adexo3
۵۵۵۰۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روزهای پایانی تولید بوئینگ ۷۴۷!

شرکت بویینگ به تازگی درباره آینده هواپیمای ۷۴۷ به عنوان هواپیمای مسافربری ابراز تردید کرده است. این شرکت طی روزهای اخیر و همزمان با حضور در نمایشگاه هوایی پاریس، از پیش بینی سالانه خود برای رشد بازار طی بیست سال آینده رونمایی کرده است.

وب سایت تک شات: بویینگ: شرکت بویینگ به تازگی درباره آینده هواپیمای ۷۴۷ به عنوان هواپیمای مسافربری ابراز تردید کرده است. این شرکت طی روزهای اخیر و همزمان با حضور در نمایشگاه هوایی پاریس، از پیش بینی سالانه خود برای رشد بازار طی بیست سال آینده رونمایی کرده است. برای نخستین بار، در این لیست خبری از دسته بندی "هواپیمای بسیار بزرگ" یعنی ۷۴۷ نیست.
روزهای پایانی تولید بوئینگ 747!

اما برداشت دیگری هم می توان از این چشم انداز داشت. علاوه بر ۷۴۷، اکنون آینده درخشانی برای ایرباس A۳۸۰ نیز به چشم نمی خورد. معاون بازاریابی بویینگ در نمایشگاه پاریس به خبرنگاران گفت آینده پررونقی را برای ۷۴۷ نمی بینیم و بعید است که ایرباس هم تمام سفارش هایی که برای A۳۸۰ دریافت کرده را تحویل دهد.

این دو هواپیما تنها مدل های چهارموتوره هستند که همچنان تولید می شوند. طی سالیان اخیر، تقاضای بازار بیشتر به سوی هواپیماهای دو موتوره و مناسب برای مسیرهای نه چندان طولانی و کم مصرف تمایل داشته است. البته بویینگ گفته همچنان به تولید ۷۴۷ ادامه می دهد و به تازگی هزار و پانصدمین فروند از آن را به لوفتهانزا تحویل داده است. این هواپیما علاوه بر جابجایی مسافر، در زمینه حمل بار نیز کاربرد دارد و انتظار می رود که حتی در صورت توقف تولید ۷۴۷ مسافربری، مدل برابری آن باز هم تولید شود. همچنین، برخی از کشورها و سیاستمداران همچنان تمایل دارند هواپیمای تشریفاتی خود را از نوع ۷۴۷ انتخاب کنند.

در همین راستا، ایرباس و بویینگ طی سال های اخیر تلاش زیادی برای توسعه هواپیماهای مدرن تری از قبیل بویینگ ۷۷۷ و ۷۸۷ و ایرباس ۳۳۰ و ۳۵۰ کرده اند.

گفته می شود که در حال حاضر، مدل مسافربری ۷۴۷ تنها پنج سفارش باقی مانده دارد که سه فروند از آن متعلق به شرکت ورشکسته روسی ترنس آئرو است. مدل باربری آن نیز تنها پانزده فروند باقی مانده دارد.

اما جالب است که ایرباس همچنان معتقد است که علیرغم کاهش روزافزون سفارش های A۳۸۰، روزی می رسد که شرکت ها متوجه نیاز خود به این هواپیمای غول پیکر می شوند و بازار آن بار دیگر رونق می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج