adexo3
۴۴۴۶۱۵
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

ترویج تجمل گرایی در «ماه و پلنگ»

مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» سریالی است که تاکید بسیاری بر تجملات دارد و شخصیت‌های این سریال سوار بر موج ترویج تجمل‌گرایی به بنیان های خانواده حمله می‌کنند.

خبرگزاری فارس: در اوضاع امروز جامعه که بیشتر اعضای خانواده صبح تا شب با گوشی‌های موبایلشان سرگرم هستند، رسانه ملی باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند ساعاتی ولو اندک جامعه امروزی را از این تکنولوژِی بعضا بی فایده دور کند.

اما به نظر می‌رسد این روزها صداوسیما وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است. وظیفه ای که رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب رئیس سازمان ملی آورده‌اند و فرموده‌اند: «سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای پیشرفته و عمیق رسانه‌ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد».

سریال‌های قدیمی روایتگر خانواده‌هایی بودند که در آنها مهربانی موج می‌ زد و هر فرد خانواده که خطایی مرتکب می شد خیلی زود پشیمان می‌شد. مشکلات درون خانواده حل می‌شد و حفظ احترام‌ والدین دغدغه بچه‌ها بود.

اما سریال‌های امروزی چهره دیگری از روابط خانوادگی را به تصویر می کشند. تجمل گرایی، انتقام، خیانت، دروغ و طلاق موضوعات به کار برده شده در خلق یک سریال‌ هستند. دست اندرکاران سریال این چنین هم در توجیه لزوم ساخت همچنین سریالی می گویند که صرفا در فیلم روابط اجتماعی را آسیب‌شناسی می‌کنند.

سریال «ماه و پلنگ» هم از این نوع سریال هایی است که می‌خواهد بگوید بی اخلاق، خائن، تجمل گرا و کینه ای نباشید اما نتوانسته است به درستی آن را به تصویر بکشاند.

این فیلم نه ترویج اخلاق و امید است نه ترویج سبک زندگی اسلامی ! کجای زندگی اسلامی شبیه این زندگی است که شخصیت های این سریال دارند؟ وکیلی که برای جلب توجه دختر مورد علاقه اش میلیون ها تومان خرج می کند و گل می‌خرد! این اقدام شاید مصداق واقعی‌ای هم داشته باشد ولی از زندگی مخاطبان تلویزیونی قطعاً دور است.

ترویج زندگی اسلامی با به تصویر کشاندن خیانت همسر خیلی تفاوت دارد. دختری با اوضاع روحی نامناسب، با پول به هدفش که انتقام پوچ از وکیلش است، می رسد و بنیان خانواده دوستش را بر هم می زند. مردی به خاطر پول و تجمل گرایی به همسر خود به راحتی خیانت می کند و وفادار به زندگی اش نمی ماند. و آن طرف زنی که به راحتی می رود و میدان را برای رقیب و همسرش خالی می کند.!

آیا نظارتی از طرف سازمان صدا و سیما در مراحل پیش تولید و تولید این سریال نبوده است که در موقع پخش پی به ایرادات این سریال بردند و ممیزی هایی را اعمال کردند که باعث اعتراض نویسنده و کارگردان این اثر شد تا جایی که آن دو از ادامه تولید انصراف دادند ؟

چرا سازمان صدا و سیما با ساخت چنین فیلم هایی موافقت می کند. آیا کمبود بودجه باعث بسنده کردن تلویزیون به کارهای سطحی شده است؟

امیدواریم که ناظران پخش توجه بیشتری به محتوای آنچه که روی آنتن می‌رود داشته باشند و مراقب باشند که چه چیزی به خورد میلیون‌ها مخاطب می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      اینهمه تو تمام فیلما مرثیه و ماتم و بدبختی تو چشم مردم رفت هیچکی هیچی نگفت حالا تو یه فیلم کارکترا اوضاعشون خوبه مثل آدم بدون دغدغه نون شب زندگی می کنن عزیزان دلشون شکسته ؟

    • بدون نام

      ای باباهرسریال می سازندیک چیزی میگن اینهاواقعیت ماست تجمل گرای معنی ندارد.بخاطرهمین که تلوزیون ماهیچ برنامه ندارد.

    • سرفرازیان

      به نظرم این سریال خوب شروع شد اما در ادامه از جذابیتش کم شد.

    • strayker

      چرا زندگی شخصیتای این فیلم و خیلی فیلمای دیگه مث اكثر مردم نیست؟ همه پول دار، همه شاغل، فقط عشق و خیانت مشکلشونه

    • بدون نام

      والا نقد خوبی بود سریال مزخرفیه

    • بدون نام

      مگه واقعیت جامعه غیر از اینه و آیا نه این که فیلم و سریال باید آینه و بازتاب دهنده افعال و واقعیتهای جامعه باشد!!؟؟ در غیر اینصورت دوگانگی در جامعه بوجود میاد

    • هادی محمدی ازاد

      فیلم خیلی منفی هست

    • بدون نام

      کاملا موافقم.وقتی یک پسر میلیون ها خرج خرید گل میکند تا رضایت دختر مورد علاقه اش را بدست بیاورد چیزی بجز افسوس برای قشر ضعیف و مافقرا ندارد ما که حسرت خرید یک شاخه گل هم تو دلمون مونده.از طرفی مثل آب خوردن دو تا ماشین چند صد میلیونی در عرض چند دقیقه میخرن دوباره افسوس هامون هزار برابر میشه که جوان های ما آرزوی خرید یک پراید هم تو دلشون مونده .خرید جواهرات میلیونی ک بازم ما حسرت خرید چند گرم طلا تو دلمون مونده.کاش سریال هایی ساخته بشه که ساده زیستن رو به مردم آموزش بدهند با ساخت چنین سریالهایی توقعات مردم بیشتر میشه و اختلاف زن و شوهرا رو بیشتر میکنن و بنیاد خانواده ها هم سست تر میشه

    • بدون نام

      سریال‌های قدیمی روایتگر خانواده‌هایی بودند که در آنها مهربانی موج می‌ زد و هر فرد خانواده که خطایی مرتکب می شد خیلی زود پشیمان می‌شد. مشکلات درون خانواده حل می‌شد و حفظ احترام‌ والدین دغدغه بچه‌ها بود.

    • بدون نام

      به جای امید دادن فقط پاشیدن نهاد خانواده را یاد میداد

    • میلاد

      واقعا از توجهتون به این موضوع ممنونیم خداییش این سریال اصلا بویی از زندگی امروزیه مردم نیس بیشتر بوی سریال های ماهواره ای میده

    • داود

      اینهایی که فیلم برای صدا و سیما میسازند از جنس مردم نیستند, یک عده پول و آهن پرستند که مشکلات خود و خانوادشون رو به تصویر میکشند, درد عموم مردم این نیست.

    • مهناز

      قبول دارم واقعا سريال بدون محتوا و مسخره ايه دست كمي از سريالهاي ماهواره نداره

    • بدون نام

      این سریال هیچ فرقی با سریال های جم ندارد آنها هم همین موضوع را دارند فقط آدم ها ی این حجاب دارند

    • بدون نام

      من که ازاین سریا هیچی نفهمیدم،، خودشونن درگیرن که چطور تمومش کنن

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفممممممممم که نظرایی که جز حق نمیگن رو منتشر نمیکنین
      شمام عین بقیه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج