اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۶۹۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد روزنامه جوان از مجری جدید برنامه هفت

رسانه ملي سكان برنامه هفت را به فيلمسازي مي‌دهد كه حاضر نبود تيزر فيلمش را پخش كند.

روزنامه جوان: رسانه ملي سكان برنامه هفت را به فيلمسازي مي‌دهد كه حاضر نبود تيزر فيلمش را پخش كند.

در حالي خبرها از قطعي شدن توليد سري چهارم برنامه سينمايي «هفت» با اجراي مهدي كرم‌پور حكايت دارد كه به نظر نمي‌رسد «هفت» با اجراي اين فيلمساز بتواند تأثير مثبتي بر سينماي ايران بگذارد.
مهدي كرم‌پور، كارگردان فيلم‌هايي چون «جايي ديگر»، «پل چوبي»، «چه كسي امير را كشت» و «سوفي و ديوانه» است. فيلم پل چوبي وي پس از وقفه‌اي تقريباً دوساله و نجات از بند توقيف راه به اكران يافت. كرم‌پور تقريباً هيچ سابقه‌اي در زمينه اجراي تلويزيوني ندارد و در سينماي ايران نيز به لحاظ فكري رزومه روشني از او در دسترس نيست.

برنامه سينمايي هفت مدعيان زيادي براي اجرا دارد اما معلوم نيست در اين ميان مهدي كرم پور بنا بر چه اقتضا و توجيهي قرار است سكاندار اين برنامه شود. اين فيلمساز هنوز اظهارنظري در اين باره نكرده است، اينكه دقيقاً قرار است با چه جهت‌گيري و راهبردي برنامه هفت را هدايت كند، به چه نوع انديشه‌اي در سينما اعتقاد دارد و ...
برنامه سينمايي هفت پس از كش و قوس‌هاي زيادي كه بر آن رفت و در دوره اجراي بهروز افخمي نويد دوره اثرگذارتري را مي‌داد به اغما رفت و هنوز از اين اغما بيرون نيامده است.

متأسفانه پس از نزديك به 40 سال از انقلاب اسلامي همچنان سينماي ايران با آفات و اشكالات بسيار دست و پنجه نرم مي‌كند و همچنان از يك برنامه تلويزيوني مناسب كه بتواند تأثيرگذار باشد و روندي مثبت بر آن داشته باشد محروم است. هنر هفتم سال‌هاست بدون استراتژي طي مسير مي‌كند و همچنان اين هنر-صنعت-رسانه در ايران در دام تفكرات شبه روشنفكري دست و پا مي‌زند.

از اين جهت جاي يك برنامه سينمايي كه با نگاهي دلسوزانه به وجوه مختلف هنر سينما بپردازد و محل رجوع علاقه‌مندان به سينما بوده و توان جريان‌سازي داشته باشد همواره در تلويزيون خالي بوده است و مديران سيما نيز هيچ‌گاه بر لزوم ايجاد چنين برنامه‌اي همت لازم نگماشته‌اند.
همين حالا در سيما چند برنامه مختلف درباره سينما در حال پخش است اما هيچ كدام از اين برنامه‌ها ظرفيت جريان‌سازي ندارند و اغلب حتي از داشتن مخاطب هم محروم هستند. در واقع علاقه‌مندان سينما همواره به دليل تعارفاتي كه درباره مقوله سينما در ميان منتقدان و رسانه‌هاي تخصصي وجود دارد، دچار نوعي حيراني و سرگشتگي بوده‌اند، نقد هنري از ضعف مفرطي رنج مي‌برد و كمتر رسانه‌اي قادر به تأثيرگذاري مثبت بر روند سينماي ايران است.
در اين وضعيت رسانه ملي نيز هيچ گاه ظرفيت‌هاي خود را باور نداشته و به عنوان رسانه‌اي كه انحصار دارد نتوانسته كوچك‌ترين تأثيري بر روند سينماي ايران بر جاي گذارد. جالب است كه رسانه ملي حالا مي‌خواهد سكان برنامه هفت را به فيلمسازي بدهد كه پيش از اين حتي حاضر نبود تيزر فيلمش را پخش كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج