adexo3
۶۳۲۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کلاهبرداری «ميس‌ کالی» چيست؟

رييس پليس مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با رد شيوه کلاهبرداري «ميس‌کالي» در ايران گفت: تاکنون پرونده‌اي در اين زمينه تشکيل نشده است.

خبرگزاری ایسنا: رييس پليس مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با رد شيوه کلاهبرداري «ميس‌کالي» در ايران گفت: تاکنون پرونده‌اي در اين زمينه تشکيل نشده است.

چندي پيش ايميل‌هايي مبني بر روش جديد کلاهبرداري در ايران که تحت عنوان «ميس‌کال» (Missed call) از آن ياد شده بود، در فضاي اينترنت دست به دست منتشر شد که بر اساس اطلاعات مندرج در اين پست‌الکترونيکي، شيوه جديد کلاهبرداري در ايران رواج پيدا کرده و از هموطنان درخواست مي‌شود، نسبت به اين شيوه حساس باشند.

در اين ايميل‌ها آمده که طعمه‌ها اسير شماره‌هايي مي‌شوند که به قصد فريب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع مي‌شوند و در اينجا کنجکاوي افراد براي پي‌بردن به اينکه «ميس‌کال» مربوط به چه کسي است، باعث مي‌شود تا کلاهبرداري از آنها ممکن شود.

چرا که بر اساس اطلاعات اين ايميل، پس از آن که گوشي در منوي فهرست تماس‌ها، يک تماس از دست رفته را نشان مي‌دهد، فرد براي اينکه بداند چه کسي با او تماس گرفته، با آن شماره تماس گرفته و آن‌گونه که در اين ايميل‌ها آمده صاحب تلفن بي‌ آن که متوجه باشد به يک سرويس نقدي تلفني وصل مي‌شود که به سرعت به ضرر وي نرخ‌هايي را محاسبه مي‌کند.

در اين ايميل آمده که کلاهبرداران نيز از اين فرصت استفاده کرده و حداکثر مبلغ مالي از اين تماس را به دست مي‌آورند و سپس زماني که قبض ماهانه مشترکان به دست آنان مي‌رسد، افرادي که مورد چنين سوء استفاده‌هاي مالي قرار گرفته‌اند، تازه به حقيقت ماجرا پي مي‌برند.

اما در اين ميان با وجود آن که اين ايميل‌ها چند روزي است ميهمان صندوق پستي‌ الکترونيک (Inbox) شده است، اما سرهنگ بهروز رهبريان معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا اين شيوه را رد مي‌کند.

وي گفت: تاکنون پرونده‌اي تحت اين عنوان و بدين شيوه در پليس‌آگاهي ناجا ثبت نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج