adexo3
۴۵۴۸۷
۵۰ نظر
۵۰۴۴
۵۰ نظر
۵۰۴۴
پ

شریفی نیا: گلزار تمام شد و رفت

مگر گلزار گران است؟! اصلا ایشان الان کجا هست؟! تمام شد همه چیز... آدم گران که به این سادگی تمام نمی شود!

شریفی نیا: گلزار تمام شد و رفت
تماشا: محمدرضا شریفی نیا زیاد اهل گفت و گو نیست. حرف نمی زند، نمی زند، اما وقتی می زند، می زند!

او در ویژه نامه آخر هفته های روزنامه همشهری (همشهری ۶ و ۷) گفت و گوی مفصلی انجام داده که بخش های جذاب آن را می خوانید:

شریفی نیا: گلزار تمام شد و رفت

- به ندرت پیش می آید از چیزی ناراحت شوم، مگر زمانی که احساس کنم به هر دلیلی حقی از دیگری در حال ضایع شدن است.

- برای بازی در نقش ولید در سریال امام علی (ع) مجبور بودم برای اینکه ظاهرم چاق باشد در لباس هایم برای بزرگ نشان دادن شکم و پاهایم از ابر و چیزهای دیگر استفاده کنم که این بسیار اذیتم می کرد. با وجود این تمام صحنه هایی که داخل کاخ تصویربرداری شد را با همین شرایط گرفتیم اما زمانی که دیدم دیگر نمیتوانم ادامه دهم از دوستان خواستم سه ماه به من فرصت بدهند تا چاق شوم.

البته چون صحنه های زیادی گرفته بودیم از نظر زمان فیلمبرداری جلو بودیم و دوستان با درخواستم موافقت کردند. یادم است برای اینکه چاق شوم غذایم را چند برابر کردم و به شدت شروع به خوردن نوشابه کردم؛ این شکلی که با هر پرس غذایم سه تا نوشابه می خوردم و بعد از سه ماه به آن وزنی که مد نظر خودم و کارگردان بود رسیدم و دیگر موقعیتی پیش نیامد وزنم را کم کنم. بعد از آن کار بود که دیدم انگار کارگردان هایمان هم من را این شکلی بیشتر می پسندند! البته اگر روزی نقشی پیشنهاد شود که مجبور باشم به خاطرش وزنم را کم کنم حتما این کار را خواهم کرد.

- من از اغلب ستاره های سینمای ایران عکاسی کرده ام؛ «هدیه تهرانی»، «عباس کیارستمی»، «پارسا پیروزفر» و خیلی های دیگر که امروز تبدیل به ستاره های سینمای ایران شده اند. از بازیگران برجسته دنیا نیز از خانم «آیشواریارای»، «دی کاپریو»، «شاهرخ خان» و عده ای دیگر در کشورهای مختلف عکاسی کرده ام.

- والله من همه آن چیزهایی که در زندگی ام یادگرفتم را به بچه هایم انتقال داده ام. بهترین کاری که می توانستم برایشان انجام دهم همین است. یکی از بهترین کارهایی که برای مهراوه و ملیکا انجام دادم کتاب خواندن است که مادر همه هنرها به حساب می آید. اگر اصل ماجرا که خواندن و اشراف کامل داشتن به همه اطلاعات است را داشته باشی می توانی با قدرت کامل وارد این عرصه شوی.

- مگر خانم «ویشکا آسایش» الان کم کسی است؟ مطمئن باش از نظر منش، رفتار و شخصیت آنقدر کامل بوده که هر روز در حال پیشرفت است و امروز به جایی می رسد که جایزه بهترین بازی و طراحی صحنه را می گیرد. او از بین خیلی از آدم ها انتخاب شده و بیرون آمده یا همین پارسا پیروزفر که از بین این همه بازیگر جوان انتخاب شده و امروز سیر پیشرفتی کارهایش را می بینید. آدم هایی که معرفی کردم معلوم است چه کسانی هستند؛ همینجوری که آدم نریختیم در سینما! همه شان الان ستاره های سینمای ایران شده اند.

- یک گروه فرانسوی است که برای همه هنرمندها در کشورهای مختلف عطر تهیه می کنند. در ایران سه نفر را انتخاب کردندکه یکی شان من بودم که عطر خاصی برایم آوردند. آنها برای خیلی از هنرمندهای دنیا یک عطر ویژه و منحصر به فرد تولید کرده اند. برای من هم عطری انتخاب کردندبه نام «عطر رضا» جعبه و طراحی هایش را هم فرستاده اند.

باید بروی آنجا و نمونه عطری که قرار است تحویلت بدهند را انتخاب می کنی و زمانی که به آن رایحه ایده آلت برسی عطر ویژه ای تولید می کنند که درجه یک است. ما هم رفتیم آنجا و عطر مورد علاقه مان را انتخاب کردیم و بخشی از آن را هم با خودمان آوردیم!

- دورانی که دکتر شریعتی و شهید مطهری در حسینیه ارشاد سخنرانی می کردند، من قبل از برنامه شان شعر دکلمه می کردم؛ در واقع به مناسبت اعیاد مختلف شعر می گفتم یا از منابع مختلف جمع آوری می کردم و برای حاضران قبل از شروع سخنرانی آن بزران حدود یک ربع می خواندم.

آن زمان چند نفر بودندکه قبل از سخنراهی هایشان برنامه اجرا می کردم؛ یکی آقای فخرالدین حجازی بود که خطیب بسیار خوبی بودند و پای صحبت های ایشان جمعیت زیادی می آمد، همچنین وقت اجرای برنامه دکتر شریعتی و شهید مطهری که دانشجویان زیادی برای شنیدن حرف هایشان می آمدند.

- مگر گلزار گران است؟! اصلا ایشان الان کجا هست؟! تمام شد همه چیز... آدم گران که به این سادگی تمام نمی شود! من مشکلی با ایشان ندارم اما چرا می گویم گران نبود؟ اتفاقا خیلی هم ارزان بود! من مشکلی با نوشتن این حرف هایم ندارم.

- نمیدانمچرا ولی اخیرا در یکی از این سایت ها نوشته بود من متولد اصفهانم! در حالی که هم خودم، هم پدر و مادر و حتی اجدادم همه تهرانی هستیم. البته خیلی دوست داشتم اهل یکی از شهرستان ها بودم. به زندگی روستایی علاقه دارم به خاطر آن الفت ها و علاقه هایی که بین آدم ها در یک محله یا کوچه برقرار است. وطن همانجاست. وطن همان اردبیلی است که قلب مردمانش برای علی دایی و رضازاده و اکبر عبدی می تپد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الي

      من نميدونم چرا از اين آدم خوشم نمي آيد
      اه اه اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترا طرفداره گلزارن دیگه الی خانم :)

      • الي

        ربطي به دختر و پسر نداره كاربر جون من اين آدم رو دوست ندارم حالا سليقه است يا هرچي اصلا انرژي هاش منفي شده برام
        ولي گلزار خيلي آروم و مهربون به نظر ميرسه
        من كه دوسش دارم اميدوارم هميشه موفق باشه.

      • مهدخت

        چون بعضچیزا رو به نرخ روز خوردن آدم رو از دل دیگران می ندازه دور من هم با ایشون و نوع شخصیت متزلزلشونر مخالفم.البته گلزار رو هم با اینکه دخترم هرگز دوست نداشتم.

      • حدیث

        من ک هیچوقت از بازی گلزار خوشم نیومده... بازیگر باید بازیگر باشه ن مدل و بفروش فیلم...مثل پرویز پرستوئی باید بود هم بازیگر هم توانا هم عالی هم بفروش...اونی هم ک گلزارو آورد میدونسته بعضی دخترا از چی خوششون میاد، آورده ک دخترا واسه دیدنش بیان پای فیلمای دوزاریشون بشینن...

    • بدون نام

      شما خودتم تموم شدی رفت

      پاسخ ها

      • استار

        تموم نشد، به باد فنا رفت!

      • بدون نام

        گنده مافیای سینمای ایران شریفی نیا هست چی داری میگی تو اصلا گلزار در برابرش عددی نیست هر وقت فیلم نگاه میکنی یه نگاه به تیتراژ آخر بندازی میبینی 90% از فیلما انتخاب بازیگرشون همین شریفی نیا هست اینو که میگمو از رو خبرای دیگه میگم قبلا هم خیلی خبرا در باره شریفی نیا شنیده بودم.

    • بدون نام

      من نمی دونم چرا به گلزار همه حسودی میکنن گلزار طرفتارای خودشو داره پس شما لطفا در مورد ایشون نظر نده اگه امثال شما اجازه بدن هست نرفته تمومم نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از بانوانی دیگه :)

    • بدون نام

      برای اینکه به امثال تو باج نمیده آدم بده است و تموم شدو رفت. همون باندی که باامین حیایی درست کردی بسه همه هم میشناسنت اصلا هم محبوب دل مردم نیستی.

      پاسخ ها

      • یکی که مثل شریفی نیا نیست

        کاملا باهات موافقم. شریفی نیا شاید توی اکثر فیلما خودشو جا کنه اما هیچ جایی تو دل مردم نداره. شاید مشهور باشه اما محبوب نیست.

    • بدون نام

      تا کی می خواهیم در مورد دیگران نظر منفی بدیم حالا تموم شده یا نشده را بزاریم به عهده مردم میشهههههههه

    • سپیده

      منم اصلاً ازت خوشم نمیاد آقای شریفی نیا. برعکس محمدرضا گلزار را خیلی دوست دارم. نمیدونم چرا اینقدر بهش حسودی میکنی.

      پاسخ ها

      • dalton

        وا مصيبتااااااااا

      • saeed

        تو دیگه چرا سپیده دارم شک میکنم

      • saeed

        مجله چی گفتم سانسور کردی

      • saeed

        اینم بگم پرچم الکلی میزنن من پرچم ایرانمو با هیچی عوض نمیکنم
        راستی یه سئوال چرا این پرچم هارو الکی میزنن معلومه همه از ایرانن الکل میزن امریکا- انگلیس - فرانسه - هلند ....... یکی بما جواب بد ه
        ممنون مشم یکی بهم جواب بده مجله جواب میدی؟

    • استار

      من كه اصلا از هيچ كدومشون خوشم نمياد، فقط شهاب حسيني و ديگر هيچ!

      پاسخ ها

      • شهرزاد

        بابا تك پررررر
        تك پرتيمممممممممممممممممممم

      • استار

        چاكرخواتيمممممممممممممممممممم شهرزاد جون!

    • بدون نام

      مافیای سینمای ایران

    • بدون نام

      من خودم يك زن هستم واز گلزار و قرتي بازياش اصلا خوشم نمياد . قيافش دخترونه هست

    • علی استقلالی1804

      ایشان راست میگویند گلزار در حد یک بازیگر درجه 10 ایران هم نیست وقتی نام حیایی و فروتن و پرستویی و امیر جعفری و عرب نیا هست چه ازومی دارد نام گلزار را آورد

    • بدون نام

      اصلا گلزار ارزش نداشت که راجع بهش حرف زده بشه

    • بدون نام

      آقای شریفی نیا اولا" اصفهان شهرستان نیست شما هم جغرافیات خوب نیست پس بهتره مثل دخترات بیشتر کتاب بخونی تا بدونی اصفهان هم مثل تهران کلانشهر هستش . آره عزیزم تهرانی اصیل نداریم همه خارج مقیم مرکز هستید

      پاسخ ها

      • ZOHAIR

        تو تقسیمات جغرافیایی کلان شهر نداریم عزیزم.
        معمولا به شهرهای غیر از پایتخت میگویند شهرستان.

    • كاربر

      من نم دونم چرا بعضيا عادت دارن از بقيه بد بگن برا خودشون ببافن و الكي تعريف بدن . همتون سر و ته يه كرباسين

    • شهرزاد

      سلام. به نظر منم كسي تو دنياي هنر ميمونه كه روز به روز پيشرفت كنه و گلزار هم از اون هنرپيشه ها بود كه اولش معمولي بازي ميكرد و به خاطره تيپش معروف شد ولي بعد بازيش بسيار عالي شد و الان اگه به جايي برسه حقشه. چون پيشرفتش فيلم به فيلم بهتر شده. شريفي نيا هم يكي از بازيگران خوب ما هستند . ولي نبايد راجب آدما اينجوري مطلب نوشت.

    • کاربر

      این آقا در حق سینمای ایران پدری کرده ، ابر قدرت سینمای ایرانه ، حقشه به هر جایی که رسیده ، شب و روز زحمت کشیده...اینایی که میگن به گلزار حسودی میکنه ، گلزار در حد شاگرد این آقاست ، یه شاگرد ضعیف و تنبل

    • melika

      slm hala shoma che giri dadin be in golzar badbakht mage hame badeshun miyad azashe chi kar karde
      etefaghan adame khub,mehrabuni hast
      maghruram nist eshala harja hast movafagh bashe

    • سپیده

      چرا شک کردی آقاسعید؟ مگه من چی گفتم.

    • مريم

      بابا تهرونى ما شهرستانى ها رو هم يه نمه تحويل بگير

    • saeed

      چیزی که نوشتی رو دقت کن از این خوشم میاد ازاین بدم میاد یا حسودیش میشه ول کنید این حرفها رو بابا جالا مشکل شما یا کشورتون حل شد با نوشتن این جملات
      البته ببخشیدا نظرمو گفتم میتونید نقدش کنید

    • آرات

      من خیلی دوسش دارم

    • مریم

      من اصلابازی گلزارو دوست ندارم ،اصلا نمی تونه بازی کنه بعضی ها فقط به خاطر تیپ و قیافشون بازیگر شدن که زود میانو زود میرن

    • استاتیرا

      گلزار خیلی قشنگ بازی میکنه ، خب خوشگلم هست، حالا هرکی خوشگله دیگه بازی بلد نیست، توروخدا مغرضانه نظر ندن بعضیا.
      این یارو مافیای سینما هم که معلوم الحاله، چون گلزار قبول نکرد بره زیر پرچمش شده نابازیگر و ارزون و .... .
      آخه یکی نیست به این آقای مافیا بگه اون که باید تموم بشه بره تویی نه گلزار
      من از گلزار وقتی خوشم اومد که با وجود تهدید آقای مافیای سینما حاضر نشد بره تو باند این آقای تموم نشدنی. ایول به گلزار، آدم تموم بشه خیلی بهتره تا اینکه...

    • بابک

      بابا شماها ماشالله چه دل خجسته ای دارید خوش به حالتان معلومه جیب ها پر پول و ملالی نیست جز دوری آقای گلزار و شریفی نیا
      به خدا آخرین باری که سینما رفتم را به کل فراموش کردم دل خوش سیری چند؟ چهار روز دیگه عیده و من هنوز نتونستم برای جگرگوشه ام یه جفت جوراب بخرم

    • مریم

      به اون دسته از دوستانی که طرفدار گلزارن و با حیایی و شریفی نیا مشکل دارن بایدبگم آدما اون چیزی نیستن که تو ظاهر یا تو فیلما می بینیم... وقتی از نزدیک ببینیشون تو همون سلام واحوال پرسی اول همه چی دستت میاد که کیا مردمدارن و خوبن وکی از رفتار مردم سواستفاده کرده و حالا خدارو هم بنده نیست!!!

    • گلزار

      ما شاگرد آقای شریفی نیا هستیم

    • ستاره

      من خودم گلزار رو از نزدیک دیدم تو تیم والیبال ارتعاشات که بود. خیلی مهربون و فروتنه. میدونستم خوش برخورده اما اصلا باورم نمیشد تا این حد مردمی باشه. من بهش میگم آقای همه چی تموم: خوشگل، خوش تیپ، خوش استیل، خوش برخورد، پولدار، سوپراستار، ورزشکار، با ادب و فروتن.

    • شریفی نیا

      ما چاکر آقای گلزار هم!!!! هستیم.

    • نفرتیتی گزدرازیان

      من از آقای شریفی نیا خوشم نمیاد ولی دخترش مهراوه رو خیلی دوست دارم دختر پاک و مهربونیه. به نظرم اصلا به پدرش نرفته.
      آقای گلزار بازیگر تواناییه .من بازیشون رو خیلی دوست دارم.

    • سعید

      هر کی هر چی میخواد بگه ما هنوز با فیلمای رضا گلزار کیف میکنیم با اتش بس و توفیق اجباری و دو خواهر و شیش و بش

    • گلشيد

      گلزار واقعا اعصاب خوردكنه من كه ازشن نفرت دارممممممممممممممممممممممممممممممممم

    • نسترن

      مریضید دیگه

    • نازنين

      خوب حسودهاي واقعي پيدا شدن أولن فكر نمي كنم كه به اقاي شريفي نيا ربطي داشته باشه كه گلزار تمام شده يا نه بعد فكر نمي كنم اگر شريفي نيا تمام عمرشم كار كنه بتونه به اندازه ي نصف گلزار مجبوبيت داشته باشه.

    • مجید

      چرا این همه به گلزار حسادت میکنید؟ خوب اگه بازی بلد نبود پولدار شد شما هم برید پولدار بشید مثل خودش....
      هرچی پول داره نوش جونش...دمش هم گرم.این شریفی نیا هم جو گیر شده بودا!!!!!

    • جوجو

      اصلا گلزار ارزش حرف زدن نداره

    • بدون نام

      شما اون فیلمی که اقای گلزار برای این کهاون پسر بچه می خواستبیندش رو دیدید که به خاطرش کار وزندگیش رو گذاشت رفت گلزار سوپراستار بود سوپراستار هست و سوپر استار هم باقی خواهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج