adexo3
۵۸۶۱۸۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

وکیلی: اصلاح طلبان، ادبیات خود را اصلاح کنند

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه صاحب تئوری ولایت فقیه، گفتمان اصلاح‌طلبی است، گفت: تا زمانی که اصلاح‌طلبان ادبیات خود را اصلاح نکنند، «آشتی ملی» صادقانه پنداشته نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست «نوگرایی در حکومت؛ پایبندی به حاکمیت» که عصر امروز دوشنبه در دانشکده الهیات و ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به بخشی از اظهارات حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس و دیگر سخنران این نشست درباره دیدار چند ماه پیش جمعی از نمایندگان با سیدمحمد خاتمی گفت: در آن دیدار که آقای ذوالنور آن را اقدام ضد امنیتی عنوان کرد حضور داشتم.

وی با اشاره به اینکه خاتمی جزو ذی‌نفوذترین افراد در کشور بوده و با یک «تکرار کردن» روی سرنوشت انتخابات‌ها تأثیر می‌گذارد، اظهار داشت: هرچقدر ایشان را بیشتر محدود کنیم بیشتر اثر می‌گذارد و هر چه کمتر محدود کنیم کمتر اثر می‌گذارد؛ حتی اگر او معاند باشد که نیست، نباید عنوان معاند را درباره او به کار ببریم، زیرا که خاتمی متعهد به‌نظام جمهوری اسلامی است و افتخارش پایبندی به امام و رهبری است. البته شاید خطایی هم کرده باشد که حتماً دارد، اما چه کسی است که خطا نکند؟

وکیلی با تأکید بر اینکه از ابتدا قرار نبود نمایندگان با این حجم و تعداد به دیدار سیدمحمد خاتمی بروند، گفت: قرار بود عده‌ای در حدود چهار یا پنج نفر از مجمع نمایندگان تهران و نه فراکسیون امید به دیدار آقای خاتمی بروند و بعد که از افراد دیگری که آمده بودند، پرسیدیم، گفتند ما شنیدیم که قرار است دیدار با آقای خاتمی داشته باشیم و سایرین هم که نیامده بودند بعداً به ما هم گفتند اگر خبر می‌شدیم می‌آمدیم یعنی اصلاً دیدار سازمانی نبوده است.

وی در تشریح جزئیات سخنان خود در دیدار این دسته از نمایندگان مجلس با خاتمی عنوان داشت: به آقای خاتمی گفتم صاحب تئوری ولایت‌فقیه، گفتمان اصلاح‌طلبی است، اما در پروژه زمان، اصلاح‌طلبان دچار اعوجاج در ادبیات شدند.

وکیلی افزود: در ادامه به آقای خاتمی عرض کردم شما پیش از اینکه به تئوری آشتی ملی متوسل شوید که شمارا متهم به ترسیم چهره‌ای مصلح نما از خود می‌کند، یا اینکه دستتان را به نام گفت‌وگوی ملی دراز کنید که این دست نیز پس رانده می‌شود، متوجه این باشید تا زمانی که اصلاحی در ادبیات سیاسی اصلاح‌طلبی رخ ندهد، آشتی ملی صادقانه انگاشته نخواهد شد. از امروز ما ابتدا موظفیم این اصلاح را در ادبیات سیاسی خود انجام دهیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اینکه در دیدار با سیدمحمد خاتمی تصریح شد که باید اصلاح‌طلبان شیفت پارادایمی «با جمهوری اسلامی» به «در جمهوری اسلامی» داشته باشند عنوان داشت: به‌صراحت در آن جلسه گفتم باید بابت دفاع از ولایت‌فقیه خجالت نکشیم و از اینکه آن را مایه نجات کشور بخوانیم ابایی نداشته باشیم. به‌علاوه نباید از تأکید بر تمایز داشتن با خط دشمن خجالت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ادامه سخنان خود گفتم که اکنون میان ادبیات و گفتمان اصلاح‌طلبان فاصله افتاده است و اگر این فاصله پر شود دیگر نیاز نیست در قالب آشتی ملی دست دراز کنیم.

وکیلی با اشاره به اینکه خاتمی در پاسخ از وی تشکر کرده و کانون آسیب‌شناسی اصلاح‌طلبان را همین دانسته است، گفت: معتقدم که اشتباهاتی از سوی اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی صورت گرفته است اما آقای ذوالنور،‌ توبه نباید همراه با عزتشانی باشد؛ معنای توبه این نیست که شخص توبه‌کننده دست‌هایش را بالا بگیرد بلکه این است که همانند آقای خاتمی پشت درهای بسته بگوید ما دچار تندروی و جو زدگی شدیم و تنها راه نجات کشور این است که پشت‌سر رهبری قرار بگیریم.

وی اضافه کرد: اگر امروز آقای ذوالنوربه حکم وظیفه انقلابی به دیدار آقای خاتمی برود آیا سقف حرف‌هایش با او بالاتر از حرف‌هایی است که من مطرح کردم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت:‌ این خاتمی که شما توصیف می‌کنید با آن خاتمی که ما پشت‌ درهای بسته می‌بینیم خیلی تفاوت دارد.

وی افزود: حتماً اصلاح‌طلبان نیز اشتباهات زیادی داشته‌اند،‌ اما به اصلاح نیست که جریان کارآمد را به جریانی غیرخودی تبدیل کنیم زیرا دست کم به اندازه آقای احمدی‌نژاد «سر جهیزیه» جریان اصولگرایی زاویه با رهبری نداشتند. اما به صلاح نیست که همین آقای احمدی‌نژاد را از مدار حاکمیت خارج کرد بلکه باید او را به این مدار بازگرداند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: اگر بنا به برشمردن خیانت‌ها باشد کفه اصولگرایان اگر سنگین‌تر از اصلاح‌طلبان نباشد، سبک‌تر نیست. از این‌رو باید تراز اصولگرایی و اصلاح‌طلبی با تراز جمهوری اسلامی هماهنگ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده بادسیدمحمدخاتمی

    • بدون نام

      دمش گرم یکی از منطقی ترین صحبتها در رابطه با اصلاح طلبان و اصولگرایان بود کاش همه مسوولان کشور متوجه می شدند که مدیون خون شهدا و خانواده ایثارگران هستند

    • بدون نام

      آقای وکیلی قبا از اصلاح ادبیات شما رفتارتان را اصلاح کنید، یکی به نعل میکوبید، یکی به میخ.. خانمی کجا خطا کرد؟ شنا افتضاحات احمدبنژاد را ندیدید که به خاتمی ایراد میگیرید؟ درود بر محمد خاتمی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج