adexo3
۵۴۳۶۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چیت‌ چیان: روز رحلت امام (ره) همه نگران بودند

چیت چیان گفت: اینکه کسی خود را خط امامی و دیگری را غیرخط امامی بداند، ملاک و معیار قضاوت نمی‌شود. عملکرد ماست که تعیین می‌کند چقدر در مسیر و خط امام هستیم و چقدر با آن فاصله داریم.

خبرآنلاین: چیت چیان گفت: اینکه کسی خود را خط امامی و دیگری را غیرخط امامی بداند، ملاک و معیار قضاوت نمی‌شود. عملکرد ماست که تعیین می‌کند چقدر در مسیر و خط امام هستیم و چقدر با آن فاصله داریم.

حمید چیت‌چیان که در زمان رحلت امام(ره) نماینده مجلس سوم شورای اسلامی بود؛ در نقل خاطره ای از آن روز، گفت: وقتی این خبر اعلام شد بدترین ساعات عمر را گذراندم و در یک بهتی قرار گرفتم. بسیار برای آینده انقلاب نگران بودم.

وی افزود: نقشی که حضرت امام(ره) در انقلاب داشت بی‎بدیل بود، همه نگران آینده انقلاب و نظام بودند که چگونه خواهد شد. منتها با اقدامی که مجلس خبرگان رهبری انجام داد، آرامش خاصی بر جامعه حاکم شد. غم، قصه و اندوهی که همه مردم را فرا گرفته بود اصلا قابل بیان نیست، مخصوصا آن زمانی که وصیت نامه حضرت امام در مجلس قرائت شد.

وزیر نیرو یادآور شد: وجود امام(ره) مایه وحدت در کشور بود. ایشان تمام پیش‎بینی‎ها را برای تداوم انقلاب انجام داد و اساس و بینان‎هایی گذاشت که الحمدالله باعث حفظ انسجام، یگانگی و وحدت مردم بعد از رحلت امام شد.

وی در پاسخ به این سئوال که تفاوت مدعیان امروز خط امامی و انقلابی بودن با خط امامی و انقلابی‎های واقعی چیست؟، گفت: این تعابیر خیلی روشن کننده واقعیت مسئله نیست، اینکه کسی خود را خط امامی و دیگری را غیرخط امامی بداند، ملاک و معیار قضاوت محسوب نمی شود. این نام گذاری‎ها اصالت ندارد بلکه عملکرد اصالت دارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: امام اهداف و آرمان مشخصی را درباره آینده انقلاب و نظام برای جامعه مطرح کرد. بنابراین تمام کسانی که به آن اهداف و آرمان ها پایبند باشند، در مسیر و خط امام حرکت می کنند. در مجموع این نامگذاری ها بیشتر نمایشی و ظاهری است. باید به اعمال و رفتار خود برگردیم، ببنیم این کار را که انجام می دهیم چقدر با آرمان های امام همخواهی و تطبیق دارد. چون عملکرد ماست که تعیین می کند چقدر در مسیر و خط امام هستیم و چقدر با آن فاصله داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج