adexo3
۴۳۴۹۰۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

میرکریمی با «ضد قهرمان» می‌آید

تازه‌ترین جلسات شورای پروانه ساخت و نمایش ۷ خروجی داشت که در مهم‌ترین آن رضا میرکریمی برای فیلم تازه‌اش پروانه ساخت گرفته و حمیدرضا قطبی که با فیلم اولش «جامه دران» توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود برای فیلم دومش به سراغ ژانر کودک می رود.

وب‌سایت آی سینما: تازه‌ترین جلسات شورای پروانه ساخت و نمایش ۷ خروجی داشت که در مهم‌ترین آن رضا میرکریمی برای فیلم تازه‌اش پروانه ساخت گرفته و حمیدرضا قطبی که با فیلم اولش «جامه دران» توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود برای فیلم دومش به سراغ ژانر کودک می رود.
میرکریمی با «ضد قهرمان» می‌آید

رضا میرکریمی مجوز ساخت فیلم نامه «ضد قهرمان» را با موضوعی اجتماعی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی خودش گرفته است. با توجه به اینکه کمتر از پنج ماه به برگزاری جشنواره جهانی فجر که میرکریمی دبیر آن است باقی مانده، اگر تا چند هفته آینده این کارگردان فیلم جدیدش را جلوی دوربین نبرد احتمالا باید منتظر ساخت آن در اواخر فصل بهار ۹۶ باشیم.

مجتبی فرآورده که گویا فعلا از ساخت فیلم سینمایی پرهزینه «ثارالله» با موضوع قیام عاشورا منصرف شده همچون میرکریمی پروانه ساخت فیلم‌نامه «سربازان گهواره» را به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردانی خودش گرفته و موضوع آن در زمینه انقلاب اسلامی خواهد بود. آخرین فعالیت فرآورده در سینما تهیه‌کنندگی فیلم «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی در سال ۸۷ بود. او همچنین یک بار در سال ۷۱ تجربه کارگردانی را با فیلم «بهشت باران» داشته است.

از چند ماه پیش قرار بود سید امیر سیدزاده به عنوان تهیه‌کننده اولین فیلم سینمایی بهروز نورانی‌پور را تهیه‌ کند. اما به نظر می‌رسد این همکاری منتفی شده و کارگردان مستند تحسین شده «A۱۵۷» که سیمرغ بهترین مستند جشنواره فجر را هم به دست آورده اولین فیلم سینمایی خود به نام «دایان» را با تهیه‌کنندگی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی می‌سازد. پروانه ساخت «دایان» هم صادر شده، فیلمی که در ژانر اجتماعی ساخته خواهد شد.

رامتین لوافی هم ۵ سال پس از ساخت اولین تجربه سینمایی اش « برلین ۷- » که یکی از فیلم‌های به اصطلاح فاخر ساخته شده در دوره مدیریت قبلی سازمان سینمایی بود به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی قرار است فیلم سینمایی «هت تریک» را بسازد که آن هم در ژانر اجتماعی خواهد بود.

و بالاخره حمیدرضا قطبی که با اولین فیلم‌اش «جامه‌دران» توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی از جشنواره فجر را به دست آورد و در بخش نگاه نو نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شود با چرخی ۱۸۰ درجه برای ساخت فیلمی در ژانر کودک به نام «قطار آن شب» پروانه ساخت گرفته است. تهیه‌کننده و نویسنده فیلم‌نامه این فیلم بهروز رشاد است.

شورای پروانه نمایش هم در تازه‌ترین جلسه خود به دو فیلم سینمایی پروانه نمایش داده است. اول به فیلم سینمایی «دو لکه ابر» که ششمین ساخته مهرشاد کارخانی است و مجید عباسی تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته است. فیلمی با حضور امید علومی، نیما رئیسی، نیوشا مدبر، آشا محرابی و شهین تسلیمی. دومین پروانه نمایش هم به فیلم «سهم من از زندگی» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حجت الله سیفی داده شده است. نکته جالب اینجاست این فیلم که در ژانر نوجوان ساخته شده پس از ۶ سال پروانه نمایش گرفته و محصول سال ۱۳۸۹ است. بازیگران «سهم من از زندگی» چهره‌های شناخته شده ای نیستند و داستان آن درباره پسربچه ای است که بعد از قتل پدرش تکلم خود را از دست می‌دهد و ماجرایی درمسیر زندگی اش بوجود می آید. عزیزنقدی، ابوالقاسم کوشا، محمد حاج‌حسینی، پوریا ملکی، رحيم شاه مرادخانی و مسیح سیفی بازیگران آن هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج