adexo3
۵۰۶۴۰
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

شادترین و غمگین ترین سال زوج های ایرانی

مقایسه آمار ازدواج و طلاق طی ۸ سال گذشته نشان می دهد سال ۹۱ بحرانی ترین سال ازدواج و سال ۹۰ بحرانی ترین سال طلاق بوده است.

مجله مهر: مقایسه آمار ازدواج و طلاق طی ۸ سال گذشته نشان می دهد سال ۹۱ بحرانی ترین سال ازدواج و سال ۹۰ بحرانی ترین سال طلاق بوده است.

مجله مهر: کاهش ۱۰۰ هزار مورد ازدواج فقط طی دو سال. زنگ خطری که شاید کارشناسان جامعه شناسی و رفتارشناسی را به فکر راه چاره بیندازد.

اولین زنگ خطر را مدير کل دفتر آسيب هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس انجمن مددکاران اجتماعي ايران به صدا درآورد. «سید حسین موسی چلک» گفته است:«در سال ۹۰ در ازای هر ۶.۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال ۹۱ در ازای هر ۵.۲ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع خیلی نگران کننده است و نشان می دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده است.»

موسوی چلک به آمارهای منتشر شده ازدواج و طلاق اشاره کرده و کاهش شگفت انگیز تعداد ازدواج و افزایش طلاق را نگران کنننده دانسته است:«آمار ازدواج در سال گذشته ۹.۵ درصد کاهش و طلاق بيش از ۶ درصد افزايش داشته است.

براساس آمار سازمان ثبت اسناد کشور در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ مورد ازدواج به ثبت رسيده در حالي که آمار سال ۹۰ ثبت ۸۷۴ هزار و ۷۸۲ مورد ازدواج را نشان مي دهد.

آن طور که رئیس انجمن مددکاران ایران گفته در هيچ دوره اي آمار ازدواج تا اين حد کاهش پيدا نکرده بود به همين دليل مسئولان بايد با همکاري کارشناسان چاره اي بينديشند.

آمارها و آژیرها

نگاهی به آمار رسمی ازدواج و طلاق در ایران طی سال های ۸۴ تا ۹۱ که از سوی سازمان ثبت احوال ایران منتشر شده است، نشان می دهد که سال ۹۱ با کاهش ۱۰۰ هزار موردی نسبت به سال ۸۹، بی رونق ترین سال ازدواج طی ۸ سال اخیر بوده است.

ضمن آن که سال ۱۳۹۰ نیز بالاترین آمار طلاق طی این سالها را دارد. از سوی دیگر سال ۸۹ با رشد ۱۲ هزار طلاق نسبت به سال گذشته اش، رکورددار رشد طلاق طی این سال هاست. در این لیست، سال ۹۱ تنها سالی است که آمار طلاق با رشد منفی مواجه شده استو و بیشترین امارازدواج طی این سالها مربوط به سال ۸۹ است.

جدول زیر آمار کامل ثبت ازدواج و طلاق طی سالهای اخیر را نمایش می دهد:


۹۰

۸۹

۸۸

۸۷

۸۶

۸۵

۸۴

سال

۷۹۱۶۵۶

۸۷۴۷۹۲

۸۹۱۶۲۷

۸۹۰۲۰۸

۸۸۱۵۹۲

۸۴۱۱۰۷

۷۷۸۲۹۱

۷۸۷۸۱۸

ازدواج

۱۲۱۰۰۱

۱۴۲۸۴۱

۱۳۷۲۰۰

۱۲۵۷۴۷

۱۱۰۵۱۰

۹۹۸۵۲

۹۴۰۳۹

۸۴۲۴۱

طلاق

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی نمیدونم وقعا چرا آمار این طوری شده! اینقدر گرانی و افزایش قیمت و درامد کم و هزینه های بالا. شغل نامناسب و در نتیجه حقوق کم. اینها دلیل هایش است. فقط پول شده حلال همه مشکلات و ثبات خانواده ها. به قول مادرم پول را روی مرده بذار زنده میشه. اگر از نظر اقتصادی مردم تو رفاه باشن از نظر روانی و مشکلات دیگر هم می تونن با آرامش تصمیم بگیرن.

    • بدون نام

      مثلا اگر به جای طلاق گرفتن همدیگر رو می کشتن خوب بود. از کجا می دونید طلاقشون بد بوده. کاهش ازدواج هم دلیلی جز گرونی نداره

    • بدون نام

      گراني عامل طلاق نيست.اگه منطقي باشيم بايد قبول كنيم.شايد عامل كاهش آمار ازدواج باشه

    • بدون نام

      تازه اون هایی هم که طلاق نگرفتند با طلاق گرفته ها فرقی ندارند-وقتی مشکلات اقتصادی زیاد باشد مردم دیگر احساس خوشبختی ودرکنار هم بودن را حس نمیکنند

    • بدون نام

      درآمد ناکافی یکی از دلایل اصلی طلاق است در کنار آن، اعتیاد و ارتباط کلامی نامناسب زوجین و مشکلات جنسی و خیانت از علل طلاق است

    • زهرا

      به نظرم در درجه اول عدم گذشت و رفاه طلبی کامل طرفینه که باعث طلاق میشه. الان دختر پسرا فکر میکنن وقتی ازدواج کنن باید همه چیز عالی و بی عیب و نقص پیش بره اما وقتی وارد زندگی میشن میبینن اون چیزی نبوده که فکر میکردن و هیچ تلاشی هم برای بهبود شرایط نمیکنن. در حالی که اگه یک کم صبر داشته باشن زندگی روی خوش بهشون نشون میده....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج