adexo3
۴۶۳۲۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ممنوعیت پرسپولیس برای مسائل جنسی و..

مدیران شبکه ای مدارس ایالت شیکاگو در آمریکا دستور به جمع آوری کتاب "پرسپویس" نوشته مرجان ساتراپی از کتابخانه های مدارس این ایالت دادند.

عصر ایران: مدیران شبکه ای مدارس ایالت شیکاگو در آمریکا دستور به جمع آوری کتاب "پرسپویس" نوشته مرجان ساتراپی از کتابخانه های مدارس این ایالت دادند.

"باربارا برد بینت " مدیر مدارس همگانی ایالت شیکاگو با صدور بخشنامه ای به معلمان این شبکه دستور داد که این کتاب را از کتابخانه مدارس جمع آوری کنند.

در این دستور دلیل این مساله، تصاویر تاثیر گذار این کتاب از مساله شکنجه عنوان شده است. پیشتر نیز والدین یکی از مدارس در واشنگتن آمریکا خواستار ممنوعیت این کتاب به دلیل داشتن مضامین جنسی و خشونت بار شده بود، اما مسئولان مدارس ایالت واشنگتن به این خواسته توجه نکرده بودند.

کتاب مصور مرجان ساتراپی در سال ۲۰۰۳ در آمریکا منتشر شد و در سال ۲۰۰۷ فیلمی از روی آن ساخته شد. این کتاب روایتی از ماجرای زندگی ساتراپی در اوایل انقلاب و مهاجرت او به خارج از ایران و موضوعات حول و حوش این مساله است.

این کتاب به دلیل اینکه توهین آمیز علیه اسلام دانسته شده است در کشورهای ایران ،لبنان و تونس ممنوع اعلام شده است و در اکتبر سال ۲۰۱۱ (مهر ماه ۱۳۹۰) در پی پخش این فیلم از سوی یک شبکه خصوصی در تونس سلفی های تونسی با برپایی تظاهرات خواستار ممنوعیت پخش این فیلم به دلیل داشتن مضامین توهین آمیز در آن علیه اسلام شدند.

برخی از مدیران و مسئولان مدارس در شیکاگو تایید کرده اند که بخشنامه دستور جمع آوری این کتاب از کتابخانه ها به دست آنها رسیده و آنها این کتاب را از قفسه ها جمع آوری کرده اند.

مدیران شبکه ای مدارس همگانی در شیکاگو بر بیش از ۶۰۰ مدرسه ابتدایی و دبیرستان با بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز نظارت دارد.

شیکاگو سومین جامعه بزرگ مدارس آمریکا محسوب می شود. با بخشنامه جدید، کتاب پرسپولیس تنها برای کلاس یازدهم به بعد مجاز خواهد بود و معلمان نمی توانند برای دانش آموزان زیر مقطع یازدهم این کتاب را تدریس کرده و یا خواندن آن را توصیه کنند.

پیشتر این کتاب جز منابع درسی مقاطع تحصیلی کلاس هفتم تا دهم محسوب می شد و در قفسه کتابخانه های مدارس شیکاگو موجود بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      استقلالی ها خوشحال نشن
      چون واقعاً کتاب مزخرفیه و علیه اسلام و ایران

    • بدون نام

      بالاي چند ده ميليون سايت و مجله پرنوگرافي دارن بعد ...
      مرگ بر آمريكا

    • بدون نام

      این چه تیتری بود!!!

    • نادر

      تیترتون اصلا مناسب نیست.پرسپولیس نام ایران باستانه و از دو واژه «پرس»به معنای پرشین=قوم پارس و «پولیس»به معنای سرزمین تشکیل شده که مجموعا به معنای ایران زمین است.اگر میخواین تیتر یزنین برای اینکه به کشور خودمون توهین نشه مشخص کنید کتاب پرسپولیس که اتفاقا اصلا علیه ایران نیست.داستان زندگی یه دختریه که زمان انقلاب و جنگ با خانوادش تو ایران بوده شرایط برای نوع ساختار فرهنگی خانواده دختر مناسب نبود و به آمریکا مهاجرت کردند ودر اونجا دچار انحرافات جنسی شد این دقیقا داستان زندگی خودشه چرا به کل ایرانیان تعمیم میدین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج