adexo3
۶۲۳۱۵
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

«دودکش» چه ربطی به قالیشویی دارد؟

کمدی درام دودکش به آخرین قسمت های خود رسیده است. سریالی که در نظرسنجی بعضی از سایت های اینترنتی، پربیننده ترین سریال ماه رمضان امسال لقب گرفته اما تا اینجای کار، نه خبری از دود در آن بوده و نه دودکش.

مجله مهر: کمدی درام دودکش به آخرین قسمت های خود رسیده است. سریالی که در نظرسنجی بعضی از سایت های اینترنتی، پربیننده ترین سریال ماه رمضان امسال لقب گرفته اما تا اینجای کار، نه خبری از دود در آن بوده و نه دودکش.

خیلی ها که تا الان منتظر بودند وجه اشتراکی بین نام سریال و خانواده قالیشوی آن پیدا کنند، حالا در روزهایی که پخش سریال دودکش به آخرین قسمت هایش رسیده دنبال دلیل این نام گذاری می گردند. اما محمدحسین لطیفی، کارگردان این کار معتقد است نیازی به تشابه مستقیم بین نام اثر و خود آن نیست.

«دودکش» چه ربطی به قالیشویی دارد؟

او می گوید که اسم‌های تک سیلابی یا در نهایت دو سیلابی را برای کارهایش می پسندد و درباره نام دودکش معتقد است: «این عنوان خیلی ساده است و از طرفی کمی حالت مفرح و طنز را هم در خود دارد.»

لطیفی در روزهایی که مشغول ساخت دودکش بود، گفته بود: «یادم است زمانی که "عینک دودی" را ساختم همه پرسیدند چرا عینک دودی؟ گفتم به این خاطر که ما داریم یکدیگر را با عینک دودی می‌بینیم. کافی است آن را برداریم و دیگران را شفاف تر ببینیم.

"دودکش" هم برای من همین است. اینکه ما در یک فضای پر از دود هستیم و اگر دودکشی باشد ما همدیگر را خیلی خوب خواهیم دید، همدیگر را دوست خواهیم داشت و به هم محبت خواهیم کرد.»

لطیفی قبل از دودکش، سریال های صاحبدلان، وفا، سفر سبز، کت جادویی، همسایه‌ها، نردبان آسمان، قلب یخی و ساخت ایران را کارگردانی کرده بود و دودکش دومین سریال ماه رمضانی او به حساب می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همراه آبی

      من که فهمیدم ربطش چیه

    • دایی ناصر

      این از دودکش واون هم از مادرانه که هیچ ربطی به متن سریال ندارن!

    • بدون نام

      شاید تو دودکش یه پول هنگفتی پیدا میکنند.

    • میثم

      دود در دودکش چاره ی جز بالا رفتن ندارد
      انسانهای این سریال هم دود هستن و محیطشون یا جامعه شون هم دود کش میباشه که فقط یه راه واسشون گذاشته
      اون هم بالا رفتن هست

    • نازی

      کلا همه سر کاریم یعنی بردنمون سر کار مادرانه که دستش درد نکنه سنگ تموم واسه سرکاری گذاشته بود اصلا نفهمیدیم اسمش به خودش چه ربطی داره محتواشم که خودتون قضاوت کنین خروسم که ال حق خروس بود اونم از نوع بی محلش دودکشم من اصلا نمیدونم این بازیگران چرا هی یه چیزی تکرار مکردن مثلا فیروز هی میگفت انفاس یا بهروز از واژه کندن استفاده میکرد اصلا یعنی چی محتواشم که دیدید نمیدونم حالا چرا اسمش رو گذاشتن دودکش میزاشتن فیروز و انپاساش یا میزاشتن قالیشویی مشکوک اصلا هر چی به غیر از این اسما به نظرم اسم مادرانه ام باید میشد پدرانه یا یه چیزی که به محتوا نزدیک باشه نه این اسما

    • عسل

      dیعنی سریالهای وفا - صاحبدلان و
      نردبام آسمان کجا و بعضی از کارهای آقای لطیفی کجا !!؟؟
      چرا بعضیها اینطوری فاحش فیلم و سریال درست میکنند !!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج