adexo3
۵۴۷۲۷۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

کشف فسیل قارچ ۱۱۵ میلیون ساله

دانشمندان ادعا کردند که موفق به کشف فسیل ۱۱۵ میلیون ساله از یک گونه نادر قارچ متعلق به دوران دایناسورها شدند. این گونه قدیمی‌ترین نمونه‌ای است که تاکنون توسط انسان یافت شده است.دانشمندان ادعا کردند که موفق به کشف فسیل ۱۱۵ میلیون ساله از یک گونه نادر قارچ متعلق به دوران دایناسورها شدند. این گونه قدیمی‌ترین نمونه‌ای است که تاکنون توسط انسان یافت شده است.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان ادعا کردند که موفق به کشف فسیل ۱۱۵ میلیون ساله از یک گونه نادر قارچ متعلق به دوران دایناسورها شدند. این گونه قدیمی‌ترین نمونه‌ای است که تاکنون توسط انسان یافت شده است.

به نقل از زی نیوز، این دو قارچ دو اینچی(پنج سانتیمتری) بسیار شبیه گونه‌های امروزی است که در برزیل و براساس جغرافیای دیرین سپس در ابرقاره گندوانا یافت شده است.

این سرزمین عظیم بعدها به چند بخش از جمله آمریکای جنوبی، آفریقا، قطب شمال، هند و استرالیا تقسیم شده است.

به گفته سم هدز، دیرینه‌شناس از دانشگاه ایلی‌نوی اوربانا شامپاین و دستیار نویسنده این مطالعه که در مجله پلاس وان منتشر شده است، دانشمندان با مطالعه این فسیل زیر میکروسکوپ الکترونی دریافتند که این قارچ باستانی علاوه بر هاگ در زیر کلاهک خود آبشش دارد که این موضوع به تشخیص گونه این قارچ کمک می‌کند.

دانشمندان این گونه را بخاطر مکانی که در آن یافت شده "Gondwanagaricites magnificus " نامیده‌اند.

این قارچ پس از این به دلیل یک سیل در مسیر رودخانه قرار گرفته به سوی یک تالاب هدایت شده و در آن رسوب گرفته و به فسیل تبدیل شده است. این همان سناریویی است که برای فسیل‌های حشرات و گیاهانی که در همان منطقه کشف شده بیان می‌گردد.

به گفته هدز، آب این تالاب باید دارای نمک و مقادیر کمی اکسیژن باشد، چرا که در این صورت به نگهداری از قارچ کمک می‌شود.

وی در ادامه ‌افزود: حقیقت ماندگاری این قارچ تاکنون بسیار خیره‌کننده است. اغلب قارچ‌ها رشد می‌کنند و پس از چند روز از بین خواهند رفت.

او گفت: قارچ‌ها به دلیل ساختار نرم و شکننده‌شان به سرعت می‌پوسند که این موضوع شانس فسیل شدن آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج