adexo3
۵۵۵۶۹۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زیرساخت‌های حیاتی روسیه در دستان ترامپ

باراک اوباما در اواخر دوران ریاست جمهوری خود، تعدادی سلاح‌ سایبری در زیرساخت‌های روسیه مستقر کرد که در حال حاضر ترامپ می‌تواند آن‌ها را فعال کند.

وب سایت سایبربان: باراک اوباما در اواخر دوران ریاست جمهوری خود، تعدادی سلاح‌ سایبری در زیرساخت‌های روسیه مستقر کرد که در حال حاضر ترامپ می‌تواند آن‌ها را فعال کند.
زیرساخت‌های حیاتی روسیه در دستان ترامپ

طبق گزارش واشنگتن‌پست، رئیس‌جمهور سابق امریکا، باراک اوباما، در آخرین هفته‌های ریاست جمهوری خود، در پاسخ به دخالت‌های روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا، مجوز جاگذاری سلاح‌های سایبری در زیرساخت‌های روسی را صادر کرده است.

باراک اوباما نتوانست این پروژه را در زمان ریاست جمهوری خود تمام کند و قاعدتاً تکمیل این پروژه را به عهده ترامپ گذاشته است.

واشنگتن‌پست این گزارش را این‌گونه توصیف کرد که: «اگر ایالات‌متحده خود را در معرض خطر از سوی مسکو ببیند؛ سیستم‌های دیجیتالی آن‌ها همانند یک بمب می‌توانند منفجر شوند.»

در ادامه این گزارش آمده است، که سازمان سیا (CIA) سه نفر از مشاوران رده‌بالای خود را جهت شرح وقایع صورت گرفته در بازه زمانی برگزاری انتخابات و فعالیت‌های رئیس‌جمهور روسیه در زمان مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتن و ترامپ، فرستاده است. مقامات سازمان سیا ادعا کرده‌اند، در برخی از تحرکات صورت گرفته توسط روسیه، اراده‌ای برای مختل کردن انتخابات آمریکا به چشم می‌خورد.

لذا پس از هک کمیته ملی دموکرات آمریکا و انتشار ایمیل‌های کلینتون، برخی شرکت‌ها مانند اینتل از این موضوع ابراز ناراحتی کردند.

دولت اوباما بعد از وقوع این حملات سایبری، پاسخ‌هایی را برای این حملات در نظر گرفت؛ که ازجمله آن‌ها می‌توان به تحریم‌های فلج‌کننده شرکت اینتل علیه روسیه و همچنین حمله سایبری به زیرساخت‌های روسیه اشاره کرد.

به نظر می‌رسد، باراک اوباما در آن زمان قصد حل‌وفصل کردن سربسته این ماجرا را داشته است. ازاین‌رو اقدام به تحریم روسیه و استقرار برخی سلاح‌های سایبری در ماه دسامبر کرده، که در این گزارش از آن‌ها پرده‌برداری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج