adexo3
۶۲۱۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازتاب تحلیف روحانی در رسانه‌ های خارجی

مراسم تحلیف حسن روحانی با بازتابی گسترده در رسانه‌های خارجی روبه‌رو شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم تحلیف حسن روحانی با بازتابی گسترده در رسانه‌های خارجی روبه‌رو شد.

سخنان وی خطاب به جهانیان درباره صحبت با ایران به زبان «تکریم و نه تحریم» و به علاوه شخصیت‌هایی که از طرف روحانی برای همراهی با وی در کابینه «دولت تدبیر و امید» معرفی شدند، موضوعی بود که بیشتر این رسانه‌ها به آن توجه نشان دادند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از دبی با عنوان «رییس‌جمهور جدید ایران گفت‌وگو و احترام را خواستار است» نوشت: حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران کابینه‌ای از تکنوکرات‌های مجرب را در حالی که روز یکشنبه سوگند یاد کرد برگزید و گفت که امیدوار است اعتمادسازی با قدرت‌های غربی به حل مشاجره هسته‌ای و رفع تحریم‌های بین‌المللی کمک کند. در ادامه این گزارش به تعدادی از اعضای معرفی شده از سوی روحانی برای عهده دار شدن وزارت‌های مختلف در دولت او اشاره شده و آمده است که او دو هفته زودتر از مهلتی که داشت کابینه‌اش را معرفی کرد.

در همین راستا شبکه خبری الجزیره نیز در گزارشی با عنوان «روحانی از غرب می‌خواهد تحریم‌های ایران را رها کند»، این‌گونه نوشت: رییس‌جمهور جدید ایران در سخنرانی در مراسم تحلیف می‌گوید که «زبان تحریم» کارآیی ندارد. بنابراین گزارش، حسن روحانی به کشورهای غربی گفته است که تنها راه تعامل با ایران از طریق گفت‌وگو است و از آنها خواست دست از «زبان تحریم» در برخورد با برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران بردارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز عنوان «روحانی، رییس‌جمهور جدید ایران سوگند یاد کرد» را برای انتشار گزارش خود برگزید و این طور گزارش داد: رییس‌جمهور جدید ایران روز یکشنبه از غرب خواست «زبان تحریم»را در برخورد با جمهوری اسلامی در برنامه هسته‌ای رها کند و ابراز امیدواری کردکه فشار اقتصادی بر مردم کاهش یابد. در آسوشیتد پرس نیز با اشاره به اعضای معرفی شده از سوی روحانی برای حضور در کابینه وی آمده است که تیم او شامل شخصیت‌هایی است که در دانشگاه‌های کالیفرنیا، واشنگتن و لندن تحصیل کرده‌اند.

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی با عنوان «روحانی رییس‌جمهور ایران شد» نوشت: حسن روحانی رییس‌جمهور جدید ایران روز یکشنبه سوگند یاد کرد و جانشین محمود احمدی‌نژاد جنجالی شد. در ادامه این گزارش به واکنش کاخ سفید به تحلیف روحانی و سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که روز یکشنبه در کابینه این رژیم مطرح شد، اشاره شده است. نتانیاهو گفته است که شاید رییس‌جمهور ایران عوض شود اما «هدف نهایی» ایران تغییری نکرده است.

شبکه خبری یورو نیوز در گزارشی به سخنان روحانی درباره تحریم اشاره کرد. خبرنگار این شبکه در عین حال این‌طور گفت: روحانی در پارلمانی سوگند یاد کرد که در همین پارلمان با موانعی روبه‌رو خواهد شد. این پارلمان یک سال قبل انتخاب شد و دو سوم آن نمایندگانی محافظه کارند.

روزنامه لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی با عنوان «رییس‌جمهور جدید ایران از تحریم‌ها انتقاد کرد و احترام را خواستار شد»، نوشت: حسن روحانی روز یکشنبه گفت که کشورش مرعوب تهدید نمی‌شود و از جامعه جهانی احترام را طلب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج