adexo3
۴۹۴۷۹۸
۵۳۹۹
۵۳۹۹
پ

حمایت IMDB از فیلم‌های زنان

یکی از معروف ترین وبسایت های فیلم و سریال جهان حالا شروع به استفاده از یک سیستم طبقه بندی جدید کرده که دو سال پیش توسط گرداننده یک فستیوال به وجود آمد و هدفش معطوف کردن توجه بیشتری نسبت به فیلم‌هایی است که توسط زنان شکل می‌گیرند.

روزنامه بانی فیلم: یکی از معروف ترین وبسایت های فیلم و سریال جهان حالا شروع به استفاده از یک سیستم طبقه بندی جدید کرده که دو سال پیش توسط گرداننده یک فستیوال به وجود آمد و هدفش معطوف کردن توجه بیشتری نسبت به فیلم‌هایی است که توسط زنان شکل می‌گیرند.

به نقل از گاردین، پایگاه داده اینترنتی فیلم ها (IMDb) از حالا به بعد رسما از ریتینگ اف (F Rating) استفاده می کند؛ یک سیستم طبقه بندی فمینیست که طراحی شده تا توجه بیشتری را معطوف فیلم هایی کند که یک زن نویسنده، کارگردان یا بازیگر اصلی آن است.
حمایت IMDB از فیلم‌های زنان

ریتینگ اف در سال ۲۰۱۴ توسط هالی تارکویینی مدیر اجرایی فستیوال فیلم Bath به وجود آمد تا «از زنان از فیلم حمایت کند و داستان هایی که روی پرده می بینیم را تغییر دهد.» الهام بخش اصلی به وجود آمدن این ریتینگ تست بِکدِل بود؛ سیستمی که توسط الیسون بکدل کارتونیست به وجود آمد تا تعیین کند یک اثر خیالی شامل حداقل دو زن می شود که درباره موضوع هایی غیر از مردها صحبت می کنند.

سیستم طبقه بندی تارکویینی ریتینگ اف را به هر فیلمی می دهد که نویسنده یا کارگردانش زن باشد یا توسط یک یا دو فیلمساز زن ساخته شده باشد یا شامل شخصیت های زن پیچیده ای بشود که نقش قابل توجهی در داستان دارند. فیلم هایی که هر سه معیار را داشته باشند، ریتینگ تریپل اف را دریافت می‌کنند.

بیش از ۴۰ سینما و فستیوال فیلم و همچنین فستیوال های کمدی، موزیک بین المللی و ادبیات کودکان Bath از این ریتینگ استفاده می کنند. حالا IMDb هم از آن ها پیروی کرده و بیش از ۲۱ هزار فیلم در وبسایت خود از جمله «یخ زده»، «عسل آمریکایی» و «زیر سایه» را به لیست فیلم های با ریتینگ اف اضافه کرده است.

تارکویینی به گاردین گفت: «خیلی خوب است که حالا می توان از آی ام دی بی استفاده کرد تا فیلم هایی را جستجو کرد که توسط زنان نوشته و کارگردانی شده اند.»

او اضافه کرد: «این مسئله مهم است چون فیلم هایی که توسط زنان ساخته می شوند یا آن ها در آن نقش آفرینی می کنند، اغلب بودجه کمتری برای خرج کردن روی تبلیغات دارند بنابراین مخاطبان بسیار سخت تر می توانند آن ها را پیدا کنند. به محض اینکه سازمان ها شروع به دادن ریتینگ اف به برنامه های شان بکنند، می توانند فیلم های بیشتری را به نمایش بگذارند که توسط زنان نوشته و کارگردانی شده اند و زنان در آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.»

کول نیدهام، رییس آی ام دی بی به بی‌بی‌سی گفت: «این روند جدید راهی عالی برای تمرکز کردن روی زنان روی پرده و پشت دوربین است.»

با این حال سوال هایی در مورد این پیش آمد که آی ام دی بی چطور از این طبقه بندی استفاده خواهد کرد. این ریتینگ در صفحه های فیلم ها یا صفحه های کلیدواژه های داستانی فیلم های با ریتینگ اف قرار ندارد و تنها راهی که می توان یک فیلم با ریتینگ اف را کشف کرد، توسط جستجو در صفحه اشاره های آی ام دی بی است.

تارکویینی گفت: «من خیلی خوشحالم که ۲۱۸۰۰ فیلم در آی ام دی بی ریتینگ اف را کسب کرده اند. البته، خیلی دوست دارم که لوگوی ریتینگ اف به طور قابل مشاهده ای روی تک تک این فیلم ها هم ثبت شود.»

با وجود اینکه سیستم رتینگ تارکویینی بسیار مورد استفاده قرار گرفته، او می گوید هنوز باید کارهای زیادی انجام شود تا نمایندگی زنان در فیلم بیشتر شود. «امیدوارم در حالیکه داستان هایی که ما روی پرده می بینیم بیشتر و بیشتر نشانگر فرهنگ ما بشوند و در آینده ۵۰ درصد داستان هایی که می بینیم توسط زنان تعریف شوند، ریتینگ اف دیگر ضروری نباشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج