adexo3
۴۴۸۵۵۵
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

حذف سقف پاداش بازنشستگی خلاف عدالت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حذف سقف پاداش بازنشستگی برای کارکنان دولت از لایحه برنامه ششم در جلسه علنی امروز مجلس، خلاف عدالت است.

خبرگزاری فارس: عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به رأی نمایندگان مجلس به حذف ماده ۳۴ لایحه برنامه پنج‌ساله برنامه ششم توسعه که سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت را ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا قرار می‌داد، گفت: با حذف این ماده، خستگی کار امروز در سه شیفت مجلس بر تن‌مان باقی ماند.

وی از ماده ۳۴ لایحه برنامه به‌عنوان یکی از شاه‌بیت‌های این لایحه نام برد و خاطرنشان کرد: بالاترین آرمان نظام اسلامی توسعه و گسترش عدالت در جامعه است که موجب می‌شود مردم در سخت‌ترین شرایط نیز پای آرمان‌های خود بایستند و سبب دلگرمی قشر مستضعف جامعه است.

گودرزی گفت: اگر جایگاه شغلی مدیران حساس و سخت بوده است، در مدت ۳۰ سال خدمتشان، مزایایش را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که حذف سقف پاداش بازنشستگی برای کارکنان دولت توسط مجلس، خلاف عدالت است، تصریح کرد: پاداش پایان خدمت اگر قرار است افزایش یابد، باید برای اقشاری افزایش یابد که در ۳۰ سال خدمت خود، حقوق اندک دریافت کرده‌اند و حال بعد از بازنشستگی می‌خواهند با آن پاداش پایان خدمت خود، آسایشی برای خود فراهم آورند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: با حذف ماده ۳۴ لایحه برنامه ششم از سوی مجلس، کارکنانی که حقوق بالا گرفته‌اند پس از بازنشستگی بالای دویست میلیون میلیون تومان پاداش خواهند گرفت، در حالی که آن دسته از کارکنانی که کف حقوق را می‌گرفته‌اند، پاداش‌های ۳۰ الی ۴۰ میلیونی خواهند گرفت.

* نمایندگان مجلس نباید منافع ملت را فدای منافع عده‌ای خاص می‌کردند

وی با تأکید بر اینکه تصمیم امروز مجلس در برداشتن سقف پاداش برای کارکنان دولت به‌نفع ملت نبود، اظهار داشت: برخی با ما نیز تماس گرفتند تا در جهت خروج این ماده از لایحه بکوشیم، اما نمایندگان مجلس نباید منافع ملت را فدای منافع عده‌ای خاص می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروهی از نمایندگان بسیار تلاش کردند این ماده حذف نشود، گفت: مجلس دهم امتحان خوبی در این زمینه پس نداد.

وی اظهار داشت: امروز به‌عنوان مثال، در وزارت نفت، کارکنانی هستند که کمی بیش از یک میلیون در ماه حقوق می‌گیرند و کارکنانی نیز وجود دارد که بیش از ده برابر آنها حقوق دریافت می‌کنند؛ حال آیا پس از بازنشستگی نیز باید پاداش دریافت‌کنندگان حقوق و مزایای بالا ۱۰ برابر پاداش بعضی کارکنان دیگر باشد؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: حذف قانون سقف پاداش برای کارکنان دولت در کارنامه مجلس دهم ثبت خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی

      دوستانی که دارن این پیام میخونن یاکه خواستن نظر بدن من میگم که مردم کار میکنن تا یه پاداشی به خودشون تعلق بگیره این حق مردم شما شب میخوابین صبح بلند میشن تومجلس نشستن میگین که چه پولی از مردم بگیریم چی نباید بگیریم پس بهتره مردم کار نکنن این همه جون میکنن شب تا صبح که آخر سریه پاداشی بهشون تعلق بگیره حالامنم میگم که ابونمان ومالیات ودفع فاضلابی که برای قبض اب میاد اونم باید حذف بشه دوستان باحرف من موافقین هرچند بعید میدونم کسی نظربده واقعا بس این معلما بانکی ها نیروهای کشوری وپرستارا وغیره ایناهمه یه عمر زحمت میکشن بچه هاشون سرسامون میگیرن میخوان پولی بدستشون برسه الان سن بازنشستگی راکردن 65 سال

    • کارمند

      سلام تصمیم میگیرندکه شکی برای ملت باقی نمیذارن که اونادرواقع نماینده ی دولتندنه ملت.!!!!!واقعابرچه اساس واستدلالی این تصمیم مسخره رو گرفتید!!!!؟واقعاناامیدمون کردید. من که بازنشست شدم امااستمرارزدم وامسالم موندم واقعاًپشیمانم کردید.فکرمیکنیدبااینجور تصمیماتی دوربعدرای بیارید!!!!؟بعیدمیدونم.طوری که شمابادولت همراهی میکنیددولت ومجلس تدبیروناامیدیه.واقعاًجای تاسفه!!!!!

    • زمان

      وای خدا به داد بازنشسته ها برسه

    • علی

      نماینده محترم مثل اینکه فراموش کردند ربطی به یکسان سازی نداشت و فقط محدودیت ۷ برابری حقوق بود که به همون هایی هم که کم حقوق میگرفتن بیشتر ظلم میشد

    • جهانگیر کریمی

      سلام.پس چرا به فکر ما بدبخت بیچاره نیستن با سابقه چهل سال خدمت و وادار نمودن ما به بستدن قرداد سالیانه وهیچ قانوتی هم نبود حق مارو حساب کنه ودست آخر بدون هیچ پرداختی ومزایای مستمری بگیر شدیم اونم بایه حقوق بسیار پایین روز شبمون در این سن بالا با فلاکت بگذرونیم. وهمیشه شرمنده جلوی خانواده وفامیل باشیم. من که میدونم کاری نخواهید کرد ولی ترا بخدا کمی خودتونو به جای ما تصور کنید.

    • احمد سهیلی

      نماینده ای که با این صراحت از منافع مدییران حمایت میکند نمیداند در بازنشستگی پایین حکم را سی برابر میکنند وبعنوان سنوات پرداخت میکنند وبا این قانون که تصویب نشد نباید این مبلغ از هفت برابر حداقل حقوق بیشتر باشد که بازهم حقوق بگیران پایین که ته حکم انان یک میلیون ودویست هزار تومان است سی و شش میلیون میگیرند وان بالایی که ته حکم پنج میلیونی دارد یکصد و پنجاه میلیون دریافت میکند یعنی میخوهید بازهم از اینها حمایت کنید واون کارمند بدبحت هر چه زور بزند پس از باز نشستگی ته حکمش با زور به دو میلیون وپانصد هزار تومان برید وسیبرابر انرا دریافت کند نماینده عزیز چرا شما ازپرداخت نشدن اصافه کار در پاداش پایان خدمت کارمندان تامین اجتماعی که سی سال بیمه انراا هم پرداحت کرده ایم صحبت نمیکنید

    • بدون نام

      قبلا پیشنهاد داده بودند که ملاک تعیین پاداش حقوق همان سال باشد.

    • بدون نام

      آقای نماینده ایاخودشماحاضریدازحقوقتان کم کنندوبه حقوق کارگرهااضافه کنند؟این حقوقی است که امثال شمادرمجلس تصویب کرده اید،

    • مهدی افشاری

      اقا ترا بخدا اینقدر مجلس مجلس نکن وقتی یک اقایی بخشنامه کذایی را در مورد عدم کسر حق بیمه از اصافه کار کارمندان تامین اجتماعی را که سی سال از حقوق کارمند کسر وپرداخت شذه است را مجلس مثل اب خوردن از ان میگذرد وعرصه گرفتن حق ما را ندارد ایا این حقالناس نیست اونوقت از سنوات هفت برابر حداقل حقوق مدیران حمایت میکنید اقای ذوحانی از رای بیش ا یک میلیون کارمند وخانوادهایشان حداقل چهار میلیون رای عقب ماندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج