adexo3
۶۸۵۳۹
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

یک زن، مغز متفکر حمله مرگبار در کنیا +عکس

پلیس ضد تروریسم کنیا فاش کرد که بیوه ۲۹ ساله انگلیسی احتمالا مغز متفکر حملات انتحاری مرکز خرید نایروبی، کنیا باشد.

خبرگزاری ایسنا: پلیس ضد تروریسم کنیا فاش کرد که بیوه ۲۹ ساله انگلیسی احتمالا مغز متفکر حملات انتحاری مرکز خرید نایروبی، کنیا باشد.

روزنامه دیلی میل نوشت، این زن جوان ۲۹ ساله که به "بیوه سفید" معروف است، سامانتا لوتوآیت انگلیسی است که همسرش جرمی لیندسی، یک مسلمان انگلیسی و عامل انفجار هفتم ژوئیه ۲۰۰۵ در متروی لندن بود. در این انفجار ۵۶ تن کشته شدند.

یکی از منابع ارشد پلیس ضد ترور کنیا گفت فراریان حمله به مرکز خرید نایروبی زنی را توصیف کرده‌اند که با حجاب کامل در محل بوده و تروریست‌ها را در انجام حمله رهبری کرده است. این ایده که این بیوه سفید پوست برای انجام این حمله فرمان داده باشد یا حتی خود آن را رهبری کرده باشد، دور از ذهن نیست.

یک زن، مغز متفکر حمله مرگبار در کنیا +عکس

این زن جوان که دختر یک سرباز سابق انگلیس و اهل باکینگهام شایر است خود در برنامه آموزش گروهی از زنان که عاملان انتحاری‌اند در اردوگاه‌هایی در سومالی فعالیت داشته است.

زمانی که همسر این زن جوان به عنوان یکی از چهار عامل انتحاری انفجارها در سال ۲۰۰۵ میلادی شناخته شد وی این حمله را محکوم و هرگونه اطلاعات درباره برنامه و قصد همسرش را انکار کرد. اما این یک دروغ بود. هشت سال بعد، این زن جوان یکی از آموزش دهندگان و ماموران عضوگیری اصلی القاعده در شرق آفریقا و سخنگوی رسمی گروه شبه نظامی الشباب شد، گروهی که در حملات انتحاری در نایروبی دست داشت.

این زن جوان در سال ۲۰۰۷ به همراه سه فرزند خود به کنیا رفت و تمام ارتباطات خود را با خانواده‌اش در انگلیس قطع کرد و به شبکه تروریستی در شرق آفریقا ملحق شد. این زن جوان که به بیوه سفید معروف است، گروهی از تروریست‌هایی را رهبری کرده که مسئول پرتاب نارنجک به داخل یک رستوران در مومباسا در کنیا هستند. در جریان این حمله سه تن از جمله یک کودک کشته و بیش از ۵۰ تن نیز مجروح شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غریبه

      این ادمها که به راحتی بمب گذاری می کنند و جان مردم رو می گیرند مسلمان نیستند فقط ابروی مسلمانان رو می برند

    • کاپیتان امین

      مگه به مسلمونیه؟به آدم بودنه که اینا نیستن!!!

    • بدون نام

      نمیدونم چرا وقتی پای تروریسم دولتی اسرائیل میاد وسط کسی موضع نمی گیره اما به القاعده که میرسن همه یادشون میفته که تروریسم بده و مسلمونا تروریستن. القاعده هم ساخته پرداخته همین اسرائیل و آمریکاست

      پاسخ ها

      • سیروس

        نه خداییش خواب دیدی که القاعده رو آمریکا ساخته یا از جایی بهت وحی شده . نادووووووووووووووون

    • میناخانم

      موضوع اینه که القاعده ای ها اسم مسلمونا رو خراب میکنن و باعث میشن تو تمام دنیا اونایی که شناخت زیادی از اسلام و مسلمونا ندارن راجع به این دین و پیروانش تصورات بدی داشته باشن.
      حالا بازم جای شکرش باقیه که ننداختن گردن ایرانی ها واینبار پای یه انگلیسی درمیونه..

    • arash

      زیشه القاعده درعربستان است ومفتی های نفت خورده فرمانده سیلاب پول همه را تطمیع میکندتازه اگرپای دین درمیان باشدهدف ارمان میشودهم این دنیا رادارندهم اون دنیارئیسان به سرکردگی استکبارجهانی باراه انداختن القاعده اهدافی دراکناف جهان جستجو میکنندوهیچ شکی دران نیست کافی است یک کرنش یاغیض به عربستانی هااز طرف ارباب برسداگریک شبه بساط همه اینها برچیده نشدوکوچکترین ابایی اونوقت بایددیدچگونه حکومت عربستان با بهارعربی القاعده خودشان منقرض میگردد

    • رضا

      حالا چون مضنون به تروره چشماشو قرمز کردید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج