adexo3
۶۸۴۴۱۲
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

توضیح دادگستری در خصوص پرونده «محمد ثلاث»

رئیس کل دادگستری کل استان تهران گفت: پرونده محمد ثلاث، راننده اتوبوس وحشی به شعبه ۹ دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع شده و برای وی وکیل تسخیری در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری فارس: غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری کل استان تهران در خصوص رسیدگی به پرونده محمد ثلاث فردی که با یک اتوبوس سه نفر از مأموران نیروی انتظامی را در خیابان پاسداران به شهادت رسانده بود، گفت: در ابتدای هفته‌ای که گذشت پرونده این فرد به شعبه ۹ دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع داده شد.

وی افزود: قاضی کشکولی رئیس شعبه ۹ مقدمات تعیین وکیل برای این متهم را انجام داده و وکیل تسخیری برای محمد ثلاث در نظر گرفته شد.

اسماعیلی ادامه داد: وکیل ثلاث مهلتی ۱۰ روزه دارد تا پرونده را مطالعه کرده و در صورتی که نسبت به پرونده اعتراضی داشته باشد، آن را به دادگاه اعلام کند.

رئیس کل دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد در اواخر هفته پیش رو مهلت ۱۰ روزه وکیل ثلاث به پایان می‌رسد اگر از سوی وکیل اعتراض موجهی به به تحقیقات مقدماتی پرونده نداشته باشد، شعبه ۹ دادگاه کیفری وارد مرحله تعیین وقت می شود.

وی تصریح کرد: پس از آن و با توجه به تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاه با رعایت تمام تشریفات قانونی و همچنین تمام الزامات قضایی قیدشده در قانون، دادگاه تشکیل جلسه داده و پس از آن بسته به تعداد جلسه موردنیاز برای رسیدگی به این پرونده، شعبه نهم دادگاه کیفری برای ثلاث حکم متناسب با عمل مجرمانه وی را صادر خواهد کرد.

اسماعیلی که در لباس خادمین آستان قدس رضوی مشغول خدمت‌رسانی به زائران بود، گفت: هر حمکی که از سوی دادگاه صادر شود از ناحیه ی اولیاء دم شهیدان ؛ دادستان و متهم یا وکیل وی قابل اعتراض میباشد.

وی افزود: در صورت اعتراض پرونده به دیوانعالی کشور ارسال ودر هر حال اجرای حکم موکول به قطعیت وطی تشریفات قانونی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده محمد ثلاث همچون همه پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، مطابق مرّ قانون عمل خواهد شد، اما این تشریفات قانونی بدون نوبت انجام خواهد گرفت.

اسماعیلی در خصوص تعیین وقت برای صدور حکم و احیاناً اجرای حکم گفت:تا زمانی که حکم قطعی صادر نگردیده و فرآیند قانونی اجرای آن طی نشده هرگونه اظهارنظری در این زمینه صحیح نیست.ولی تلاش میشود با رعایت مقررات همه ی فرآیندها در اسرع وقت انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقوقدانِ بی سواد

      اونایی که دیروز منو مورد هجوم قرار دادین حالا دیدین مملکت قانون داره؟
      حالا مشخص شد که شما جز تعصب پوچ و خالی و احساس زودگذر چیزی ندارید.برید مجدداً به نظرات خودتون که در پاسخ به نظر من دادید نگا کنید ببینید چقد ابتدایی و بی مفهوم و خالی از شرع و قانونه.اونایی که میگفتن اگه خونواده خودت بود بازم اون نظرو میدادی حالا چی میگین؟قانون خونواده و نمیدونم شهید و مامورو ... نمیشناسه.اگه قاضی عادل باشه حکم هم عادلانه میشه.

    • ناشناس

      دیگه وقتی سه نفر رو کشته دادگاه نمیخواد اعدام کنید کثافت داعشی رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم داعشی سرشم خودت ببر

    • بدون نام

      ببخشید آقای اسماعیلی کارشان چیست ؟

    • مهدی

      تورو خدا مواظب باشید بازم از بازداشت گاه در نره، اون دفعه هم بازداشت بود، در رفت، رفت با اتوبوس زد به مأمورا. این خیلی ناقلا هست.

    • جمشید

      خوبه گفته وحشی نگفته داعشی.احتمالا ترسیده اگه بگه داعشی باعث ناراحتی مسئولین داعشی عزیز بشه

    • بدون نام

      اونی که با سمند به مامورها حمله کرد کی بوده ؟

    • بدون نام

      ایدادگستری چرا حقوق کارگران خدماتی ابفار روستایی استان کرمان پرداخت نمیشود با کی بگوئیم بابا گرسنگی مردیم بخدا رمقی نداریم سوال کنیم کی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج