adexo3
۴۵۷۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راه های کاهش قبض برق را بشناسید

در صورتی که مشترکین استفاده از وسایل پرمصرف چون لباسشویی و ظرفشویی و ... را به ساعت ۲۲ به بعد موکول کنند با تخفیف ۱۵ تومانی به ازای مصرف هر کیلووات مواجه خواهندشد.

براساس اظهارات معاون هماهنگی نظارت برخدمات مشترکین شرکت توانیر، با نصب کنتورهای سه زمانه و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات کم باری می توان قیمت در قبوض برق را کاهش داد.

به گفته محمد جواد شریفی، سه زمان برای محاسبه میزان مصرف برق درنظرگرفته شده که در شش ماهه اول سال از ساعت ۶صبح تاساعت ۱۸ ساعت میان باری،۱۸تا ۲۲ ساعت پرباری و ۲۲تا ۶صبح کم باری محسوب می شود.

وی تاکید دارد:در صورت آنکه مشترکین استفاده از وسایل پرمصرف چون لباسشویی و ظرفشویی و ... را به ساعت ۲۲ به بعد موکول کنند با تخفیف ۱۵ تومانی به ازای مصرف هر کیلووات مواجه خواهندشد.

شریفی همچنین تاکید کرد:مشترکینی که حجم بیشتر مصرف برقشان در ساعات اوج مصرف باشد با ۲۰ تومان جریمه مواجه خواهند شد.

به گفته او، این مبلغ اضافه بر میزان مصرف ماهانه مشترک است. بدین معنی که اگر به طور مثال مشترکی ۲۰۰ کیلووات در یک ماه مصرف کرده باشد ۱۰۰ کیلووات از مصرف وی در ردیف اول جدول پلکانی و ۱۰۰ کیلووات دیگر در ردیف دوم جدول پلکانی محاسبه می شود که جمعا هزینه مصرف یکماه این مشترک ۶هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

براساس اظهارات وی مشترک این میزان را به طور ثابت پرداخت خواهد کرد اما در عین حال اگر بیشتر مصرف مربوط به ساعات کم باری باشد از تخفیف و اگر مربوط به زمان پرباری باشد با جریمه مازاد مواجه خواهند شد.

این در حالی است که این قانون در کنتورهای قدیمی ویا همان کنتورهای یک زمانه لحاظ نمی شود چرا که امکان محاسبه مدت زمان مصرف کم باری و پرباری وجود ندارد اما در کنتورهای جدید با تعیین میزان مصرف در ساعات شبانه روز این قانون اعمال شده است.

به گفته معاون هماهنگی نظارت برخدمات مشترکین شرکت توانیر، در حال حاضر حدود ۷ میلیون کنتور سه زمانه در کشور نصب شده و قیمت برق این مشترکین براساس توضیحات داده شده محاسبه می شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

راه های کاهش قبض برق را بشناسید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج