adexo3
۴۴۵۵۱
۸ نظر
۵۰۶۴
۸ نظر
۵۰۶۴
پ

تمسخر پرنسس ایزابلا درحریم سلطان+عکس

شخصیت "پرنسس ایزابلا" در سریال ترکیه ای "حریم سلطان" از موضوعات گرم روزنامه های ترکیه شده است و این شخصیت هم در روزنامه ها و هم در برنامه های تلویزیونی مورد تمسخر قرار گرفته است.

انتخاب: شخصیت "پرنسس ایزابلا" در سریال ترکیه ای "حریم سلطان" از موضوعات گرم روزنامه های ترکیه شده است و این شخصیت هم در روزنامه ها و هم در برنامه های تلویزیونی مورد تمسخر قرار گرفته است.

آنها مینویسند: پرنسسی که هنوز یک هفته هم نشده به قصر سلیمان آمده و یک کلمه هم زبان ترکی بلد نیست پس از چند روز بدون مترجم کاملاً مسلط زبان سخت ترکی را با تسلط صحبت میکند!

تمسخر پرنسس ایزابلا درحریم سلطان+عکس

اما نکته جالبی که این روزنامه ها به آن دست پیدا کرده اند حقیقت امر است؛آیا چنین پرنسسی وجود خارجی دارد؟

طبق داستان این سریال "پرنسس ایزابلا"توسط دزدان دریایی دزدیده شده و بالاخره به قصر سلطان سلیمان میرسد و سلیمان عاشق و شیفته این پرنسس می شود!

اما حقیقت ماجرا از زبان تاریخ نویسان ترکیه:

"پرنسس ایزابلا فورتونا" همسر ولیعهد اسپانیا بوده که در سال ۱۴۵۱ بدنیا آمده و مشهور به " شهبانوی کاستیا و آراگون" میباشد،طبق تطابق تاریخی وقتی "سلطان سلیمان" بدنیا آمده او ۴۳ سال داشته،در واقع این پرنسس اصلاً به استانبول نیامده و دزدیده نشده است.

او یک دختر جوان نبوده بلکه در زمانی که سلطان سلیمان به سلطنت میرسد او ۶۹ ساله و بسیار پیر بوده،ایزابلا درشت هیکل بوده و وقتی با عنوان پرنسس به دنیا آمده, اسپانیا تحت سلطنت ۷۴۰ ساله حکومت مسلمانان بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما3

      ببخشید مجله جان من دو قسمت قبل رو ندیدم میشه تو سایتت بذاری ببینیم اگه نمیشه خودت تعریف کن داستانشو .چون معلومه تمام قسمتارو بی کم وکاست نگا میکنی!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        راست میگیا

    • افشار

      شما كه حريم سلطان نگاه نمي كنيد.ماهواره كه نداريد!!

    • سمي

      آقا جان اصلا ين سريال يه سريال تاريخي نيست فقط كمي اقتباس كرده
      راحت شدين؟ ديگه گير ندين

    • ضد دروغ

      مجله ی بی دقت! حداقل یه کاری می کردی که ما به راحتی نفهمیم که شما ماهواره دارین!! تازه همه ی اینا حرفای اشتباهیه !مثلا اگه یه هفته باهاش ترکی حرف بزنن خوب ببخشید ولی مگه کره؟ لطفا کمی دقت کنین و فکر !!!!!!!

      پاسخ ها

      • نظر

        باهات موافقم.

    • اشرف

      درموردخرم هم همینطوربودبعضی ازقسمتهاخوب ترکی حرف میزد درقسمتهای بعدی هنوز لحجه داشت گیرمیکرد نمی تونست خوب حرف بزنه

    • meh

      این سریالها توسط ترکیه به منظور هدف قرار دادن خانواده های ایرانی ساخته شده که از طرفی خیانت و هوی هوس رو عادی جلوه بده مثل عشق ممنوع، صحرا، ایزل،لامیا و از طرفی با طوولانی کردن و به آب بستن فیلم ببننده رو بیش از بیش پای تلوزیون نگه دارند تا دجار بیماریهایی ازقبیل چاقی و سکته بشن، افرادی رو میشناختم که از ساعت 5 بعد از ظهر تا 11-12 شب میشستند و تکرار قسمتهای قبل رو میدیدند و بعد از ساعت 11 شب تازه قست جدید رو میدیدن،ضمنآ این سریالها رو بیشتر عوام ومردم کوچه و بازار میپسندند و هیچ محتوی و هدف خاصی نداره،مثلآ در ایزل اصلآ معلوم نبود کار این چند گروه خلافکار چیه،سر چی با هم میجنگن، چه هدفی رو دنبال میکنه فیلم، هرکدوم هم 5-6 بار میمردن و باز قسمت بعد زنده میشدن، یا این حریم سلطان یه جایی مشاور پادشاه میره بازار میبینه گوشت کمه،میگه مگه نگفتم روزی 6000رآس گوسفند کشته بشه، مگه چقدر جمعیت داشتند که روزی 6000 رآس گوسفند بکشن، الان تهران اینقدر گوسفند استفاده میشه در روز؟یا زنها چنان آرایش و لباسهای امروزی پوشیدن و یک تار مو در صورت نمیبینیم، 100سال پیش ترکها چه جور بودند؟ همین دوره قاجار رو نگاه کنی زنها همه سیبیلو اونوقت زنان این ترکستان 200 -300 سال پیش اینجور سانتی مانتالند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج