adexo3
۵۷۳۲۹۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

وجود ۳۰ امامزاده در شهرری و لزوم نگاه ملی به آنها

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با بیان اینکه انتظار مردم شهرری از مسئولان کشوری نگاه ویژه به این شهرستان است، گفت: امامزادگان مستقر در اداره اوقاف شهرری مورد رجوع بسیاری از اهالی تهران و مسئولیان کشوری است.

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز ملی بزرگداشت امامزادگان مراسم ویژه‌ای در امامزاده ابوالحسن شهرری برگزار و آیین غبارروبی در آن با حضور مسئولان ملی و منطقه‌ای برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام اتارخانی با بیان اینکه انتظار مردم شهرری از مسئولان کشوری نگاه ویژه به این شهرستان است، گفت: امامزادگان مستقر در اداره اوقاف شهرری مورد رجوع بسیاری از اهالی تهران و مسئولان کشوری است.

وی افزود: امامزادگان شاخص کشوری زیادی در شهرری وجود دارند که می‌توان به بقعه شیخ صدوق که در جهان تشیع شهرت زیادی دارد، اشاره کرد. ضمن اینکه به‌شخصه ندیده‌ام هیچ عالم و بزرگی به استان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) مشرف شود و پاگیر این امامزاده نشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری تصریح کرد: امامزاده ابوالحسن(ع) بسیاری نورانی است و بزرگان زیادی مانند ملاعلی کنی، مرحوم آیت‌الله بافقی و آیت‌الله مجتهدی تهرانی این امامزاده را زیارت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه ۳۰ امامزاده در شهرستان ری غیر از امامزادگان مدفون در حرم مطهر سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی وجود دارد،‌اشاره کرد: شبستان ۳ هزار متری شیخ صدوق که به‌تازگی احداث شده، باعث شده است تا مردم در شب‌های قدر مراجعه زیادی به این بقعه داشته باشند. ضمن اینکه زائران فراوانی هم با توجه به احداث شبستان جدید در امامزاده ابوالحسن به این آستان مقدس شرفیاب می‌شود.

حجت‌الاسلام اتارخانی گفت: در روز تکریم امامزادگان در کشور با توجه به اینکه ۸ هزار و ۵۱ بقعه در ایران وجود دارد، مسئولان ملی و منطقه‌ای تلاش کردند تا در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) حضور پیدا کنند تا مراسم غبارروبی حرم این امامزاده را در آیینی معنوی برگزار کنیم؛ چراکه معتقدیم این حضرات واسطه رزق الهی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ازدست این تحریمهادارن ازبین میرن....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج