adexo3
۵۰۲۹۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

عشق ممنوع و حریم سلطان در نمایشگاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی عرضه‌ی کتاب‌های «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» در نمایشگاه کتاب تهران پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی عرضه‌ی کتاب‌های «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» در نمایشگاه کتاب تهران پاسخ داد.

سیدمحمد حسینی درباره انتشار و عرضه کتاب‌های «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» بر اساس سریال‌های ماهواره‌یی شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در نمایشگاه کتاب گروهی برای نظارت بر این‌گونه مسائل وجود دارد. قطعا اگر کتاب‌ها مجوز چاپ نداشته باشند و در نمایشگاه عرضه ‌شوند، با ناشران آن‌ها برخورد می‌کنیم، ولی اگر مجوز نشر گرفته اند و در حال عرضه در نمایشگاه هستند، نشان می دهد که قبلا در بررسی کتاب‌ها از سوی مسؤولان کوتاهی صورت گرفته است.

او همچنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره‌ی کتا‌ب‌های ناشران خارجی که در گمرک مانده و هنوز ترخیص نشده است، گفت: در این زمینه گمرگ قول همکاری داده است. کتاب‌های ناشران خارجی به تدریج به نمایشگاه رسیدند و در روزهای آینده هم اگر کتابی مانده باشد، ترخیص خواهد شد.

حسینی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی استقبال نکردن مردم از غرفه‌هایی چون بازار جهانی کتاب و دیگر غرفه‌هایی که حالت نمایشگاهی دارند نیز گفت:‌ مردم بیش‌تر به دنبال خرید هستند و خیلی به دیدن غرفه‌هایی که جنبه‌ی نمایشگاهی دارند، نمی‌آیند.

وزیر ارشاد همچنین درباره‌ی ارائه‌ی کتاب‌های منتشرشده یک سال اخیر در سالن یاس گفت: در این سالن ۶۰۰۰ اثر تازه ارائه شده است. امسال در این سالن کتاب‌های بخش خصوصی هم اضافه شده و کمبودهای سال گذشته جبران شده است. به طور کلی تنوع کاری سالن یاس بیش‌تر از سال گذشته است و در این زمینه هر سال رو به تکامل هستیم.

او در ادامه درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: ‌روز گذشته ۲۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که با توجه به روزهای ابتدایی گشایش نمایشگاه، استقبال خوبی بوده است. اما ممکن است به خاطر تغییراتی که امسال در فضای نمایشگاه به وجود آمده و اضافه شدن فضا مثل هر سال شاهد غلغله‌ی جمعیت نباشیم.

مدیر ارزشیابی: اشکال ندارد

مدیر کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب تهران گفت: «چاپ این کتاب‌ها با رعایت تمام ضوابط انتشار كتاب صورت گرفته و می‌توانند چاپ و پخش شود. بنابراین عرضه آنها در نمایشگاه از نظر من بلامانع است.» این در حالی است که وزیر ارشاد دستور جمع‌آوری این کتاب‌ها را صادر کرده است.

مجید حمیدزاده، رئیس کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درباره موضوع توزیع رمان‌های عشق ممنوعه و حریم سلطان گفت: این اشتباه است كه گاهی سریال و فیلمی ممكن است دارای مختصات یا هنرنمایی‌هایی باشد كه در كتاب منتقل نشوند. بنابراین ما با این هنرنمایی‌ها و این كه فیلم دارای چه مختصاتی است كاری نداریم. چنین چیزی را باید سازمان سینمایی رسیدگی كند، اما این كه به عنوان نوشته به صورت كتاب آمده است، باید اشاره كنیم كه این كتاب كارهای مربوط به نشرش انجام شده است. عشق ممنوعه هم همین طور است.

وی افزود: این كتاب‌ها چه قبل و چه بعد از پخش سریال‌ها منتشر شده باشند، باید فیلم و كتاب را نباید باهم مخلوط كرد. ممكن است آن چه در كتاب هست، در فیلم نباشد. بعضی موارد هست كه در نوشته نمود زیادی ندارد، ولی در تصویر دارد. در حوزه كتاب، طبق ضوابط ارزیابی كتاب‌ها، مشكلی نداشته و به این دو مجوز اعطا شده است.

حمیدزاده در بخشی از این گفتگو گفت: هم عشق ممنوع هم حریم سلطان در حوزه سینما دارای مشكلاتی است كه معاونت سینمایی باید اظهار نظر كند، اما چاپ این کتاب‌ها با رعایت تمام ضوابط انتشار كتاب صورت گرفته و حداقل‌های ممیزی هم درباره آن‌ها لحاظ شده، مجوز گرفته و می‌تواند چاپ و پخش شود و از نظر من عرضه آن بلامانع است. در مورد این دو كتاب برخوردی با ناشر نخواهد شد و می‌توانند در نمایشگاه عرضه شوند.

وی درباره سخنان وزیر ارشاد درباره بررسی دوباره آثار مجوزداری که درباره‌شان بحث و نظر وجود دارد، گفت: احتمال اشتباه در كار، در میزان اندك وجود دارد. ممكن است من كتابی را بررسی كرده و مجوز داده باشم و شما ایرادی بگیرید. بعد هم من ببینم ایراد شما وارد است. ما برای خودمان عصمت قائل نیستیم اگر اشكال و اعتراضی باشد برسی می‌شود.

مدیر کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب در ادامه گفت: هر زمانی متوجه خطا شویم باید خطا را اصلاح كنیم، مانند مواد دارویی و غذایی. ما هر زمانی متوجه شویم مواد دارویی فاسد است نباید اجازه دهیم به دست مردم برسد. در حوزه كتاب هم هر زمانی متوجه شویم جلوی آن را خواهیم گرفت؛ چون قبلا مجوز گرفته است، باید به نحوی خسارتش جبران شود. چون وقتی مجوز دادیم، تعهد داریم. جلوی ضرر را از هر جایی بگیریم منفعت است.

وی در پایان درباره تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه گفت: روز دوم تخلفی در بین ناشران دیده شد. در حوزه تخلفات در قیمت ناشران داخلی در حدی نزدیك به صفر هستیم. در روز اول از ۳۰۰ هزار عنوان ۸ مورد تخلف داشتیم و در روز دوم حدود ۲۰ تخلف به چشم خورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      همه چی مون شده حریم سلطان !
      مدل و رنگ مو ، لباس ، تی وی ، کتاب ، موسیقی ،...
      بسه دیگه بابا

    • jamshid

      جنگ زنان حرمسرا شده تفریح خانم های ایرانی همه دارن دنبال میکنند خرم چکار کرد پاشا با نگار چکار میکند والی اخر وجالبتر اینه که در تماس خانم ها باهم تجزیه وتحلیل مفصل با پیشگویی های عجیب وغریب نقل قول خانم هاست وما هم مجبوریم بشینیم یه نیم نگاهی داشته باشیم البته زمانهایی که در خانه هستم.

      پاسخ ها

      • اميرمحسن

        متاسفانه بلللللللللللللللللللله اينطورياست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج