عصبانیت شرکتهای تبلیغاتی از قابلیت «سافاری»
یکی از ویژگیهای کمتر صحبت شده در کنفرانس توسعه دهندگان اپل / WWDC ایجاد سیستم موسوم به Intelligent Tracking Prevention روی سیستم عامل جدید Sierra بود که از طریق یادگیری ماشین، رفتار ردیابان اینترنتی شناسایی شده و جلوی آنها گرفته می شود.
یکی از ویژگیهای کمتر صحبت شده در کنفرانس توسعه دهندگان اپل / WWDC ایجاد سیستم موسوم به Intelligent Tracking Prevention روی سیستم عامل جدید Sierra بود که از طریق یادگیری ماشین، رفتار ردیابان اینترنتی شناسایی شده و جلوی آنها گرفته می شود.
بدین ترتیب کاربران می توانند علیه تبلیغات اینترنتی، حریم خصوصی خود را ایمن کنند و به آنها اجازه ردیابی ندهند.
۶ کمپانی معروف با نوشتن نامه سرگشادهای به اپل از بستن کوکیهای کاربر در مرورگر سافاری نسخه ۱۱ انتقاد کردند که باعث شده آنها نتوانند به اهداف تجاری خود برسند.{لینک}
در عوض، اپل پاسخ منتقدان را بلافاصله داد و صراحتا ذکر کرد که این حق طبیعی هر کاربر است که بداند توسط شرکتهای تبلیغاتی ردیابی می شود تا با مسدود کردن آنها مانع از نقض حریم خصوصی شود.
اغلب شرکتهای مذکور از روی هیستوری مرورگرها اطلاعات لازم خود را بدون اجازه کاربر برداشت می کنند و یکی از دلایل کندی در مرورگرها همین است و جالب اینکه مثلا مرورگر کروم متعلق به گوگل بهترین روابط را با این گونه شرکتها دارد و به همین دلیل است که روزگاری بهترین مرورگر بود ولی حالا با کندی و اپدیت های روزانه و مخفی به ضرر کاربر روبرو است تا جیب خود را با فروش دیتای کاربر پر کند و البته قول داده است از ابتدای ۲۰۱۸ جلوی این کار را خواهد گرفت!
ارسال نظر