adexo3
۶۷۵۲۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روستاهای ۸۰۰ نفری شهر شدند!

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اواخر دولت دهم برخی از روستاها با شاخص جمعیتی ۸۰۰ نفر تبدیل به شهر شدند، گفت: به دلیل سلایق شخصی بیش از ۱۳۰۰ شهر در کشور داریم که برخی از آنها هنوز در مرکز آمار به ثبت نرسیده است.

خبرگزاری مهر: معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اواخر دولت دهم برخی از روستاها با شاخص جمعیتی ۸۰۰ نفر تبدیل به شهر شدند، گفت: به دلیل سلایق شخصی بیش از ۱۳۰۰ شهر در کشور داریم که برخی از آنها هنوز در مرکز آمار به ثبت نرسیده است.

میرمحمد غراوی امروز در مراسم تودیع خود از معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر براساس آمار مرکز آمار ایران یک هزار و ۱۳۹ شهر در کشور وجود دارد، گفت: این در حالی است که بیش از ۱۳۰۰ شهر در کشور وجود دارد که به خصوص در چند ماه اخیر کار دولت بسیاری از روستاها با شاخص جمعیتی ۸۰۰ نفر تبدیل به شهر شدند که هنوز به آمار مرکز ایران اضافه نشده است.

وی افزود: گاهی بنا به سلایق شخصی ۵ تا ۶ روستا را که با یکدیگر فاصله داشتند تبدیل به شهر کردند و ما با مشکلات زیادی برای تهیه طرح های توسعه این شهرهای تازه تاسیس روبرو شدیم.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چهار سال اخیر ۴۰۸ طرح جامع شهری تصویب شد، گفت: از اقدامات دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری پیگیری بررسی طرح‌های جامعه با طرح‌های تفصیلی بود که از سال ۸۸ تا کنون ۱۱۴ مورد بررسی قرار گرفت.

غراوی با بیان اینکه در چهار سال اخیر ۵۹۰ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است، افزود: در گذشته بر اساس قانون تقسیمات کشوری شاخص جمعیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفری برای تبدیل روستا به شهر لازم بود اما در سال‌های اخیر این شاخص جمعیت به ۳۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است که ناشی از نگاه بخشی و سلایق محله‌ای است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۸۹ طرح جامع در حال بازنگری است، اظهار داشت: برای ۲۹۶ شهر دارای طرح هادی، طرح تفصیلی در حال تهیه است و همچنین برای ۴۵ شهر فاقد طرح هادی هم در حال تهیه طرح هستیم و قرارداد ۴۲۵ شهر نیز برای اجرای طرح هادی امضا شده و در حال اتمام است.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از عملکرد خود در این معاونت ابراز رضایت نداریم زیرا تصمیم‌گیری آنی باعث شد تا طرح‌های شهرسازی و معماری روند مطلوبی نداشته باشد، گفت: آینده خوبی را برای این طرح‌ها پیش‌بینی نمی‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز

      پس ببخشيد شما در زمان معاونتتون چه كاره بودىد كه حالا منتقد شدهايد .آمدى ولى حالا چرا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج