adexo3
۵۲۶۴۰۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ایران، پرچمدار رشد کمیت علم دنیا

بررسی پایگاه استنادی وب آو ساینس (آی.اس.آی) نشان می‌دهد که رشد کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۱۷.۵ درصد رسیده است.

ایسنا: سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان این‌که جایگاه نخست رشد کمیت علم دنیا هنوز در دست ایران است، گفت: بررسی پایگاه استنادی وب آو ساینس (آی.اس.آی) نشان می‌دهد که رشد کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۱۷.۵ درصد رسیده است.

ایران، پرچمدار رشد کمیت علم دنیا
دکتر محمدجواد دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: بررسی پایگاه استنادی وب آو ساینس (آی.اس.آی) نشان می‌دهد که کمیت تولید علم کشور از ۳۸ هزار و ۱۰۷ مدرک در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۴۴ هزار و ۷۸۲ مدرک در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب رشد کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۱۷.۵ درصد رسید. بررسی ۲۵ کشوری که بیشتر کمیت تولید علم دنیا را تولید می‌کنند، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران هنوز در جایگاه نخست رشد کمیت تولید علم دنیا قرار دارد.
ایران، پرچمدار رشد کمیت علم دنیا

دهقانی افزود: لازم به ذکر است که اطلاعات سال ۲۰۱۶ میلادی هنوز در حال کامل شدن است. علت کامل نبودن اطلاعات سال ۲۰۱۶ میلادی را باید در پدیده تاخیر در نشر و همچنین تاخیر در نمایه‌سازی مدارک در پایگاه‌های استنادی جستجو کرد.

سرپرست ISC تصریح کرد: بعد از ایران روسیه بیشترین رشد کمیت تولید علم دنیا را داشته است. رشد کمیت تولید علم روسیه ۱۳.۴ درصد است. لهستان، هند، ترکیه، چین، اسکاتلند، استرالیا، سوئد، اتریش، برزیل، دانمارک، انگلستان، سوئیس، هلند و آلمان در زمره کشورهایی قرار داشته‌اند که رشد آنها مثبت بوده است. رشد کمیت تولید علم در این کشورها به ترتیب بین ۷ تا ۱ درصد بوده است.

ایران، پرچمدار رشد کمیت علم دنیا
ایران، پرچمدار رشد کمیت علم دنیا

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش کمیت تولید علم کشور، سهم ایران نیز از کل کمیت تولید علم دنیا از ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است. بر اساس پایگاه استنادی آی.اس.آی و به لحاظ کمیت تولید علم، جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام رتبه دوم را در اختیار دارد. هر چند بر اساس پایگاه استنادی اسکوپوس چه در منطقه و چه در جهان اسلام از لحاظ رتبه کمیت تولید علم جایگاه نخست را در اختیار داریم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ......منظورتون همون مقالات تقلبی که مچشون رو گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج