adexo3
۵۷۶۶۲۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سه راهبرد برای دولت دوازدهم چیست؟

بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رییس دولت دوازدهم حاوی رهنمود‌های مهمی است که می‌توانند تهدیدهایی را که دولت یازدهم با آن مواجه بود، تبدیل به فرصت و نقاط قوت برای دولت دوازدهم کند. رهبر انقلاب اسلامی با ترسیم یک مدل سه گانه الگویی مناسب و کارآمد برای دولت دوازدهم پیشنهاد می‌کند.

دکتر محسن ردادی در صبح نو نوشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رییس دولت دوازدهم حاوی رهنمود‌های مهمی است که می‌توانند تهدیدهایی را که دولت یازدهم با آن مواجه بود، تبدیل به فرصت و نقاط قوت برای دولت دوازدهم کند. رهبر انقلاب اسلامی با ترسیم یک مدل سه گانه الگویی مناسب و کارآمد برای دولت دوازدهم پیشنهاد می‌کند.
هر سه بخش از این سه گانه با یکدیگر ارتباط دارند؛ به گونه ای که کاستی در یک ضلع باعث تضعیف دو ضلع دیگر می‌ شود. در راس این مدل، توجه به مشکلات اقتصادی و مسائل داخلی قرار دارد که به عنوان اصلی ترین راهبرد و مهمترین رسالت دولت دوازدهم وضع و طرح شده است. راهکارهای تحصیل این هدف در ادامه بیانات رهبری مشخص شده‌اند.
توجه به ظرفیت‌های داخلی، استفاده از نیروهای مومن و انقلابی، حفظ اتحاد میان ملت و... که همگی در خدمت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. دومین ضلع از مدل ترسیم شده توسط رهبری، تعامل با دنیاست. برخلاف چیزی که معمولا دشمنان جمهوری اسلامی طرح می‌کنند، در افق سیاست خارجی، انزوا و دوری گزیدن از همکاری با سایر کشورها جایی ندارد.
برعکس، همواره بر گسترش همکاری با همه ملت‌ها و کشورها تاکید شده است. البته لازم است توجه شود که اولا همه دنیا، ۵+۱ نیست و ثانیا منظور از همکاری و ارتباط با دنیا صرفا دیپلماسی رسمی نیست، همانگونه که سایر کشورهای پیشرفته و آگاه، ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی خود را فعال کرده اند، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز لازم است در این خصوص اقدامات موثرتری را انجام دهد.
ارتباط با ملت‌ها و گفت وگو با آنها فارغ از واسطه گری دولت‌ها، امروز اهمیت یافته است و دولت دوازدهم نیز لازم است در کنار ارتباط موثر با دولت‌ها، ارتباط گیری با ملت‌ها به خصوص ملت‌های مسلمان و انقلابی را در نظر داشته باشد. به علاوه، نباید دیپلماسی رسمی به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که به دیپلماسی عمومی ضربه بزند.
به عنوان مثال، برخی سیاست‌ها و اقدامات موجب نا امیدی ملت‌های دوست و هوادار جمهوری اسلامی می‌شود و این شائبه را ایجاد می‌کند که شعارهای انقلابی در عمل جمهوری اسلامی نمود پیدا نمی‌کند. این رویه لازم است در دولت دوازدهم اصلاح شود. ضلع آخر از مدل سه گانه، حفظ اقتدار و صلابت در برابر دولت‌های سلطه گر است.
رهبر انقلاب به عنوان سیاست‌گذار دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از تفسیرها و انکارهای بعدی، از دولت‌های شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به صراحت نام می برند تا جهت گیری سیاسی جمهوری اسلامی مشخص شود.
نرمش دولت یازدهم در برابر دولت استکباری آمریکا در زمان باراک اوباما، منافع و ضررهایی را برای کشور به ارمغان آورد اما به نظر می‌رسد با توجه به قدرت گرفتن فردی چون دونالد ترامپ، این نرمش‌ها دیگر هیچ توجیهی ندارند و ادامه یافتن آنها صرفا به ضرر منافع ملی خواهد بود.
به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که در مواجهه با تحریم همزمان سه کشور کره شمالی‌، روسیه و ایران توسط دولت ترامپ، فقط این ایران باشد که واکنش مناسب نشان نمی‌دهد. چنین رویه ای حتما نیازمند اصلاح و بازنگری است که با توجه به بیانات صریح رهبر انقلاب اسلامی، دولت دوازدهم حتما خود را در این زمینه مکلف و موظف می‌داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج