبت اكران هستند. خطري كه وجود دارد، قرباني شدن همه اين فيلم‌ها و فروش كمتر از انتظار براي آنهاست. پخش كنندگان هر پنج فيلم مي‌كوشند بيشترين سالن سينما را براي نمايش در اختيار بگيرند و احتمالا اين رقابت باعث مي‌شود نسبت به حالت نرمال، سينماهاي كمتري به هريك از اين فيلم‌ها برسد.

از سوي ديگر، هر پنج فيلم داستان‌هاي جدي دارند و فضاي كلي‌شان غمگين و ناشاد است. براي اكران نوروز كه سنت يك دهه گذشته نمايش فيلم‌هاي شاد و كمدي بوده است، اين تركيب ۵ تايي ريسك بزرگي است. هرچند كه يكي از افراد مسئول در شوراي صنفي نمايش كه وظيفه نظارت بر تركيب اكران و عقد قرارداد ميان صاحبان فيلم و سينمادارها را دارد، به «هفت صبح» مي‌گويد: هنوز اكران هيچ فيلمي قطعي نشده است، اما در صورت پافشاري پخش كنندگان، چاره‌اي باقي نمي‌ماند.

«حوض نقاشي» از توليدات حوزه هنري است و اگر شوراي صنفي نمايش با اكران اين ملودرام تلخ در نوروز مخالفت كنند، بعيد نيست ماجراهاي اكران ۹۱ تكرار شود. مجموعه متغيرهايي كه در اكران نوروز ۹۲ تاثيرگذار است، مي‌تواند يكي از عجيب‌ترين وقايع سال‌هاي اخير در حوزه سينما را رقم بزند و براي نخستين بار پنج شانس مهم فروش را به رقابت سخت و نفس‌گير با يكديگر بفرستد. در اين شرايط پيش‌بيني درباره موفقيت اين فيلم‌ها بسيار سخت خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج