adexo3
۵۴۷۳۲۲
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

روحانی: نیزه خوردن برای صلح، دردناک تر از ضربه در میدان جنگ است

حجت‌الاسلام حسن روحانی در ضیافت افطار تجلیل از خادمان قرآنی گفت: سربازی که سرمزر ایستاده و در میدان خطر ایستاده و نمی‌داند شب را به سلامت می‌گذارند و سالم به خانه باز می‌گردد یا خیر کار سختی را انجام می‌دهد این خیلی شجاعت می‌خواهد پیامبر یک شب در میدان حنگ را بالاتر از شب قدر می‌داند اما با همه این‌ها صلح سخت‌تر از جنگ است. تیرها و نیزه‌های صلح دردناکتر از تیرها و نیزهای جنگ است

خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی در ضیافت افطار تجلیل از خادمان قرآنی گفت: سربازی که سرمزر ایستاده و در میدان خطر ایستاده و نمی‌داند شب را به سلامت می‌گذارند و سالم به خانه باز می‌گردد یا خیر کار سختی را انجام می‌دهد این خیلی شجاعت می‌خواهد پیامبر یک شب در میدان حنگ را بالاتر از شب قدر می‌داند اما با همه این‌ها صلح سخت‌تر از جنگ است. تیرها و نیزه‌های صلح دردناکتر از تیرها و نیزهای جنگ است.

او با بیان اینکه ما دیدیم امام برای جنگ نگفت جام زهر نوشیدم ولی برای صلح گفت جام زهر را نوشیدم، عنوان کرد: خیلی شهامت می‌خواهد فردی برای مصالحش در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام دست صلح دراز کند و مصالحه کند ولی امام حسن برای دین خدا و امت اسلام این کار را کرد و این نیزه و تیرها را تحمل کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: اصحاب نزدیک ایشان گفتند ای کاش نبودیم و این مساله را نمی‌دیدیم. این درد از درد شمشیر خیلی سخت‌تر است. ائمه اطهار و قرآن راه زندگی را به ما آموختند و ما باید بیاموزیم و به فرزندان‌مان منتقل کنیم تا قرآن را با صوت زیبا و تجوید صحیح بخوانند و بتوانند معنای قران را درک کرده و به قران عمل کنند. امیرالمومنین می‌گفتند مبادا روزی برسد که غیرمسلمنان به اخلاق و مفهوم قرآن عمل کنند ولی شما مسلمنان در این باره عقب بیفتید.

روحانی تاکید کرد: ما مفسران بزرگی را داشتیم اما تا مرحوم علامه طباطبایی فاصله افتاد که تفسیر المیزان را نوشتند و اخیرا هم آیت الله جوادی تفسیر خوبی نوشتند. این مساله برای ممکلت و حوزه‌های علمیه افتخار است و ان‌شا الله مبلغ خوبی برای قرآن و اهل بیت باشیم و خداوند در سایه اهل بیت ما را به نقطه آمال می‌رساند که سعادت دو عالم است. خدا همه ما را در مسیر رمضانی قرار دهد و ما را از آتش جهنم و عذابش حفظ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم تفسیر به رای از قران و ائمه برای پیشبرد مقاصد سیاسی یک روز از مذاکره امام حسین و یک روز از صلح امام حسن اینها باید در ظرف زمان خودش تحلیل شود چرا از بدر و احد و خندق و خیبر درس نمی گیری.

    • بدون نام

      بله درک انسانها متفاوت است درک سلمان وابوذر درعین اصحاب خاص بودن دریک حد نبود.صلح امام حسن علیه السلام هم مصلحت جامعه بود نه صلاح شخصی .زمانی که ایجاب میکرد ومکر دشمنان دین و اخلاق بنام دین بالاگرفته بود وازقضا فکرانداختن شجره طیبه اسلام را داشتند.دراین مناسبت سالروز تولد امام حسن مجتبی را به پیشگاه ایشان و سیدحسن آقا.تبریک وتهنیت میگوییم.

    • بدون نام

      خدا عاقبت رو بخیر کنه.

    • بدون نام

      صلح اگه نتیجه اش عزت باشه بسیار خوبه اما اگر نتیجه اش ذلت و خواری باشه یقینا مرگ بهتره

    • بدون نام

      آقای روحانی آیا شما این آیه را نخواندی

      لن ترضی عنک الیهود والنصاری هیچ وقت یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد پس صلح با آنها معنی ندارد

      این آیه را چطور

      و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه هرچه در توان دارید برای دشمنانتان آماده کنید زمان پیامبر شمشیر بود و نیزه اما الان دوران اتم و سلاحهای بسیار پیشرفته است

      پس به قرآن عمل کن و اگر نمیتوانی نصیحت نکن چون ناصح باید اول از خود شروع کند

    • بدون نام

      چقدر شعار میدی از شعار دادن خسته نمیشی

    • بدون نام

      آقای روحانی رئیس جمهور محترم ایران من ایرانی به شما افتخار میکنم ، افتخار میکنم و خوشحال هستم که به شما رای دادم، از صداقتت، و شفاف بودنت، و ایران دوست بودن ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج