adexo3
۵۷۰۱۲۷
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

پیگیری اجرای مرخصی ۹ ماهه زایمان در ادارات

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: پیگیر مرخصی زایمان ۹ ماهه در همه دستگاه‌ها هستیم.

واحد مرکزی خبر نوشت: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: پیگیر مرخصی زایمان ۹ ماهه در همه دستگاه‌ها هستیم.

مولاوردی در نشست تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و معاونت امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها در کشور مرخصی ۹ ماهه زایمان را برای زنان در نظر نمی‌گیرند، گفت: پیگیر رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای این مسئله و منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه برای رفع این مشکل هستیم.

وی در ادامه گفت: در زمینه مرخصی ۶ و ۹ ماهه روند فرسایشی در این زمینه طی شده که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه فقط به مرخصی ۶ ماهه اکتفا کردند و مدت ۹ ماه را در نظر نمی‌گیرند.

مولاوردی گفت: ‌اکنون این موضوع به دیوان عدالت اداری رسیده و جلساتی نیز برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای برگزار شده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اکنون منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه هستیم و راه‌هایی را نیز به عنوان جایگزین اعلام کرده‌ایم همچنین جلساتی را برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای با امور استخدامی، ‌تأمین اجتماعی، برنامه و بودجه برگزار کرده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۹ تا ۲۰ میلیون زن خانه‌دار در کشور داریم،‌گفت: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد و اقدامات زیادی در این راستا انجام گرفته است.

وی در ادامه گفت : در ارتباط با بیمه پایه اجتماعی برای زنان هنوز در کمیسیون اجتماعی دولت مباحث مطرح بوده و راه‌های طولانی را طی کرده است، البته زنان می‌توانند اکنون بیمه خویش‌فرما برای خود در نظر گیرند و فقط با پرداخت ماهیانه حدود ۱۸۰ هزار تومان پی از ۱۰ تا ۱۵ سال از مستمری بهره‌مند شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما خانه‌داری هنوز شغل محسوب نمی‌شود،‌ گفت: موضوع زنان سرپرست خانواده و زنان بهبودیافته مورد توجه معاونت قرار گرفته و اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.

مولاوردی در پایان گفت: هلال‌احمر ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه توانمندسازی زنان دارد و همه گروه‌های داوطلب زنان می‌توانند نقش‌های مؤثری در موضوعاتی همچون مدیریت بحران داشته باشند و همچنین تسکین آلام بشری و انجام فعالیت‌های بشردوستان از دیگر ظرفیت‌هایی بوده که می‌توان در حوزه زنان به آن توجه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانمها سرکار نرن چیه . توی خونه بیشینند بچه بیارن حقوق خودشان را سر ماه بگیرند . اینجوری حداقل تعداد بیکاران کم می شود ...

    • بدون نام

      بمردها هم حق العملکاری تعلق نمی گیرد

    • بدون نام

      این مرخصی مخصوص دولتی هاست. به جای نه ماه، نه سال هم در منزل باشند آب از آب تکان نمی خورد. از بس نیروهای اضافی وجود دارد. در شرکت های خصوصی از این حرفها نیست.

    • بدون نام

      بازنشسته هستم. و مادر سه فررند که مرخصی زایمان به ترتیب دو ماه. سه ماه و چهارماه بوده آنهم در سالهای اولیه انقلاب و شرایط سخت و حقوق کم آبا ‌این اجحاف در حق ما نیست ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج