اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۳۸۸۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

توپ استیضاح موگابه به چرخش درآمد

یک مقام حزب حاکم زیمبابوه اعلام کرد، در پی اتمام ضرب الاجل داده شده به رابرت موگابه به منظور اعلام استعفایش از ریاست جمهوری این کشور در ظهر امروز این حزب فرایند استیضاح وی را به جریان می‌اندازد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام حزب حاکم زیمبابوه اعلام کرد، در پی اتمام ضرب الاجل داده شده به رابرت موگابه به منظور اعلام استعفایش از ریاست جمهوری این کشور در ظهر امروز این حزب فرایند استیضاح وی را به جریان می‌اندازد.
این فرایند ممکن است حتی در عرض یک روز منجر به استیضاح موگابه در رای‌گیری در پارلمان زیمبابوه شود.

لاومور ماتوکه، یک مقام ارشد حزب حاکم زانو - پی اف زیمبابوه به رویترز گفت: قرار است نمایندگان این حزب در پارلمان در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت گرینوویچ بحث درباره نحوه استیضاح موگابه را آغاز کنند.

روی کاغذ این فرایند نسبتا طولانی است و شامل نشست مشترک دو مجلس سنا و مجمع ملی و سپس نشست یک کمیته ۹ نفره از سناتورها و در آخر نشست مشترک دو مجلس برای تایید برکناری موگابه با اکثریت دو سومی می‌شود.

با این حال کارشناسان قانون اساسی زیمبابوه می‌گویند با توجه به اینکه پارلمان این کشور تحت کنترل حزب زانو - پی اف است ممکن است این فرایند در عرض ۲۴ ساعت به سرانجام برسد.

این در حالی است که امروز شبکه خبری سی ان ان گزارش‌ داده بود که موگابه با استعفا موافقت کرده و نامه استعفای وی نوشته شده و حتی شرایطی نظیر مصونیت قضایی او و همسرش در آن تعیین شده است با این حال با اتمام ضرب‌الاجل خبری از استعفای رسمی موگابه اعلام نشد. به همین دلیل فرایند استیضاح به جریان می‌افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج