اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۵۵۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مالزی: عاملان سرنگونی ام.اچ ۱۷ محاکمه شوند

مالزی امیدوار است افراد مظنونی که در سقوط سه سال پیش هواپیمای مسافربری پرواز ام.اچ ۱۷ نقش داشته اند تا پایان سال جاری میلادی شناسایی و عاملان این حادثه به پای میز عدالت کشانده شوند.

خبرگزاری ایرنا: مالزی امیدوار است افراد مظنونی که در سقوط سه سال پیش هواپیمای مسافربری پرواز ام.اچ ۱۷ نقش داشته اند تا پایان سال جاری میلادی شناسایی و عاملان این حادثه به پای میز عدالت کشانده شوند.
'لیو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی عصر پنجشنبه در آستانه سومین سالگرد سقوط پرواز ام.اچ۱۷ خطوط هوایی این کشور، تاکید کرد که عاملان این حادثه باید محاکمه شوند.
به نوشته روزنامه 'نیو استریت تایمز'، در مراسم سومین سالگرد سرنگونی ام.اچ۱۷ که روز ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۹۳ در شرق اوکراین هدف موشک قرار گرفت، خانواده های این قربانیان در 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی گردهم آمدند.
بیش از ۹۰ نفر از اعضاء خانواده قربانیان این حادثه که اغلب آنها لباس مشکی بر تن کرده بودند، در مراسم بزرگداشت سالگرد این حادثه به میزبانی وزیر حمل و نقل مالزی حضور یافتند.
وزیر حمل و نقل مالزی در این مراسم خلاصه ای از آنچه که در تحقیقات پیشین مرتبط با این پرونده انجام شده بود را به حاضران ارائه کرد.
خانواده قربانیان این حادثه خواستار اجرای عدالت در قبال مسببان سرنگونی ام.اچ۱۷ شدند که در آن ۴۳ مالزیایی از جمله ۱۵ خدمه نیز جان خود را از دست دادند.
مالزی هفته گذشته موافقت کرد محاکمه کسانی که مسئول سرنگونی پرواز ام.اچ۱۷ خطوط هوایی این کشور بودند، در هلند و طبق قوانین این کشور اروپایی انجام شود.
وزیر حمل و نقل مالزی گفت که امیدوار است تا پایان سال یا اوایل سال آینده بتوان تصمیمی در مورد اینکه چه فردی در دادگاه محاکمه کرد.
وی گفت: ما مطمئن هستیم قادر به شناسایی جنایتکاران مسئول و محاکمه آنها در دادگاه خواهیم بود.
این پرواز که با ۲۹۸ سرنشین از آمستردام به سمت کوالالامپور در حال حرکت بود، هدف موشکی قرار گرفت که تاکنون نتیجه تحقیقات نتوانسته شلیک کنندگان و مسببان اصلی این سرنگونی را تعیین کند.
یک تحقیقات بین المللی مشترک تعیین کرده است بوئینگ ۷۷۷ توسط موشک 'بوک' ساخت روسیه و از منطقه در اختیار جدایی طلبان هدف قرار گرفته و سرنگون شده است، اما یک تحقیق جنایی مستقل همچنان در حال انجام برای دستگیری متهمان این پرونده است.
مسکو هرگونه نقش داشتن در سقوط پرواز ام.اچ۱۷ را انکار کرده و 'کیف' را در این زمینه مقصر می داند.
مقامات هلندی هفته گذشته اعلام کردند که محاکمه هر یک از متهمان این پرونده پس از توافق ایجاد شده با کشورهایی که در تحقیقات مشترک حضور داشته اند در این کشور که بیشترین قربانیان نیز از آنجا بوده اند، برگزار می شود.

آمریکا و غربی ها، روسیه و عواملی که از سوی مسکو حمایت می شوند را عامل سرنگونی این هواپیمای مسافربری می دانند، اما 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه گفته است که آمریکا در باره سانحه هواپیمای مالزی در شرق اوکراین با ۲۹۸ کشته پنهان کاری کرده و از افشای حقایق این رویداد خودداری می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج