adexo3
۶۰۳۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افرندنیا:چکم را برگشت‌زدند و به ریشم‌خندیدند

اوضاع مالی خراب رسانه ملی سبب ساز آن شده است که بسیاری از بازیگرانی که اخیرا در فیلمهای تلویزیونی یا سریالها ایفای نقش کرده اند درگیر مشکلات مربوط به تسویه حسابهای مالی این پروژه ها باشند.

شبکه ایران: اوضاع مالی خراب رسانه ملی سبب ساز آن شده است که بسیاری از بازیگرانی که اخیرا در فیلمهای تلویزیونی یا سریالها ایفای نقش کرده اند درگیر مشکلات مربوط به تسویه حسابهای مالی این پروژه ها باشند.

کاظم افرندنیا بازیگر قدیمی که در سالهای اخیر به لحاظ مالی اوضاع روبراهی ندارد هم یکی از کسانی است که چوب این اوضاع بد مالی به تنش خورده است.

وی درباره مدیر تولید تله فیلم «خوشدست» سخن گفته است که مسئولیت چکهای مربوط به حقوق بازیگران را برعهده گرفته است اما اغلب چکهای وی برگشت خورده است.

افرندنیا:چکم را برگشت‌زدند و به ریشم‌خندیدند

گفته های افرندنیا در این باره را در ادامه می خوانید:

برای پرداخت چک دوم آن قدر دست دست می کنند که قیدش را بزنیم!

اخیرا بدحسابیهای موجود در تله فیلمها و سریالها بالا گرفته است و هیچ تضمینی وجود ندارد که وقتی جلوی دوربین می روی بتوانی به طور کامل تسویه کنی. جالب اینجاست که تهیه کنندگان هم معمولا دستمزدها را در دو چک قسمت کرده و چک اول را می دهند و برای پرداخت چک دوم آن قدر دست دست می کنند که قیدش را بزنیم!

تهیه کننده فوت کرد و ما ماندیم و مدیر تولید

خودم به تازگی در تله فیلمی به نام «خوشدست» ایفای نقش کرده بودم که کارگردانی آن را اکبر منصورفلاح برعهده داشته و حداقل ۴، ۵ باری هم از تلویزیون پخش شد اما متاسفانه چک دومی که به واسطه بازی در این فیلم به من داده شده بود ۲۰ تیر برگشت خورد. البته این فقط به من مربوط نمی شد و اغلب بچه های گروه گرفتار این بدحسابیها شده اند. تهیه کننده این کار محمد علیپور بود که به واسطه خوش شانسی خودش یا بدشانسی ما(!) دو روز بعد از اتمام کار فوت کرد و ما ماندیم و مدیر پروژه آرش سجادی حسینی که قول داد حتما چکها را پاس می کند اما نشان به آن نشان که اگر پشت گوشمان را دیدیم چک نقدشده دیدیم!

رقم چک را هم پایین آوردم اما باز هم پول نشد

این آقای سجادی نه تنها پول ما را نداد که به تماسهای مرتب ما هم پاسخ نداد تا مجبور شویم چکش را زیر قیمت بفروشیم و تازه نفر دوم هم چک را به کس دیگر داد و تازه بعد از آن که این چک شش دست گشت از دفتر سجادی به ما زنگ زدند و گفتند چک را بیاور و پولت را بگیرد. به زحمت و از طریق واسطه ها چک را پیدا کرده و به دفترشان برم اما گفتند مبلغ ۵/۳ میلیون تومانی که وجه چک بود، زیاد است و اگر می خواهم به پولم برسم باید رقمش را پایین بیاورم. من هم گفتم به جای ۵/۳ میلیون لااقل ۳ میلیون بدهید اما قبول نکردند و در نهایت به این نتیجه رسیدم که بهتر است چک را برگشت بزنم.

فکر می کنی با برگشت زدن چکت به پول می رسی؟!

بعد از اینکه چک را برگشت زدم هم همین آقای سجادی زنگ زد و گفت:«فکر می کنی با برگشت زدن چکت به پول می رسی؟!» در نهایت پوزخندی هم به ما زد و قطع کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که در مدت دو هفته فیلمبرداری این کار دقیقا از ۵، ۶ صبح تا حدودا ۱۱، ۱۲ شب پشت سر هم کار می کردیم تا کار دوستان زودتر تمام شده و به لحاظ زمانی هزینه اضافی خرج نکنند اما نتیجه چه شد اینکه چکم را برگشت زدند و به ریشم خندیدند!

باید به مانند جوجه بازیگرها اول پول بگیرم و بعد جلوی دوربین بروم

جالب اینجاست که سر همین کار جوان بازیگری هم بود که یک روز در میانه فیلمبرداری کار را تعطیل کرد و به صراحت گفت:«تا دستمزد کاملم داده نشود جلوی دوربین نمی روم!» و جالب اینجا بود که برایش آبمیوه و شیرینی هم آورده و دستمزدش را هم جیرینگی دادند تا این بازیگر کار را ادامه داد. من چهل سال است در این کارم و یک بار به خاطر پول کار را تعطیل نکردم اما برخوردهایی با من شده که کم کم به این باور می رسم من هم باید به مانند همین جوجه بازیگرها اول پول بگیرم و بعد جلوی دوربین بروم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج