adexo3
۶۳۰۰۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

جنجال توهین نژادپرستانه به «اپرا وینفری»

اپرا وینفری بعد از سفر به سوئیس، از اینکه رسانه ها ماجرای تبعیض نژادی در یک بوتیک کیف فروشی را بزرگش کردند و آب و تاب دادند، اظهار پشیمانی می کند و می گوید: «متأسفم! من فکر می کنم ماجرای سوئیس فقط یک ماجرا در سوئیس بود.

جنجال توهین نژادپرستانه به «اپرا وینفری»
برترین ها: اپرا وینفری بعد از سفر به سوئیس، از اینکه رسانه ها ماجرای تبعیض نژادی در یک بوتیک کیف فروشی را بزرگش کردند و آب و تاب دادند، اظهار پشیمانی می کند و می گوید: «متأسفم! من فکر می کنم ماجرای سوئیس فقط یک ماجرا در سوئیس بود.

جنجال توهین نژادپرستانه به «اپرا وینفری»


من واقعاً متأسفم که این قدر بزرگ شد. من عمداً اسم اون فروشگاهو ذکر نکردم. متأسفم که گفتم این قضیه در سوئیس رخ داد. من فقط داشتم مثال می آوردم از اینکه گاهی آدم در مکانی قرار می گیره که مردم انتظار ندارن شما بتونید اونجا باشید.»

او در یک مصاحبه، این داستان را اینطور تعریف کرد که در زوریخ به بوتیک باکلاسی می رود و از فروشنده می خواهد که یک کیف را به او نشان بدهد. ظاهراً فروشنده به او می گوید که این کیف گران است و حدود 38000 دار قیمت دارد و از نشان دادن آن به اپرا خودداری می کند.

اپرا که طبق مجله فوربس، در سال گذشته 77 میلیون دلار درآمد داشته است، می گوید: «من به یه مغازه رفتم و فروشنده که ظاهراً نمی دونست من کارت سیاه (ویزا کارت) دارم بر اساس ظاهرم پیش خودش ارزیابی می کنه و از نشون دادن یه کیف گرون قیمت به من خودداری می کنه. من هیچ چیزی پیشم نداشتم که نشون بده پول دارم، انگشتر الماس به دست نداشتم، کیف نداشتم، کفش کریستین لوبوتن به پا نداشتم، هیچی نداشتم. به نظر من شما باید بتونید با هر ظاهری و همونطور که هستید به یه فروشگاه برید و بگید "من میخوام فلان چیزو ببینم". این اتفاق برای من نیفتاد.»

جنجال توهین نژادپرستانه به «اپرا وینفری»

مسئولین گردشگری سوئیس و صاحب آن بوتیک هفته گذشته به خاطر این قضیه معذرت خواهی کردند، ولی وینفری اصرار می کند که نیازی به این کار نیست.

او می گوید: «این یه اتهام به یه کشور یا حتی آن مغازه نبود. فقط یک نفر بود که نخواست به من فرصت دیدن یه کیفو بده. پس نیازی به معذرت خواهی از سوی کشور سوئیس نیست. آیا اگه یه نفر تو آمریکا اشتباهی بکنه، ما در مقابل کل کشور معذرت خواهی می کنیم؟ نه!»

از طرفی خانم فروشنده بوتیک مذکور که ظاهراً سه سیب (Trois Pommes) نام دارد بعد از ادعای وینفری در تلویزیون آمریکا و پخش شدن این خبر در سطح دنیا، به حرف آمده و دفاعیات خودش را اظهار می کند: «وقتی این خانم بعداز ظهر شنبه هفته گذشته به بوتیک ما اومد من مطمئن نبودم که باید چه چیزی نشونش بدم، بنابراین چندتا کیف از کلکسیون جنیفر آنیستون نشونش دادم.

براش توضیح دادم که این کیف ها در سایزها و جنس های مختلف موجودن، همونطور که برای همه همین توضیحات رو میدم.

جنجال توهین نژادپرستانه به «اپرا وینفری»

این خانم نگاهی به ویترین پشت سر من کرد و بالای ویترین کیف چرم کروکودیلی که ۳۵۰۰۰ فرانک سوئیس قیمت داشت رو خواست. من فقط بهش گفتم که اون کیف هم درست مثل همینیه که تو دست منه، فقط گرونتره و می تونم کیف های مشابهی رو نشونش بدم.

اینطور نبود که بخوام بر اساس نژادپرستی اون کیفو نشونش ندم. من نمی دونم چرا داره این اتهاماتو به من می زنه، اون قدرتمنده و من فقط یه فروشنده ام. من کسیو اذیت نکردم، نمی دونم چرا اون داره تو تلویزیون منو خراب می کنه.

اگر اینطور که اون میگه باشه، پس چرا فردای اون روز توی مراسم عروسی تینا ترنر، به رئیسم، ترودی گوئتز، شکایتی نکرد؟ اون به عنوان مهمون تو عروسی بود، پس چرا چیزی نگفت. من نمی فهمم.

من به انگلیسی با اپرا وینفری حرف زدم. انگلیسی من خوبه، ولی متأسفانه عالی نیست. وقتی اپرا به بوتیک ما اومد، من نمی دونستم که اون کیه. اگر هم می دونستم فرقی نمی کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من این فروشنده داره خودش رو از اتهام بزرگ نژادپرستانه تبرئه میکنه . به خاطر اینکه اگر خانم اپرا وینفری روز بعد در مراسمی رئیسش رو دیده بود می تونست خیلی راحت کاری کنه که این خانم اخراج بشه ولی اصلا براش مهم نبوده که این خانوم چه کار زشتی کرده . فقط تفکر نژادپرستانه این خانوم بوده که اینقدر برای نژادهای غیر سفیدپوست مهمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج