adexo3
۵۶۱۲۲۲
۲۰ نظر
۵۰۰۱
۲۰ نظر
۵۰۰۱
پ

یک نماینده مجلس: از اعزام حجاج، پرهیز شود

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اينكه امسال شرايط خاصي ميان دو كشور ايران و عربستان وجود دارد، گفت: كشورعربستان باسياست‎هاي خصمانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران به نوعي شمشير را از رو براي ما بسته است.

روزنامه قانون نوشت: محمد كاظمي، عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وزارت امورخارجه عهده‎دار اصلي رسيدگي به حق و حقوق خانواده شهداي حادثه منا هستند، اظهار داشت: وزارت خارجه در اين موضوع با تمام توان، مذاكرات مورد نياز براي رسيدن به نتيجه را انجام مي‎دهد. وي با بيان اينكه وزارت امور خارجه با بهره‎گيري از حقوقدان‎هاي بين‎المللي برجسته و تمامي توان، براي احقاق حق اين عزيزان در حال انجام مذاكرات است، گفت: وكلاي بين المللي با طرح دعوا عليه عربستان در محافل حقوقي در حال پيش بردن امور هستند و تا جايي كه من اطلاع دارم ، عربستان آمادگي اوليه خود را براي پرداخت ديه و خسارت اعلام كرده است.

از اعزام حجاج پرهيز شود!

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اينكه امسال شرايط خاصي ميان دو كشور ايران و عربستان وجود دارد، گفت: كشورعربستان باسياست‎هاي خصمانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران به نوعي شمشير را از رو براي ما بسته است. وي در پايان با بيان اينكه توصيه من به عنوان يك نماينده مجلس اين است كه از اعزام حجاج به سفر حج پرهيز شود، افزود: در شرايطي كه عربستان سياست خصمانه‎اي عليه جمهوري اسلامي اتخاذ كرده نمي‎توان امنيت كاملي را براي حضور حجاج كشورمان در مراسم حج پيش بيني كرد. مسئولان ما بايد در نظر داشته باشند كه براي اعزام حجاج نياز به يك تضميمن حقيقي و حقوقي از دولت عربستان براي حفظ جان حجاج است.

مسئوليت حاجيان با كيست؟

همان‌گونه كه مشاهده كرديم، اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز به اعزام حجاج با اين روند اعتراض دارد. اين اعزام در حالي صورت مي‌گيرد كه هنوز خانواده‌هاي شهداي منا نيز نتوانسته‌اند عربستان را وادار به پرداخت غرامت و خسارت كنند. به راستي اگر در ادامه راه خداي ناكرده اتفاقي بيفتد، كدام دستگاه پاسخگوي خسارات احتمالي مي‌شود؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطورشد یکی حرف درست زد؟!

    • بدون نام

      ای اقا مردم مشکل مالی دارن و دینشون در خطره میگن بذار بریم حج اگه اتفاقی برامون نیفتاد که دینمونو ادا کردیم و اگرم اتفاقی افتاد که میشیم جز خانواده شهدا و خانوادمون عاقبت بخیر میشن و دیه خوب میدن و میریم و سط بهشت.

    • حسام

      هر کی از جونش سیر شده بیاد بره حج

    • بدون نام

      وقتی امنیتی وجود نداره ديگه استطاعت معنی نداره ایکاش اينو بفهمن

    • بدون نام

      بدبختی ماهمینه دیگه: اونهای هم که میدوننددرشهرچه خبره دراینباره حرفی نمیزنند

    • بدون نام

      درود برشما

    • محمد سلطان

      کاملا درسته فردا از حجاج گرو کشی خواهند کرد! بابا حج عزت میخواد رفتن به حج با دستبند واقدامات امنیتی یعنی چی!؟ گناه حج نرفتن پای عربستان با مردم ایران باید با عزت برخورد شود!

    • بدون نام

      آل سعود تشنه خونایرانیهاست آنها هنوز جوابگوی خون شهدای منا را نداده اند جای تاسف است امسال با این شرایطاصلا به صلاه نیست

    • بدون نام

      اقداماتی که مسئولین محترم سازمان حج و زیارت با مسئولین کشور عربستان تا بحال انجام دادند بسیار رضایت بخش و تضمین کننده امنیت و سلامت و اسایش حاجیان عزیز می باشد که کشور عربستان به مسئولین محترم در این زمینه قول مساعد داده است.مسئولین محترم حج و زیارت کشور عزیزمان خیلی حساستر از ان نماینده محترم نسبت به این قضیه احساس مسئولیت می کنند و همیشه پیگیر این قضیه هستند که به امید خدا حج امسال بهتر از سالهای گذشته برگزار شود و حاجیان عزیز ایران اسلامی در کنار سایر حاجیان کشورهای اسلامی دیگر این فریضه الهی را به بهترین صورت به انجام برسانند و با سلامتی کامل به کشور برگردند.انشاء ا...

    • مرضیه

      اگه اتفاقی بیفته با خود حجاجه که سر و دست میشکنند برا رفتن

    • بدون نام

      جون حجاج درخطره لطفا نذاريد کسی بره حج

    • رضا

      آقایون مکه همیشه هست
      دشمن را ناامید کن

    • بدون نام

      علمای بزرگوار می فرمایند اگر شرایط محیا باشد و فرد یا افرادی از رفتن به حج پرهیز کنند گناهکارند .حال انکه الحمد ا... شرایط با کوشش شبانه روزی مسئولین حج و زیارت محیا شده اگر حجاجان ثبت نام کرده به حرف ان نماینده محترم خدای نکرده گوش کنند و گناهکار شوند ایاان نماینده محترم حاضر است گناهان انها را به گردن بگیرد!

    • محمد ا

      چه عجب یک نماینده ملت دل شیر پیدا کرد و حرف دل مردم را زد و آبروی ملت را غنی بخشید مسوولان رده بالا که بفکر عزت حجاج ایرانی نیستند دم توی نماینده گرم

    • بدون نام

      هر کی مالش زیاد اومده و غیرتش را با این پول ها می خواد برای عربها حراج کنه بره حج و علاوه بر دنیاش،آخرتش رو هم به بادبده. پول ها رو عرق و شراب کنن و بخورن و هی سر ما ایرانی ها عربده بکشن، گلوله هاش هم که نصیب بدبخت و بیچاره ها توی کشور های دیگه میشه.........

    • بدون نام

      سلام:
      بهترین ومعقولتریر راه حل اینست که از اعزام زائران بیت الله الحرام جلوگیری بعمل آورند حال اگر کسی اسرار بر اعزام دارد بایستی عواقب ماجرارا خود زائر بر عهده بگیرد...

    • بدون نام

      پس مردم ایران کجا بروند.

    • بدون نام

      اينو آويزون گوشيت كن چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام ✋

    • بدون نام

      تقریبا 850000 نفر امسال جهت زیارت خانه خدا و حاجی شدن ثبت نام کرده اند همه انها یک هدف دارند وان کسب رضای خدا و اجرای فرامین الهی است همه انها جان خود و خانواده و کشور خود را دوست دارندپس نیازی نیست در ان مورد حساسیت نشان بدهیم.منع کردن دیگران از اعمال خیر کار خوبی نیست و ان فرد روز قیامت در پیشگاه خداوند جواب باید پس بدهد کار بسیار سختی است انهاییکه به قیام وقیامت اعتقاد دارند.خواهشا جهت اجرای عدالت این عرض بنده را چاپ کنید.متشکرم.

    • محمد

      در این کشمکش سیاسی بین ایران و عربستان و با توجه به پیشینه عربستانی ها وهمچنین نوع آرایش منطقه و گستاخی ها و جسارتهای سردمداران حکومت عربستان بهتره که امسال کسی رو به حج اعزام نکنند تا نزدیک به هشتاد هزار گروگان را در اختیار سعودی خبیث کثیف لعین قرار نگیرند.کاش مسولین حج به چراغ سبز عربستانی ها اعتماد نکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج