۶۰۸۲۵۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۳۷ درصد مددجویان تهرانی سالمندند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران گفت:۳۷ درصد مددجویان تهرانی سالمندند و ۸۵ درصد از جمعیت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران شهری و ۱۵ درصد روستایی هستند.

خبرگزاری مهر: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران همزمان با فرا رسیدن هفته سالمند، برنامه‌های کمیته امداد را در حمایت از سالمندان تحت حمایت این نهاد تشریح کرد.

علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۹۵ هزار و ۴۷۹ هزار نفر در استان تهران تحت حمایت کمیته امداد است، گفت: ۳۵ هزار و ۴۲۳ نفر از این تعداد را سالمندان تشکیل می دهند که در مجموع ۳۷ درصد جامعه مددجویی استان تهران را تشکیل می دهند که از این تعداد ۷۵ درصد را زنان و ۲۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با علام اینکه ۸۵ درصد از جمعیت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران شهری و ۱۵ درصد روستایی هستند گفت: شهرستان شهریار و منطقه۶ تهران به ترتیب بیشترین و کمترین سالمند تحت حمایت را دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه هزار و ۷۶۳ سالمند بیمار صعب العلاج و زمین گیر در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: کمیته امداد ماهانه ۱۰۰ هزار تومان برای نگهداری هر نفر سالمند در منزل هزینه می کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سالمندان و کمک به آنها بیان کرد: این نهاد در هفته سالمند برنامه های متنوعی برای این قشر دارد که اعزام به اردوی یک روزه اردوگاه شهید آوینی با حضور ۱۵۰ سالمند و اعزام هفت مددجوی سالمند به مدت سه روزبه مشهد مقدس، برگزاری مشاوره های فردی و گروهی، پایش سلامت سالمندان تحت حمایت، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت سلامت، نشاط و بهبود شیوه های زندگی سالمندی، اجرای برنامه های ورزشی از جمله پیاده رویهای گروهی و مسابقات ورزشی بازدید از خانواده‌های سالمند تحت حمایت، دیدار با سالمندان در مراکز نگهداری از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با هفته سالمند اجرایی می‌شود.

کریمی اصل درباره ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت گفت: خدماتی که به صورت مستمر به سالمندان ارائه می‌شود، شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در قالب چکاب و معاینات پزشکی و اعطای سبدهای غذایی، برگزاری اردوهای زیارتی به سالمندان تحت حمایت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج