adexo3
۵۵۷۳۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

نسبت رای کاندیداها در تهران با کل‌ کشور

ترکیب آراء کاندیداهای ریاست جمهوری در شهر تهران با میزان آراء ماخوذه در سراسر کشور متفاوت است؛ بطوریکه حسن روحانی در کل کشور ۵۰.۷۱ درصد و در تهران ۴۶.۳ درصد آرا را کسب کرده است همچنین در تهران رای قالیباف حدود درصد یبشتر از رای وی در کل کشور است و ولایتی بیش از رضایی رای دارد .

خبرگزاری مهر: ترکیب آراء کاندیداهای ریاست جمهوری در شهر تهران با میزان آراء ماخوذه در سراسر کشور متفاوت است؛ بطوریکه حسن روحانی در کل کشور ۵۰.۷۱ درصد و در تهران ۴۶.۳ درصد آرا را کسب کرده است همچنین در تهران رای قالیباف حدود درصد یبشتر از رای وی در کل کشور است و ولایتی بیش از رضایی رای دارد .

نسبت آراء کاندیداهای ریاست جمهوری از مجموع ۲۸۶۲۷۷۶ رای ماخوذه در شهرستان تهران ( بدون احتساب آرای ری و شمیرانات) و ۳۵.۴۵۸.۷۴۷ رای در سراسر کشور بدین شرح است:

حسن روحانی با ۱۳۲۶۹۶۴ رأی در تهران ، ۴۶.۳ درصد آراء را کسب کرده است ؛ این درحالی است که در سراسر کشور ۵۰.۷۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

محمدباقر قالیباف با ۷۲۵۸۵۴ رأی تهران، ۲۶.۳ درصد آراء را کسب کرده است اما در سراسر کشور ۱۶.۵۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

رای سعید جلیلی در تهران و شهرستانها تقریبا برابر است، وی با ۳۲۱۳۲۴ رأی تهران، ۱۱.۲ درصد آراء را به خود اختصاص داده است و از آراء ماخوذه کل کشور هم ۱۱.۳ درصد را کسب کرده است.

درصد آرای علی اکبر ولایتی نیز در تهران و شهرستانها برابر است ، با این حال در تهران برخلاف کل کشور در جایگاه بالاتر از محسن رضایی قرار گرفته است ، وی با ۱۷۹۳۷۱ رأی تهران، ۶.۲ درصد آراء را به خود اختصاص داده و در رتبه چهارم است و در کل کشور با ۶.۱ درصد آراء در رتبه پنجم قرار دارد.

محسن رضائی میرقائد با ۱۷۳۷۶۱ رأی تهران ، ۶ درصد آراء و رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است اما در سراسر کشور ۱۰.۵ درصد آراء را کسب کرده است .

همچنین سید محمدغرضی با ۳۵۶۰۰ رأی تهران ، ۱.۲ درصد آراء را کسب کرده است و از کل آراء ماخوذه در سراسر کشور هم همین درصد را به خود اختصاص داده است.

ترکیب آراء کاندیدها در کل کشور

کاندیدها

آراء ماخوذه در کل کشور

درصد رای

حسن روحانی

18.613.329

50.71

محمدباقر قالیباف

6.077.292

16.55

سعید جلیلی

4.168.946

11.3

محسن رضایی

3.884.412

10.5

علی اکبر ولایتی

2.268.753

6.1

محمد غرضی

446.015

1.2


ترکیب آراء کاندیداها در شهرستان تهران

کاندیداها

آراء ماخوذه در تهران

درصد رای

حسن روحانی

۱۳۲۶۹۶۴

۴۶.۳

محمدباقر قالیباف

۷۲۵۸۵۴

۲۶.۳

سعید جلیلی

۳۲۱۳۲۴

۱۱.۲

علی اکبر ولایتی

۱۷۹۳۷۱

۶.۲

محسن رضایی

۱۷۳۷۶۱

۶

محمد غرضی

۳۵۶۰۰

۱.۲

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      تهران با حداقل 17 میلون نفر جمعیت که درصد جوان و میانسال آن هم بسیار بالاست .حداقل 7 یا 8 میلون نفر واجد شرایط رای باید داشته باشه با این حساب کلا نزدیک به 2 میلون و هشتصد نفر فقط رای دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جالبه چقد زیاد من فکر کردم همه مردم تهران رای دادن اینقد شلوغ شد بعد انتخابات

    • استار

      عزيزم...غرضي!

    • بدون نام

      بچه ها يه چيزي رو خوب بايد بدونيم. و بايد صبر داشته باشيم براي آقاي روحاني. كشوري كه بعد ٨ سال رسيده به دكتر روحاني يه كشور شخم خورده از هر لحاظ هست. هرجاشو نگاه ميكنيم خرابكاريها صورت گرفته. ، ورزش، هنر، اقتصاد، بيكاري، تورم، نااميدي، همه جاا
      يكم صبر و تدبير و اميد تا پيروزي انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج