adexo3
۵۴۹۰۰۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

نمایش «ابرهرکول‌» جدید لاکهید مارتین

شرکت لاکهید مارتین نسخه غیرنظامی هواپیمای "ابرهرکول"(Super Hercules) خود را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش می‌گذارد.

ایسنا: شرکت لاکهید مارتین نسخه غیرنظامی هواپیمای "ابرهرکول"(Super Hercules) خود را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش می‌گذارد.

نمایش «ابرهرکول‌» جدید لاکهید مارتین
به نقل از نیواطلس، هواپیمای باربری و تجاری LM-100J بر اساس"ابرهرکول‌های نظامی C-130J " ساخته شده است. این هواپیما اولین پروازش را روز 25 ماه مه انجام داد و از تاریخ 19 تا 21 ژوئن (29 تا 31 خرداد) در فرودگاه "پاری-لو بورژه" (Paris-Le Bourget ) به نمایش گذاشته خواهد شد.

سامانه LM-۱۰۰J در واقع هفدهمین نسخه هواپیماهای ترابری غیرنظامیLM-۱۰۰ Hercules به شمار می‌آید که از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۲ تولید می‌شدند. زمانی که تولید هواپیماهای ۱۱۴ LM-۱۰۰ از این مجموعه متوقف شد، هنوز ۵۵ مورد از آن‌ها فعال بودند.

هواپیمایLM-۱۰۰J همچنین مبتنی بر هواپیمای کنونی C-۱۳۰J است اما بسیاری از ویژگی‌های نظامی آن حذف یا غیرفعال شده‌اند.

هواپیمایLM-۱۰۰J برای میادین هوایی کوتاه و آماده‌ نشده در نواحی دوردستی طراحی شده که برای پرواز و فرود هواپیماهای جت مناسب نیستند و تجهیزات زمینی مناسب برای فرود این هواپیماها را ندارند.

فناوری LM-۱۰۰J ویژگی‌های مشابهی با همپای نظامی خود از جمله داشتن چهار موتور Rolls-Royce AE۲۱۰۰D۳ با قدرت هر یک چهار هزار و ۶۳۷ اسب بخار دارد. هر یک از این موتورها مجهز به کنترلرهای دیجیتالی و یک سامانه کنترل فشار موتور خودکار هستند. این ویژگی‌ به هواپیما امکان می‌دهد که در صورت از کار افتادن یکی از موتورها پرواز ایمنی داشته باشد.

موتورها، ملخ‌هایDowty R۳۹۱ مجهز به شش پره‌ کامپوزیتی شمشیری شکل را به حرکت در می‌آورند که تا حد زیادی کم‌صداتر از ملخ‌های قبلی LM-۱۰۰ هستند.


نمایش «ابرهرکول‌» جدید لاکهید مارتین

در کابین خدمه هواپیمای LM-100J یک رادار نقشه‌برداری کننده از زمین و هوای سرد با مصرف برق پایین، چهار نمایشگر رنگی در داشبورد(head down display) و دو نمایشگر مقابل دید خلبان(Head up display) برای کسب اطلاعات اولیه پرواز وجود دارند. همچنین اجاق مایکروویو و یک قهوه‌ساز وجود دارد. این هواپیما مجهز به سکوی بارگیری جهت بارگیری و تخلیه سریع بار است.

شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده هواپیمای LM-100J قادر به انجام فعالیت‌های متعدد از جمله اسپری‌کردن هوایی، خاموش کردن آتش، جستجو و نجات، خدمات آمبولانس هوایی، پروازهای هوایی بشردوستانه، حمل و نقل، تحویل محموله‌های بسیار سنگین و تفحص گاز و نفت است.

هواپیمای جدید در آزمایش‌های پرواز که دو هفته پس از اولین پروازش از سر گذراند، عملکرد بسیار خوبی داشت و سازندگان تصمیم گرفتند آن را در بزرگ‌ترین نمایش هوایی جهان به نمایش بگذارند.

حضور این سامانه در نمایشگاه پاریس فرصتی مناسب برای برجسته‌کردن قابلیت‌های اثبات‌شده آن و مهارت‌های بی‌رقیبش در بازار تجاری جهانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج